مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

سئو کردن اپلیکیشن موبایل

آموزش سئو کردن اپلیکیشن در گوگل پلی ( اپ استور گوگل )

 
 

اگر اپلیکیشن اندرویدی در فروشگاه گوگل نداشته باشید، بعید است درباره بهینه سازی اپلیکیشن در اپ استور گوگل Google Play Store یا App Store Optimization چیزی شنیده باشید. مزیت یادگیری ASO در این است که هنگامی که کاربران نرم افزار شما را در گوگل پلی استور Play store مشاهده کنند احتمال نصب نرم افزار شما توسط آنها بسیار بیشتر از هنگامی است که شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل، رتبه ای کسب کنید.

 

بهینه سازی اپلیکیشن در گوگل پلی

 

ASO چیست و چرا حائز اهمیت می باشد؟

گفتیم که ASO به معنی بهینه سازی اپلیکیشن در گوگل پلی است. همانطور که از نام App Store Optimization مشخص است هدف آن بهبود نرم افزار شما از نظر مقبولیت و شناخت عمومی است. رتبه بهتر نرم افزار شما در اپ استور گوگل به معنی پول بیشتر و درآمد بیشتر برای شما است.

ASO و SEO شباهت هایی با هم دارند و مهارت شما در SEO به بهینه سازی اپلیکیشن شما نیز کمک خواهد کرد.

با توجه به اینکه ۸۰ درصد از دانلودها ناشی از جستجو اپلیکیشن می باشد. نمی ‌توان بهینه ‌سازی اپلیکیشن برای فروشگاه اپ استور گوگل را نادیده گرفت.

عوامل اصلی رتبه بندی اپلیکیشن در اپ استور گوگل

همانطور که گفتیم بهینه سازی برای اپ استور گوگل بسیار شبیه سئو است در ادامه مطلب درباره عوامل موثر در بهینه سازی اپلیکیشن در فروشگاه نرم افزار گوگل بیشتر صحبت خواهیم کرد.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی نقش موثری در بهینه سازی اپلیکیشن ها در فروشگاه اپلیکیشن گوگل دارند. هر چند که در این مورد بحث های زیادی در بین متخصصان بهینه سازی اپلیکیشن برای فروشگاه اپ استور گوگل در جریان است. ولی باید برای کلمات کلیدی در مقابل عواملی مانند تعداد دانلود و همچنین بازخورد مخاطبان ارزش بالایی قائل بود. کارایی کلمات کلیدی در بهنیه سازی نرم افزار را نمی توان نادیده گرفت.

درست مانند سئو، کلمات کلیدی دراپلیکیشن های اندرویدی می توانند در عنوان اپلیکیشن و همچنین در هدر آن  به کار روند. حتی اگر ارزش بالایی برای نقش کلمات کلیدی در بهینه سازی اپلیکیشن در ASO قائل نباشید. استفاده از کلمات در عنوان اپلیکیشن می‌تواند در بالا بردن میزان بازدید و میزان دانلود اپلیکیشن کمک کنند مخاطبان نرم افزار با دیدن کلمات کلیدی در عنوان اپلیکیشن تمایل بیشتری برای کلیک بر روی اپلیکیشن شما در مقابل اپلیکیشن هایی دارند که فاقد کلمه کلیدی جستجو شده آنها هستند.

نظر مخاطبان و رتبه اپلیکیشن

نظر مخاطبان و رتبه ای که آنها به اپلیکیشن شما می دهند نشان می دهد که اپلیکیشن شما چقدر برای مخاطبان ارزشمند است. میزان ارزش اپلیکیشن برای مخاطب نیز برای گوگل اهمیت بالایی دارد و رتبه بالایی در فروشگاه اپ استور گوگل به دست خواهید آورد.

به یاد داشته باشید که خرید نظرات مثبت و رتبه دهی برای اپلیکیشن، به هیچ عنوان کمکی به اپلیکیشن شما نخواهد کرد.

 

سئو اپلیکیشن در فروشگاه گوگل

 

کاربران را به دانلود و نصب اپلیکیشن تشویق کنید

یکی دیگر از فاکتورهای مهم رتبه اپلیکیشن شما تعداد دانلود و نصب آن است. این فاکتور هم مانند فاکتور رتبه دهی و نظر دهی به اپلیکیشن نشان دهنده میزان استقبال مخاطبان از اپلیکیشن می باشد. به طور کلی می توان گفت که رتبه اپلیکیشن ها در گوگل پلی استور به استقبال مخطبان وابستگی زیادی دارد.

یکی از راهکارهای افزایش تعداد دانلود و نصب اپلیکیشن تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی است. شما می توانید با تبلیغ اپلیکیشن خود برای علاقه مندان آن در فیسبوک، توییتر و غیره تعداد دانلود اپلیکیشن خود را بالا ببرید.

اپلیکیشن خود را به صورت محلی عرضه کنید

اگر اپلیکیشن شما کشور خاصی را به عنوان بازار هدف در نظر دارد، شما باید اپلیکیشن خود را در نسخه localized یا محلی عرضه کنید. بهتر است که اپلیکیشن شما به زبان انگلیسی هم ارائه شود و برای کشور و منطقه مد نظر شما یک ترجمه از اپلیکیشن را ارائه دهید. اصولاً اپلیکیشن های غیر انگلیسی رقیب کمتری دارند و دستیابی به بازار برای آنها ساده تر است.

تصاویر با کیفیت از اپلیکیشن خود ارائه دهید

تصاویر با کیفیت به طور مستقیم بر روی رتبه اپلیکیشن تاثیر گذار نیستند. ولی مسلماً درج تصاویر با کیفیت که عملکرد اپلیکیشن شما را به مخاطبان آن نشان می دهد در افزایش تعداد دانلود و نصب اپلیکیشن موثر است. و افزایش دانلود و نصب اپلیکیشن نیز همانطور که می دانید باعث افزایش رتبه اپلیکیشن می شود.

دریافت بک لینک برای اپلیکیشن خود

 قوائد دریافت بک لینک در ASO مانند سئو است. شما باید از منابع معتبر و مرتبط برای اپلیکیشن خود بک لینک تهیه کنید. سایت های اسپم و مزارع لینک برای تهیه بک لینک کارایی نخواهند داشت. همانطور که می دانید گوگل اعلام کرده است که مزیت ده لینک معتبر از صدها لینک نامعتبر بیشتر است.

بعد از به شهرت رسیدن اپلیکیشن، سایت های متعدد به آن بک لینک خواهند داد ولی تا آن زمان خودتان باید بصورت دستی برای اپلیکیشن خود بک لینک ایجاد کنید.

ASO چندان دشوار نیست شما می توانید با انجام همین مراحل به سادگی به ارتقاء رتبه اپلیکیشن خود در گوگل PLAY کمک کنید.

 

چگونه اپلیکیشن خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم و نصب های اُرگانیک بیشتری داشته باشیم؟

بهبود وضعیت دیده شدن اپلیکیشن ها در اپ استورها یکی از اهداف اولیه توسعه دهنده های وب است. تعداد اپلیکیشن های موجود در اپ استورها روز به روز بیشتر می شود و بر تعداد مصرف کنندگان موبایل هر روز اضافه می شود. از این رو راه های جدیدی برای جستجوی اپلیکیشن ها به وجود آمده است. بدین ترتیب کاربران اپلیکیشن های جدید را فقط در اپ استورها جستجو نمی کنند؛ آن ها از روش های سنتی جستجو در وب نیز استفاده می کنند. بنابراین اگر بخواهیم مردم در ابتدا اپلیکیشن ما را در جستجوی موبایل پیدا کنند باید درباره سئو SEO به طور عمیق فکر کنیم.

«single snippet» چیست؟

رایج ترین نتیجه جستجو برای اپلیکیشن های موبایل single snippet ها هستند. آن ها نام اپلیکیشن، شماره رنکینگ اپلیکیشن، میانگین امتیازدهی و یک بخش متنی که اپلیکیشن را توصیف می کند؛ نشان می دهند. ( گاهی اوقات توضیحات مختصر یا نوشته مختصر را از توضیحات کامل اپلیکیشن نشان می دهد.) در ادامه هم یک دکمه نصب «install» وجود دارد.

سئو اپلیکیشن موبایل

سئو اپلیکیشن موبایل

یک  single snippet معمولا نتیجه جستجو برای یک اپلیکیشن (برند) است. با این حال ممکن از با برخی از نتایج مرتبط با اپلیکیشن مثل «َApp pack» ها هم ظاهر شود.

«َApp pack» ها چه چیزهای هستند؟

«َApp pack» ها مجموعه ای از اپلیکیشن های پیشنهاد شده توسط گوگل هستند که در کوئری های مرتبط با اپلیکیشن نشان داده می شوند.

می تواند  ۳ الی ۶ اپلیکیشن (یا شاید بیشتر این لیست ممکن است بلندتر شود.) مرتبط با کلیدواژه را نشان دهد. «َApp pack» ها معمولا در اول صفحه نتایج گوگل ظاهر می شوند؛ اما دور از انتظار نیست که در وسط یا آخر صفحه نتایج گوگل هم نشان داده شوند.

هر کارت اپلیکیشن، نام، آیکن، امتیاز و قیمت یک اپلیکیشن موبایل را نشان می دهد.نتایج بدست آمده با دستگاه موبایل جستجو کننده سازگار است. اگر جستجو کننده سیستم عامل اندروید داشته باشد «َApp pack» های نشان داده شده جزوی از اپلیکیشن های گوگل پلی «Google Play Apps» است. اگر دستگاه شخص آیفون یا آی پد باشد نتایج بدست آمده مربوط به فروشگاه اپلیکیشن اپل «Apple App Store» خواهد بود.

سئو اپلیکیشن موبایل

سئو اپلیکیشن موبایل

جستجوگرها یافتند که از هر ۱۰ جستجوی موبایل یک «َApp pack» نشان داده می شود. این تنها از یک شروع خبر می دهد. روز به روز اپلیکیشن های بیشتری شامل جستجوهای موبایل می شوند. بنابراین اپلیکیشن ها در کنار ASO باید روی بهینه سازی SEO هم کار کنند.

«َApp pack» ها گاهی اوقات در جستجوی تسک های مرتبط با اپلیکیشن مثل “photo editor”, “kids games”, “drawing apps” هم نشان داده می شوند. بهینه سازی برای این نوع جستجوها کمی سخت تر از بهینه سازی های سنتی SEO و ASO است که برای ما آشنایی دارند.

سئو اپلیکیشن موبایل ؛ فاکتورهای رنکینگ

الگوریتم هایی که گوگل برای نمایش اپلیکیشن ها در صفحه نتایج جستجوی گوگل در موبایل استفاده می کند؛ کاملا با الگوریتم های اپ استورها متفاوت است. از این رو رنکینگ کلیدواژه در پلی استور و جستجوی وب یکی نیست.

با این حال برخی شباهت ها در بهینه سازی SEO و ASO و تکنیک ها و فاکتورهای رنکینگ وجود دارد. بدین ترتیب اگر یک اپلیکیشن در اپ استورها رنک خیلی خوبی داشته باشد در جستجوی وب هم رنکینگ خوبی خواهد داشت.

بلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید خدمات درب شیشه ای ، راهبند ، دوربین مدار بسته  و کرکره برقی را به بهترین قیمت و با کیفیت ترین خدمان نصب را در تهران و کل ایران داشته باشید با شرکت قائم درب تماس بگیرید. 

تبلیغات درون متنی



فاکتورهای رنکینگی که در SEO و ASO مشترک هستند:

فاکتورهای سئوی داخلی:

URL/ پکیج، نام اپلیکیشن/ عنوان، توضیحات کوتاه/ توضیحات کامل، برای اپلیکیشن های ios توضحیات کامل تاثیری بر ASO ندارد، اما بر SEO تاثیر دارد.

فاکتورهای سئوی خارجی:

نظرات کابران و امتیازها، حجم و سرعت دانلود، بک لینک از سایت های ومعتبر

گوگل پلی استور Google Play Store

URL + عنوان + توضیحات کوتاه + توضیحات

اپل اپ استور Apple App Store

URL + نام اپلیکیشن + توضیحات

سئو اپلیکیشن موبایل

سئو اپلیکیشن موبایل

هنوزهم آشفته اید؟ بیایید بررسی کنیم که چطور می توان اپلیکیشن و گیم شما را در جستجوی موبایل بهینه کرد.

چگونه اپلیکیشن ها را بری سئو بهینه کنیم؟

کار شق القمر و غیر زمینی نمی خواهد. فقط کافی است اصول پایه فرایند ASO را انجام دهید. داده های متای خود را بهتر کنید تا برای جستجوی وب مناسب شود و بک لینک های قدرتمند بدست بیارید.

۱- هم برای ASO و هم برای SEO تحقیقات کلیدواژه ای انجام دهید.

تحقیقات پیرامون کلیدواژه ها و یافتن کلیدواژه های بهتر از کارهای پایه ای است: کلیدواژه ای را بیابید که بیشترین احتمال ترافیک بازدید (تعداد جستجوها) و رقابت کمتری را داشته باشد.

 

جهت آنالیز کلیدواژه برای ASO اپلیکیشن از ابزار تحقیق کلیدواژه استفاده کنید. برای جستجوی وب نیز می توانید از ابزار های  SEMrush, Keywordtool.io  استفاده کنید.

۲- نظرات و امتیاز های مثبت دریافت کنید

نظرات، کامنت ها  و امتیازدهی کابران برای ASO , SEO خیلی تاثیرگذارند و این به چند دلیل تاثیرگذار است. اولا گوگل مثل رفتار اپ استورها، اپلیکیشن هایی که نظرات مثبت و امتیازهای بالاتری دارند، بهتر رنک می کند.

دوما گوگل نظرات کاربران را رصد می کند و ممکن از از کلیدواژه های موجود در نظرات جستجو شده و پیدا شوید. معمولا در ابتدای صفحه هر چقدر به کلیدواژه ها اهمیت دهید، به آن اندازه کاربران کامنت های مثبت می گذارند.

دلیل سوم و نه آخر آن است که وقتی کاربران نظرات مثبتی درباره اپلیکیشن شما مطرح می کنند باعث می شود کاربران جدید را تشویق کند و حتی کاربران دیگری را به نصب اپلیکیشن شما جذب کند. از این رو میزان دیده شدن اپلیکیشن شما به شدت بیشتر شده و میزان نصب و دانلود به شدت زیاد می شود.

۳- بک لینک های باکیفیت جذب کنید و میزان دانلودهای خود را افزایش دهید

داشتن بک لینک های باکیفیت از بخش های مهم یک سئو SEO موثر است. در مورد جستجو با موبایل چیزی که نیاز داریم وجود اپلیکیشن در لیست های اپ استور و صفحات دانلود اپلیکیشن است.

از افزودن لینک به صفحه دانلود از وب سایت خود شروع کنید و سعی کنید رسانه ها درباره اپلیکیشن شما بنویسند و صحبت کنند. در این شرایط قدرت اسم دامنه بحث کلیدی است. هر چقدر بک لینک های باکیفیتی داشته باشید به آن اندازه گوگل رنک شما را بالاتر و بهتر می کند.

سعی کنید در هیدر وبسایت خود با ورژن موبایل، لینکی از صفحه دانلود اپلیکیشن در اپ استور را اضافه کنید. یا سعی کنید یک لندینگ پیج خوب درست کنید و اپلیکیشن خود را معرفی کنید. در این صفحه ویژگی ها و امکانات و مزایای اپلیکیشن خود را معرفی کنید و کاربران خود را تشویق کنید تا آن را نصب کنند. در این صورت میزان نصب اپلیکیشن شما بیشتر شده، امتیاز بیشتری بدست می آورید و رنک های بهتری در جستجوی موبایل بدست می آورید.

پیگیری عملکرد جستجوها (SEO)

توسعه دهنده های اندروید فرصت های بیشتری برای رصد سئوی خود را دارند. درحالی که توسعه دهنده های ios باید به حداقلی دیتایی که در iTunes Connect موجود است اکتفا کنند.

( بیایید هر دو را بررسی کنیم. )

اپلیکیشن های ios

تنها دیتایی موجود در iTunes Connect در این مسیر یافت می شود: App Analytics > Sources > Web Referrers

دامین گوگل را وارد کنید و شما خواهید دید که ترافیک بازدید و دانلود از کشورهای مختلف است.

همانطوری که می بینید، چیزی که اپل ارایه می کند فقط یک سری داده های عمومی درباره ریجیسترهای وب است. از این رو رصد کردن کارکرهای SEO سخت تر است. به طوری که پی بردن به رنک شدن کلیدواژه ها عملا غیر ممکن است.

متاسفانه گوگل هنوز هم اپلیکیشن های ios را به جستجوی کنسول خود اضافه نکرده و آن را پشتیبانی نمی کند. اما خوشبختانه در آینده این امکان فراهم می شود.

اپلیکیشن های اندروید

در مورد اپلیکیشن های اندروید حوزه عمل ما گسترده تر است. و ما با ۳ ابزار می توانیم عملکرد SEO را رصد کنیم:

Google Play Console + Google Search Console + ahrefs (or similar)

۱- اپلیکیشن خود را به گوگل پلی کنسول «Google Play Console» اضافه کنید.

۲- «Search Analytics» را باز کنید و میزان دیده شدن های اپلیکیشن و نسبت کلیک آن را بررسی کنید.

۳- در « Google Play Console» مسیر روبه رو را باز کنید: acquisition > Reports > Google Search (Organic) و ببینید که از کدام کلیدواژه ها اپلیکیشن شما را به طور مستقیم نصب می کنند.

۴- کلیدواژه ها را در « Google Play Console» و «Search Console» تطبیق دهید تا از SEO نصب های بیشتری را تجربه کنید. و اپلیکیشن شما بیشتر دیده شود.

با «ahrefs» ها بک لینک های خود را رصد کنید

ahrefs یکی از ابزارهای قدرتمند برای رصد بک لینک هاست که علاوه بر وب سایت ها در اپلیکیشن ها ( هم ios هم اپل) هم کاربرد دارد.

UR: رتبه URL اپلیکیشن شما –  هر چقدر بالاتر باشد به آن اندازه بیشتر در جستجوی موبایل دیده می شود.

DR: اعتبار دامین – دامین های اپل و گوگل که اپلیکیشن شما را میزبانی می کنند خیلی قدرتمند هستند.

دامین های رفرال: تعداد دامین های خاصی که رفرال هستند

کلیدواژه های ارگانیک: تعداد کلیدواژه های که رنک بالای ۱۰۰ دارند.

تفاوت زیر دامنه و زیر شاخه

زیر دامنه برای سئو بهتر است یا زیر شاخه

 
 

آدرس سایت یا URL و لینک های داخلی سایت در سئو سایت تاثیر گذار هستند. اما ساختارهای سایت که بر روی سئو تاثیر می گذارند به این موارد ختم نمی شوند. برای مثال زیر دامنه ها و زیر شاخه ها نیز بر سئو موثرند. اینها جزئی از ساختار سایت هستند که در تعیین رتبه سایت در گوگل نقش بازی می کنند. تفاوت آنکه صفحه ای در زیر شاخه ای قرار داشته باشد و یا در زیر دامنه سایت قرار داشته باشد همواره زیاد نیست. اما در مواردی بین این دو از نظر سئو تفاوت وجود خواهد داشت.

 

زیر دامنه ها یا زیر شاخه ها کدامیک برای سئو  بهتر هستند

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

تفاوت میان زیر شاخه و زیر دامنه

قبل از آنکه به بررسی منافع و مضرات زیر شاخه و زیر دامنه در سئو سایت بپردازیم بهتر است که تفاوت آنها را مشخص کنیم.

زیر دامنه یک سایت چیزی شبیه به آدرس زیر است :

subdomain.domain.com

همانطور که از مثال بالا کاملاً مشخص است زیر دامنه قبل از نام دامنه اصلی در آدرس درج می شود. به این ترتیب گوگل و کاربران به این نتیجه خواهند رسید که محتوای زیر دامنه از محتوای اصلی سایت شما کاملاً مجزا است. در سایت های تجاری اصولاً بلاگ سایت را در یک زیر دامنه طراحی می کنند تا از بقیه سایت مجزا شود. سایت هایی که دارای فروم هستند نیز آدرس فروم خود را در یک زیر دامنه قرار می دهند تا از بقیه سایت مجزا باشد.

 اما زیر شاخه ها برخلاف زیر دامنه بعد از آدرس سایت درج می شوند. به مثال زیر نگاه کنید:

domain.com/subdirectory

تفاوت زیر دامنه و زیر شاخه به ساختار آنها محدود نمی شود. تفاوت اصلی آنها در نوع محتوایی است که درون آنها قرار داده می شود. یک قانون مشخص برای آنکه چه زمانی از زیر دامنه و چه زمانی از زیر شاخه استفاده کنید وجود ندارد. اما بطور کلی اگر محتوای شما برای یک سایت مستقل مناسب تر است، شما باید از زیر دامنه ها استفاده کنید. اگر محتوای شما تفاوت چندانی با محتوای اصلی سایت شما ندارد، شما میتوانید از زیر شاخه ها استفاده کنید. برای مثال: اگر یک سایت درباره طراحی سایت دارید. می توانید زیر شاخه هایی در ارتباط با آموزش، ابزارهای رایگان، کارهای هنری و غیره داشته باشید. اما مکان فروش تمپلیت و طراحی ها را در یک زیر دامنه باید قرار دهید.

مزایای سئو زیر دامنه ها

بسیار سخت است که بگوییم به کارگیری زیر دامنه برای سئو مفیدی است یا مضر زیرا عوامل تعیین کننده دیگری نیز در این بین تاثیر گذار هستند. اما یکی از مزایای قطعی زیر دامنه برای سئو زمانی است که شما برای یک کلمه کلیدی چند صفحه داشته باشید.

گوگل برای نمایش صفحات سایت ها در یک کلمه کلیدی، برای دامنه ها محدودیت قائل می شود. البته موارد استثناء هم وجود دارد. اما بطور کلی اگر شما از زیر دامنه استفاده کنید، این محدودیت شامل شما نمی شود. برای مثال اگر شما از زیر شاخه ها در سایت خود استفاده کنید و 10 صفحه درباره یک موضوع داشته باشید گوگل در بهترین حالت دو یا سه عدد از آنها را به مخاطبانش نشان خواهد داد. اما اگر شما از 5 زیر دامنه استفاده کنید شما برای هر زیر دامنه شانس 2 تا 3 بار نمایش در صفحه نتایج گوگل را دارید که به معنای حداقل نمایش 10 لینک در گوگل است. به خاطر داشته باشید این به آن معنا نیست که با افزایش تعداد زیر دامنه بطور قطع گوگل سایت شما را به دفعات بیشتری در صفحه نتایج جستجو نمایش می دهد. این موضوع اصلاً یک موضوع قطعی و گارانتی شده نیست.

ارزش زیر دامنه ای که کلمات کلیدی در آدرس آن به کار رفته از زیر شاخه ای که کلمه کلیدی در نام آن به کار رفته بیشتر است. بنابراین اگر در دامنه اصلی خود از کلمه کلیدی خاصی استفاده نکرده اید که امکان تولید محتوای با کیفیت برای آن را دارید می توانید از یک زیر دامنه کمک بگیرید.

معایب زیر دامنه برای سئو سایت

مزایای زیر دامنه برای سئو کاملاً محسوس و قابل لمس است، هرچند که زیر دامنه می تواند معایبی هم برای سئو سایت داشته باشد. زیر دامنه را سخت تر می توان راه اندازی و مدیریت کرد.

زیر دامنه همواره معیارهای دامنه اصلی را به ارث نمی برد. مثلاً پیچ رنک دامنه اصلی می تواند 5 و برای دامنه فرعی می تواند صفر باشد. این موضوع به تنهایی برای آنکه شما از ایجاد زیر دامنه منصرف شوید کافیست. به کارگیری زیر دامنه به معنی آن است که شما باید آن را از ابتدا سئو کنید.

 مزایای سئو زیر شاخه ها

اگر انتظار یک لیست بلند بالا از مزایای زیر شاخه ها در سئو را دارید متاسفانه چنین لیستی وجود ندارد. در حقیقت به کارگیری زیر شاخه ها تنها دارای دو مزیت در سئو است.

اول: درست مانند زیر دامنه ها در زیر شاخه ها شما می توانید از کلمات کلیدی در آدرس زیر شاخه استفاده کنید.

دوم: زیر شاخه ها مزایای سایت اصلی را به ارث می برند. این بدان معنی است که اگر سایت شما به طور کلی به خوبی عمل می کند. زیر شاخه های های سایت نیز از این مزیت بهره مند خواهند بود. درحالی که در زیر دامنه ها شما ناچار هستید که سئو را از صفر برای زیر دامنه شروع کنید.

معایب زیر شاخه برای سئو

از مهمترین معایب به کارگیری زیر شاخه ها این است که نمایش صفحات سایت شما را محدود می کند. همانطور که قبلاً در همین مقاله اشاره کردیم. گوگل تعداد نمایش هر دامنه را به 2 تا 3 عدد در صفحه نتایج جستجو محدود کرده است. بنابراین اگر صفحات شما در زیر شاخه ها دارای موضوع مرتبطی باشند احتمالاً گوگل آنها را در صفحه اصلی نمایش نتایج، نشان ندهد.

 

زیر دامنه و زیر شاخه در سئو سایت

 

چه زمان از زیر دامنه و چه زمان از زیر شاخه ها استفاده  کنیم؟

از زیر دامنه ها برای موضوعات بزرگتر استفاده کنید. مثلاً اگر یک سایت در ارتباط با سلامت دارید می توانید هر گروه اصلی از بیماری ها را در یک زیر دامنه بحث کنید (قلب، عروق، تنفس و...) و برای هر بیماری یک زیر شاخه در هر گروه ایجاد کنید (حمله قلبی، آنفلانزا و...).

 

سخن پایانی

بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.

 

تفاوت میان زیر شاخه و زیر دامنه در طراحی سایت

قبل ار آنکه به منافع و مضرات زیر شاخه و زیر دامنه در سئو طراحی سایت بپردازیم بهتر است که تفاوت آنها را مشخص کنیم . زیر دامنه یک طراحی سایت چیزی شبیه به آدرس زیر است همانطور که زیر دامنه قبل از نام دامنه اصلی در آدرس طراحی سایت درج می شود به این ترتیب گوگل وکاربران به این نتیجه خواهند رسید که محتوای زیر دامنه از محتوای اصلی طراحی سایت شما کاملا مجزا است. در طراحی سایت تجاری اولا بلاگ طراحی سایت را در یک زیر دامنه طراحی می کنندتا از بقیه طراحی سایت مجزا شود طراحی سایت هایی که دارای فروم هستند نیز آدرس فروم خود را در یک زیر دامنه قرار می دهند تا از بقیه طراحی سایت مجزا باشد.

تاثیر زیر دامنه بر طراحی سایت

معمولا زیر شاخه ها برخلاف زیر دامنه طراحی سایت درج می شود تفاوت زیر دامنه وزیر شاخه در طراحی سایت به ساختار آنها محدود نمی شود .تفاوت اصلی آنها در نوع محتوایی است که درون آنها قرار داده می شود .یک قانون مشخص برای آنکه چه زمانی از زیر دامنه و جه زمانی از زیر شاخه استفاده کنید وجود ندارد . اما به طور کلی اگر محتوای شما برای یک طراحی سایت مستقل مناسب تر است شما باید از زیر دامنه استفاده کنید .
اگر محتوای شما تفاوت چندانی با محتوای اصلی طراحی سایت شما ندارد شما می توانید از زیر شاخ ها استفاده کنید اگر یک سایت درباره طراحی سایت دارید می توانید از زیر شاخه ها در ارتباط با آموزش ،ابزار های رایگان ،کارهای هنری و غیره داشته باشید اما مکان فروش تمپلیت و طراحی ها را در یک زیر دامنه باید قرار دهید .

مزایا سئو زیر دامنه ها در طراحی سایت

بسیار سخت است که بگوییم به کار گیری زیر دامنه برای سئو طراحی سایت مفید است یا مضر است زیرا عوامل تعین کننده دیگری نیز در این بین تاثیر گذار هستند .اما یکی از مزایای قطعی زیر دامنه برای سئو زمانی است که شما برای یک کلمه کلیدی چند صفحه داشته باشید. گوگل برای نمایش صفحات طراحی سایت ها دریک کلمه کلیدی برای دامنه ها محدودیت قائل می شود و البته موارد استثنائ هم وجود دارد اما به طور کلی اگر شما از زیر دامنه استفاده کنید این محدودیت شامل شما نمی شود.
برای مثال اگر شما از زیر شاخه ها در طراحی سایت خود استفاده کنید و ده صفحه درباره یک موضوع داشته باشید .گوگل در بهترین حالت دو یا سه عدد ار آنها را به مخاطبانش نشان خواهد داد. اما اگر شما از 5 زیر دامنه درطراحی سایت استفاده کنید شما برای هر زیر دامنه شانس دو تا سه بار نمایش در صفحه نتایج گوگل را دارید که به معنی حداقل نمایش ده لینک در گوگل است. به خاطر داشته باشید این به آن معنانیست که با افزایش تعداد زیر دامنه به طور قطع گوگل طراحی سایت شما را به دفعات بیشتری در صفحه نتایج جستجو نمایش می دهد . اپلیکیشن آموزش طراحی سایت که از بروز ترین و کاربردی ترین مقالات وب سایت نونگار پردازش می باشد را نیز مطالعه نمایید.

 

طراحی سایت رستوران


طراحی سایت رستوران

برای طراحی سایت مناسب و کاربردی از دید مشتریان باید خود را در جایگاه آنها قرار دهید، زمانیکه هدف طراحی سایت رستوران است به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ چرا مردم به رستوران میروند؟ مشخص است؛ برای صرف یک غذای عالی در محیطی آرامش بخش و داشتن اوقاتی خوش در کنار دوستان. با توجه به این نکات و استفاده در طراحی سایت رستوران میتوان تاثیر بالای حضور در فضای اینترنت را بر این تجارت مشاهده کرد.
با رعایت اصول مناسب برای طراحی سایت رستوران ، مشتریان میتوانند با منوی غذا، محیط رستوران، سبک کاری و خدمات ارائه شده در آن آشنا شوند. در کنار این موارد، پیش بینی امکان سفارش آنلاین و رزرو میز در طراحی سایت رستوران شانس شما را برای جذب بیشتر مشتریان افزایش خواهد داد.
به همین دلیل قصد داریم در این مقاله 7 نکته اساسی در طراحی سایت رستوران و فست فود را به شما معرفی کنیم تا حداکثر بازدهی را برای شما بهمراه داشته باشد.

طراحی سایت رستوران یا طراحی سایت تالار پذیرایی و طراحی وب سایت کافی شاپ و فست فود از منظر اینکه آنرا در اندک زمانی به شهرت برساند و یا به اصطلاح سر زبان ها بیندازد مهم است . در حالت پیشرفته طراحی سایت رستوران به منظور سفارش آنلاین غذا صورت می گیرد.

قبل از هر چیز توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت است که طراحی سایت به مانند تمام حرفه های دیگر در عصر مدرن نیاز به تخصص های حرفه ای دارد. فکر کنم اگر اول شاخصه های طراحی سایت حرفه ای و طراحی سایت شرکتی را بدانید با دید بهتری اقدام به طراحی سایت خود خواهید کرد.

 

 وب سایت رستوران و کافی شاپ

امکانات طراحی سایت رستوران

طراحی سایت رستوران می تواند شباهت هایی با طراحی سایت کافی شاپ داشته باشد. اگر نگاهی به صفحه نکات طراحی سایت کافی شاپ داشته باشید می توانید با دید بهتری اقدام به طراحی سایت تخصصی خود کنید.

سرویس ها و خدمات مختلفی را در طراحی سایت رستوران و یا طراحی سایت تالار پذیرایی می توان در نظر گرفت از جمله :

  • درباره ما

معرفی تاریخچه رستوران یا تالار پذیرایی به همراه درجه و گواهینامه ها و استانداردهای کسب شده ، امکانات سالن از نظر سیستم های صوتی و تصویری، لوازم گرمایشی و سرمایشی، ظرفیت سالن، همچنین معرفی سرآشپز و کارکنان تالار یا رستوران و نیز ویژگی ها و امتیازات رستوران و یا تالار پذیرایی نسبت به سایر همصنفان در این بخش قرار می گیرد.

  • منو در طراحی سایت رستوران

لیست انواع غذاها ، پیش غذا و دسر و نوشیدنی های موجود و قابل سرو در رستوران همراه با عکس آنها و نیز در صورت لزوم قیمت آنها نیز در این قسمت قرار می گیرد . منو می تواند بصورت کاتالوگ دیجیتالی در این بخش به نمایش در بیاید . همچنین "منوی ویژه" برای نمایش غذاهای خاص و اختصاصی رستوران شما تعبیه می گردد.

طراحی صفحه رزرو تالار پذیرایی یا رستوران برای رزرو آنلاین مراسم  و برنامه های مختلف صورت گرفته است . به گونه ای که کاربر با عضو شدن در سایت و با در اختیار گیری نام کاربری و رمز ورود، در صفحه رزرو روز و ساعت مراسم و تعداد میهمانان و صورت غذاها و خوراکی ها را تعیین و انتخاب می نماید و بصورت آنلاین روز و ساعت رزرو شده به تایید مدیر تالار یا رستوران می رسد.در این صفحه، قوانین رزرو از جمله حداقل و حداکثر ظرفیت سالن، زمان های رزرو، ساعات پذیرایی و نیز مبالغ مربوطه توضیح داده می شود.

این قسمت کمی به سایت فروشگاه اینترنتی می تواند شبیه باشد اما تفاوت های بسیاری برای این موضوع وجود دارد.البته ذکر این نکته ضروری است که طراحی فروشگاه آنلاین و طراحی سایت فروشگاهی نیاز به جزییات دیگری هم دارد که می توانید در صفحه طراحی سایت فروشگاهی آن را دنبال کنید.

 

  • طراحی بخش پُر فروش ها

  • گالری تصاویر

عکس های جذاب و با کیفیت از امکانات و همچنین از نما و جلوه های ویژه تالار و یا رستوران در این بخش قرار می گیرد که این تصاویر برای جلب نظر مراجعان سایت کارایی فوق العاده ای دارند. همچنین در صورت وجود، می توان تصاویر میهمانی های ویژه و برنامه های شرکت ها و ادارات و سازمان ها که در سالن تالار یا رستوران برگزار شده است را در گالری قرار داد که این امر در اعتبار بخشی به وجهه ی سالن پذیرایی یا رستوران شما کارساز خواهد بود.

  • بهترین ها

این بخش را می توان با توجه به سلیقه مدیر تالار یا رستوران به موارد مختلفی اختصاص داد. بطور مثال به بهترین غذاها از دیدگاه مشتریان که تصاویر آن غذاها به همراه توضیحی مختصر گنجانده می شود.

  • شعبات

در صورتی که رستوران یا کافی شاپ شما دارای نمایندگی و یا شعبه های دیگری می باشد در این قسمت به معرفی آنها پرداخته شده و همچنین آدرس و اطلاعات تماس آنها ذکر می گردد.

  • انتقادات و پیشنهادات

مشتریان می توانند با وارد شدن به این قسمت نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد کیفیت خدمات ارایه شده در تالار یا رستوران به گوش مدیریت برسانند.

 

همچنانکه این روزها بحث بر سر بهینه سازی سایت زیاد شده است پیام آوا نیز به صورت تخصصی به این موضوع توجه ویژه دارد. سئو یا بهینه سازی وبسایت ها با کاربری های مختلف بر اساس الگوریتم های موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است چرا که از این طریق آمار بازدید و ترافیک سایت  بالا رفته و خواسته های مدیران سایت تامین می گردد که پیام آوا در طراحی سایت  روزنامه به این اصل مهم توجه ویژه دارد.

resturan web design طراحی سایت رستوران

 

 

بلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید خدمات درب شیشه ای ، راهبند ، دوربین مدار بسته  و کرکره برقی را به بهترین قیمت و با کیفیت ترین خدمان نصب را در تهران و کل ایران داشته باشید با شرکت قائم درب تماس بگیرید. 

تبلیغات درون متنی


 امکانات اولیه طراحی سایت رستوران

  • منوی غذای رستوران
  • گالری تصاویر رستوران
  • گالری فیلم رستوران
  • فروشگاه آنلاین رستوران
  • اخبار و رویدادهای رستوران
  • فرم تماس با مدیریت رستوران
  • شبکه های اجتماعی رستوران
  • معرفی رستوران
  • امکان ایجاد نامحدود صفحات
  • ماژول سطوح دسترسی برای مدیریت سایت رستوران

 

 امکانات کلی طراحی فروشگاه اینترنتی رستوران

  •  سبد خرید سایت
  •  امکان مدیریت منوی غذای رستوران به صورت ساده
  •  امکان تعریف روش های ارسال کالا (پست، پیک و .. )
  •  امکان تعریف هزینه ارسال غذا بر اساس میزان خرید در سایت
  •  امکات تعریف تخفیف اختصاصی برای هر غذا با توجه به نیازهای رستوران
  •  امکان تعریف درصد مالیات به صورت کلی یا اختصاصی برای غذا
  •  صدور پیش فاکتور با اطلاعات و لوگوی رستوران
  •  امکان صدور فاکتور و پرینت آن در طراحی سایت رستوران
  •  امکان تعریف آدرس های متفاوت برای هر کاربر (وجود این قابلیت از ثبت نام مجدد کاربرانی که آدرس های آنها تغییر پیدا کرده جلوگیری می کند).
  •  امکان تغییر مشخصات کاربری، آدرس و رمز عبور در صفحه پروفایل کاربران در سایت
  •  امکان مشاهده ریز خرید های انجام شده و مشاهده وضعیت سفارش در صفحه پروفایل کاربران در سایت
  • امکان مشاهده آخرین سفارش ها و فاکتور های آن در صفحه ی ادمین

 

پیام آوا همچنین می تواند با هزینه های اندک تبلیغات گوگل ادوردز را برای سایت شما انجام دهد تا از همان روزهای نخست بارگزاری سایتتان در رتبه های برتر گوگل دیده شوید.

اگر به دنبال قیمت های مناسب برای طراحی سایت هستید طراحی سایت ارزان  در پیام آوا به شما کمک خواهد کرد و اگر در تهران مشغول به کار هستید پیش از هر چیز صفحه طراحی سایت در تهران را نگاهی بیندازید تا با دید بهتری اقدام به طراحی سایت کنید.


طراحی سیستم همکاری فروش




سیستم های همکاری در فروش به این صورت فعالیت می کنند که یک سایت اقدام به فروش محصولات دیگر سایت ها یا تولید کنندگان می کند. به این ترتیب در فروش با آنها همکاری می کند. یکی از دلایل رونق سیستم های همکاری در فروش تمرکز بر روی یک فعالیت است. شرکت هایی مانند علی اکسپرس با کمک سیستم همکاری در فروش درآمدی بالاتر از سرانه برخی کشورها دارند. سیستم های همکاری در فروش نیازمند برنامه نویسی، گرافیک، سئو، در حد حرفه ای و با حد و اندازه های یک سایت کشوری و یا حتی بین المللی میباشند. اگر گمان می کنید که سایت های همکاری در فروش سایت هایی بسیار ساده برای درآمد زایی هستند باید بدانید که مدیران این سایتها باید توانایی بازاریابی بالایی داشته باشند. اگر مشتریان در سیستم همکاری در فروش شما عضو شوند و نتوانند محصولات خود را به فروش برسانند. دیگر به سایت شما اعتماد نخواهند کرد.

 

طراحی سیستم همکاری در فروش

 

نیازهای سیستم همکاری در فروش

سیستم های همکاری در فروش که بصورت عامیانه سایت های همکاری در فروش نیز گفته میشوند. برای موفقیت به چندین عامل نیاز دارند که در زیر مشاده می کنید.

1- جذب مشتریان به سایت همکاری در فروش

بدون کالا خریداری نخواهد بود. بدون خریدار کالایی برای فروش نیست. شکستن این حلقه نیاز به بازاریابی دارد. بازاریاب های حرفه ای برای شکستن این حلقه راه کارهایی متفاوتی انجام میدهند. عرضه کالاهای برند درجه یک در سایت بدون اخذ درصد از صاحبان برند یکی از بهترین این روش ها است که بارها توسط سایت های ایرانی امتحان شده است و موفقیت آن ثابت شده است. روش دیگر ایجاد یک دوره زمانی فروش بدون کارمزد برای کلیه کاربران است. مثال سه ماه اول بدون کارمزد، محصولات تمام مشتریان سایت را عرضه کنید. تجربه نشان داده است که این شیوه در ایران با فرهنگ عمومی مردم سازگار نیست و اغلب افراد حرفه ای بعد از سه ماه رایگان دیگر سفارش فروش خود را با این سایت ها تمدید نمی کنند و عملا این سایت ها به محل عرضه کالاهایی با مشتریان معدود تبدیل میشود. راهکارهایی بازاریابی برای اجتناب از این مشکل فراوانند اما امکان بررسی آنها در این مقاله ممکن نیست. 

2- سئو و بازاریابی محصولات سایت همکاری در فروش

طراحی یک سیستم همکاری در فروش بدون سئو قوی و بازاریابی شبکه ای بی معنی است. سیستم همکاری در فروش بر روی چرخ های بازاریابی و سئو حرکت می کند و تهیه یک سیستم همکاری در فروش بدون توجه به سئو و بازاریابی مانند خریدن یک خودرو بدون چرخ است. سئو سایت همکاری در فروش باید برای تمام مشتریان سایت انجام شود. این امر باعث شده است که بسیاری از سایت های همکاری در فروش یک محصول خاص مانند پوشاک را برای عرضه انتخاب کنند. زیرا سئو کردن محصولات با دامنه گسترده نیاز به یک تیم حرفه ای تمام وقت دارد. نمونه موفق سئو محصولات متنوع در سایت های همکاری در فروش در ایران سایت دیجی کالا است که در بسیاری از کالاها از شرکت تولید کنند آن کالا سئو بالاتری دارد. بازاریابی در سایت های همکاری در فروش نیز بسیار حائز اهمیت است. بسیاری گمان می کنند که میتوان یک سایت همکاری در فروش ایجاد کرد و دست روی دست گذاشت و درآمد کسب کرد. سایتی که خودش کار کند وجود ندارد. شما باید انواع بازاریابی، از بازار یابی در شبکه های اجتماعی، بازاریابی در سایت های همکار و... را برای تمام مشتریان انجام دهید. همانطور که مشاهده می کنید. حجم کار در سایت های همکاری در فروش بسیار بالاست.

3- مدیریت کلیه محصولات در سایت همکاری در فروش

هیچ درآمد بالایی ساده به دست نمی آید. شرکت هایی که در سایت های همکاری در فروش سرمایه گذاری می کنند. انتضار دارد که بتوانند کالا و خدمات خود را در سایت براحتی عرضه کنند. شرکت هایی که سایت هایی همکاری در فروش موفق را اداره می کنند چنان سایت های خود را مدیریت می کنند. که مشتریانشان خود را از داشتن سایت مستقل بی نیاز می بینند. یک سیستم همکاری در فروش حرفه ای از هر صنفی چندین و چند مشتری دارد. برای مدیریت این مشتری ها راه کارهای متفاوتی وجود دارد. ولی یکی از بهترین شیوه هایی که در ایران بارها اجرا شده و صحت عملکرد آن به اثبات رسیده است. ایجاد پله های هزینه ای برای جایگاه در سایت است. تجربه نشان میدهد که در سایت های همکاری در فروش بعد از رسیدن به مرحله ای که مشتریان سایت واقعا بتوانند محصولات خود را از طریق سایت عرضه کنند. بر سر نحوه نمایش تبلیغات کالا در سایت اختلافاتی ایجاد میشود. برای جلوگیری از این مشکل میتوان برای جایگاه های مختلف سایت هزینه های پله ای تعریف کرد. به این ترتیب مشتریان میدانند که با هزینه ای که ماهیانه پرداخت می کنند، چه جایگاهی را بدست می آورند. سعی کنید از مشتریان خود اجازه انتشار تعداد معاملات انجام شده آنها را اخذ کنید. این اعداد در ترغیب افراد به پرداخت هزینه بیشتر برای کسب جایگاه بهتر موثر است.

4- محاسبه دقیق میزان سهم هر مشتری

اگر شما سهم فروش مشتریان را کم حساب کنید متهم به کلاه برداری میشود. اگر سهم فروش را بیشتر حساب کنید متهم به تازه کار بودن میشود. بنابراین برای طراحی سایت همکاری در فروش مطمئن شوید، که سایت در قسمت برنامه نویسی حسابداری میزان سهم فروش، بدرستی طراحی شده است. برنامه نویسی حسابداری تحت وب با اینکه به نظر ساده می آید، ولی نیاز به دقت عمل بالایی دارد. یک سیستم حسابداری تحت وب را نمیتوان به یک شرکت تازه کار و یا بدون سابقه برنامه نویسی سپرد. شرکت هایی که نمونه های موفق طراحی سایت همکاری در فروش داشته باشند. بهترین گزینه برای طراحی این سایت ها میباشند. زیرا آنها قبلا تمام دغدغه های طراحی یک سایت همکاری در فروش را با موفقیت حل کرده اند.

 

مزایای سایت های همکاری در فروش

 

چرا باید برای طراحی سیستم همکاری در فروش سرمایه گذاری کرد

پاسخ کوتاه به این سئوال قیمت کمتر،زمان کمتر،میزان فعالیت کمتر،سود بالاتر است. این بدان معنا است که سیستم همکاری در فروش نیازمند هزینه کمتری است و در عوض سود بالاتری دارد. یک مثال از دنیای خارج از وب: یک شیرینی فروشی را در نظر بگیرید که شیرینی خود را از یک قنادی دیگر تهیه می کند، طبق توافق بین این دو شرینی فروشی قیمت خرید طوری تنظیم شده است، که بتوان شیرینی ها را به قیمت مصوب اتحادیه عرضه کرد. شرینی فروشی که محصولات خود را آماده می خرد. نیازی به پرداخت اجاره بابت یک آشپزخانه ندارد. هزینه خرید وسایل آشپزخانه را هم پرداخت نمی کند. هزینه کارگران آشپزخانه هم در کار نخواهد بود. همه اینها را با هزینه مصرفی یک آشپزخانه مانند آب و برق و گاز محاسبه کنید. با توجه به هزینه پرداختی، این شرینی فروشی بسادگی میتواند، با یک بازاریابی اصولی سود خود را از تولید کنند شیرینی ها بالاتر ببرد. در کسب و کارهای اینترنتی نیز دقیقا چنین است. سایت ها هزینه های بالایی دارند و اگر یک سایت بتواند با هزینه کمتر امکان فروش کلا را برای دیگران فراهم کند براحتی میتواند سود کلانی کسب کند و مشتریانش نیز سود بالایی خواهند برد.

فروش رابطه ای و سیستم همکاری در فروش

Affiliate marketing یا فروش رابطه ای سیستمی است که طی آن یک خرده فروش تبلیغات محصول خود را به یک برند میدهد و به این ترتیب فروش خود را افزایش میدهد. در Affiliate marketing امروزه اتفاقاتی می افتد که تعریف ما را مخدوش می کند. مثلا شرکت هایی اقدام به خرید چندین برند می کنند و آنها را با همان نام قبلی به فروش میرسانند تا با استفاده از نام برند ها فروش خود را افزایش دهند. مثلا برندهای معرفی مانند پلیس، ریبن همگی توسط یک شرکت تولید میشوند. شاید بتوان نام دیگری به این شیوه بازاریابی داد. اگر بخواهیم تعریف بازاریابی واسطه را بپذیریم تفاوت های آن با سیستم های همکاری در فروش چیست؟ در سیستم بازاریابی واسطه ای معمولا واسطه ها برند معتبرتری از سایت های مشتریان هستند. ولی در سیستم همکاری در فروش چنین نیست گاهی شرکت های همکار از سایت عرضه کنند محصول بسیار قدرتمندتر هستند ولی توان بازاریابی آنها کمتر است. مثلا شرکت بین المللی ال جی از سایت دیجی کالا برای عرضه محصولاتش استفاده می کند. قطعا همه ما قبول داریم ال جی بسیار بزرگتر از سایت دیجی کالا است ولی ال جی برای رقابت با سامسونگ در ایران نیاز به یک سایت با مخاطب وفادار بالادارد امکانی که سایت دیجی کالا دارد به این ترتیب این دو شرکت با یک دیگر همکاری می کنند.

امروزه برای بازاریابی محصولات از روش هایی مثل Affiliate هم استفاده می شود. که باعث افزایش فروش وب سایت شما خواهد شد.

استراتژی‌های مهم و تأثیرگذار در سئو




بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به طور دقیق در رسانه‌های بازاریابی آنلاین درک نشده است و افراد خیلی نمی‌دانند که سئو به طور دقیق چه کاری انجام می‌دهد. بنابراین بحث در مورد چگونگی همکاری SEO با رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، قابلیت استفاده (usability) و موارد دیگر است. 

آمارهای جذاب از سئو

 

گهگاه در مورد وبمستران خسته و دلزده‌ای خواهید شنید که چندین بار در سئو سرمایه‌گذاری کرده‌اند و پول آنها به هدر رفته است. بعد از آن، در مورد بحث پیرامون سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه خواهید شنید. به عنوان یک وبمستر، زمان زیادی ندارید تا نگرانی در مورد این حرفها داشته باشید؛ از این رو شما باید کارهای مهمی را انجام دهید.

اگر می‌خواهید ترافیک زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنید، یکی از روش‌های نسبتا کم هزینه و تأثیرگذار سئو می باشد که می‌توانید با زمانی که روی آن می‌گذارید و البته تولید محتوای مناسب فضای کوچکی از جستجو را در اینترنت بدست آورید. همچنین می‌توانید تاکتیک‌های پیشرفته‌تر سئو را به کار برید تا بتوانید گام‌های بلندی برای افزایش ترافیک خود بردارید.

آمارهای زیر را به جهت یادآوری در ذهن خود داشته باشید تا سرمایه گذاری بیشتری برای تلاش‌های سئوی خود انجام دهید و این آمارها بیانگر این موضوع هستند که موتورهای جستجو فرصت بی‌نظیری را برای ما فراهم می‌کنند و از آنها می‌توانیم برای رونق کسب و کار خود استفاده کنیم:

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. 

تبلیغات درون متنی

سئو

  1.  70 درصد از لینک‌های جستجویی که کاربران بر روی آن کلیک می‌کنند ارگانیک هستند.
  2. 70 تا 80% کاربران از تبلیغات پولی رد شده (به لینک‌های تبلیغی اصلا نگاه نمی‌کنند) و بر روی نتایج ارگانیک تمرکز می‌کنند.
  3. اولین نتیجه جستجوی ارگانیک، حدود 33% از کلیک‌ها را کسب خواهد کرد (2013)
  4.  75% از کاربران فقط لینک‌های صفحه اول نتایج جستجو را مشاهده می‌کنند و هرگز به صفحات بعدی نمی روند.
  5.  گروه M یا GroupM بیان می‌کند «هنگامی که مشتریان هم در معرض جستجو و هم در معرض رسانه‌های اجتماعی قرار گرفتند که متأثر از یک برند است، کل نرخ کلیک (CTR) جستجو تا 94% افزایش می‌یابد».
  6. جستجو در موتورهای جستجو و استفاده از ایمیل دو فعالیت اول در اینترنت هستند و بنابراین بیشترین سهم از فعالیت‌های کاربران را به خود اختصاص داده است.
  7. شرکت‌هایی که وبلاگ دارند 434% بیشتر صفحات آنها ایندکس می‌شود و شرکت‌هایی با صفحات ایندکس شده بالاتر، مشتری‌های راغب (leads) بیشتری به دست می‌آورند.
  8.  هزینه leadهای درونی 61% پایین‌تر از leadهای خارجی می‌باشد. یک مثال از لیدهای درونی ممکن است بهینه سازی موتور جستجو باشد و یک لید خارجی ممکن است یک تماس سرد یا اولین تماس (cold call: با یک تماس تلفنی محصولات یا خدمات خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید و به تک تک افراد زنگ بزنید تا ببینید که آیا  به محصول شما نیاز دارند یا خیر و یا از انها وقت ملاقات بگیرید) باشد. باشد.
  9. 81 درصد از کسب و کارها وبلاگ‌های خود را موردی مفید و ارزشمند برای کسب و کارشان در نظر می‌گیرند.
  10.  مطالعه‌ای از Outbrain نشان می‌دهد که جستجوهایی که از موتورهای جستجو به سمت سایت‌های محتوا هدایت می‌شود 300% بیشتر از ورودی است که توسط شبکه‌‌های اجتماعی به سمت سایت هدایت می‌شود.
  11.  11- لیدهایی که از طریق سئو بدست می‌آیند دارای نرخ نزدیک 14.6% هستند؛ در حالیکه لیدهای حاصل از بازاریابی خارجی (مانند ایمیل یا تبلیغات چاپی)  دارای نرخ نزدیک به 1.7% هستند.
  12.  برای گوگل، یک مطالعه نشان می‌دهد که 18% از کلیک‌های ارگانیک منجر به جایگاه اول، 10% از کلیک‌های ارگانیک منجر به جایگاه دوم و 7% از کلیک‌های ارگانیک منجر به جایگاه سوم شده است.
  13. در مطالعه‌ای مشابه، آزمایشات برای بینگ (Bing) به شرح زیر نشان داده شده است: 9.7% کلیک‌های ارگانیک منجر به جایگاه اول، 5.5% از کلیک‌های ارگانیک منجر به جایگاه دوم و 2.7% از کلیک‌های ارگانیک منجر به جایگاه سوم شده است.
  14. 79 درصد از کاربران موتورهای جستجو می‌گویند که آنها همیشه/اغلب بر روی نتایج جستجوی طبیعی کلیک می‌کنند. در مقابل، 80% از کاربران موتورهای جستجو می‌گویند که آنها گاهی اوقات/به ندرت/هرگز بر روی نتایج جستجوی اسپانسر شده کلیک می‌کنند/نمی‌کنند. تصویر زیر نتایج جستجوی طبیعی (آبی) و نتایج جستجوی اسپانسر شده (قرمز) را نشان می‌دهد:

نتایج جستجوی ارگانیک و اسپانسر شده

جستجو

  1. گوگل مالک 68 درصد از سهم بازار موتور جستجو است. (2016)
  2. 93٪ از تجربه‌های آنلاین با یک موتور جستجو آغاز می شود. (2016)
  3. صنعت موتور جستجو برآورد (تخمین) شده است که ارزش بیش از 65 بیلیون دلار داشته باشد. (2016)
  4. هر ماه بیش از 1.2 تریلیون جستجو جهانی انجام می‌شود. (2016)
  5. 91 درصد از کاربران اینترنت بریا کارهایشان از موتور جستجو استفاده می‌کنند. (2016)




بلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید خدمات درب شیشه ای ، راهبند ، دوربین مدار بسته  و کرکره برقی را به بهترین قیمت و با کیفیت ترین خدمان نصب را در تهران و کل ایران داشته باشید با شرکت قائم درب تماس بگیرید. 

تبلیغات درون متنی


موبایل

  1. استفاده از اینترنت موبایل در سال 2016 از جستجوها بر روی دسکتاپ جلوگیری کرده است.
  2. به طور متوسط کاربران تا سه ساعت در روز وقت خود را با گوشی‌های موبایل می‌گذرانند.

 سخن پایانی

بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.