مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته مخفی چیست؟

دوربین مدار بسته مخفی یکی از انواع دوربین مدار بسته است که به دوربین مداربسته پین هول یا دوربین مدار بسته مینیاتوری و یا دوربین مدار بسته جاسوسی در بازار شناخته می شود. دوربین مدار بسته مینیاتوری یکی از کوچکترین دوربین های مداربسته در بازار هستند.

برای شناخت انواع دوربین مداربسته مخفی می توانید در دوره آموزش صفر تا صد نصب دوربین مداربسته شرکت نمایید .

دوربین مدار بسته مخفی

کاربردهای دوربین مدار بسته مخفی چیست؟

از دوربین مدار بسته مینیاتوری به علت کوچک بودن و راحتی در مخفی کردن دوربین بیشتر زمانی استفاده می کنیم که بخواهیم تصاویر محیط های مختلف را به صورت نا محسوس مشاهده کنیم.

 

 

گاهی مشاهده می کنید دوربین مینیاتوری دارای بدنه کوچک نمی باشد اما شما می توانید تصاویر را با استفاده از لنز های کوچک آن و با ایجاد سوراخ کوچک  به وسیله دوربین های مدار بسته مینیاتوری مشاهده نمایید. دوربین های مدار بسته مینیاتوری موجود در بازار  از کیفیت متوسطی برخوردار هستند.

 همچنین دوربین های مدار بسته مینیاتوری جزء محدود دوربین مدار بسته های می باشند که قابلیت ضبط صدا دارند.

نکته:  نصب دوربین مداربسته مخفی معمولا باید با داشتن مجوز صورت بگیرد. زیرا نصب دوربین مدار بسته معمولا حساسیت های زیادی را بین افراد ایجاد می کند و همچنین نصب این گونه دوربین ها به صورت عمومی غیر قانونی محسوب می شود. اما افرادی که نیاز مبرم به نصب دوربین مداربسته مخفی دارند باید با ارائه شکایت به نیروی انتظامی یا مراجع قضایی برای مطرح کردن ضرروت نصب دوربین مدار بسته مخفی اقدام نمایند و مجوز لازم را بگیرند. در صورت نداشتن مجوز برای نصب دوربین مداربسته مخفی و شکایت افراد جریمه نقدی سنگینی یا تعقیب قضایی به همراه خواهد داشت.

نکته: نصب دوربین مدار بسته مخفی کار راحتی نمی باشد زیرا باید دوربین را داخل یا پشت وسیله قرار دهید که خود نیاز به مهارت می باشد. از طرفی برای مخفی کردن کابل های همیشه آنچه مشتری  که دلخواه مشتری  باشد نمی باشد.

حتما بخوانید: آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل به روش P2P

دید در شب دوربین های مخفی

دوربین مداربسته مینیاتوری دارای سنسور دید در شب نمی باشد. زیرا در صورت  داشتن سنسور دید در شب آنگاه مخفی کردن دوربین مداربسته مینیاتوری کاری بسیار سخت خواهد شد.

امروزه از دوربین مخفی جاسوسی در شکل وسایل گوناگونی استفاده می شود در ادامه به چند نمونه از آنها خواهیم پرداخت.

ساعت دیواری دوربین دار مخفی

ساعت دیواری دوربین دار مخفی

دوربین مخفی ساعت مچی

دوربین مخفی ساعت مچی

عینک دوربین دار جاسوسی

عینک دوربین دار جاسوسی

دوربین مخفی خودکار جاسوسی

دوربین مخفی خودکار جاسوسی

قیمت خرید دوربین مخفی چقدر است؟

قیمت دوربین های مخفی متفاوت می باشد و تحت تاثیر عوامل گوناگونی نظیر یفیت تصویر , مجهز بودن به وای فای , توانایی دید در تاریکی و اندازه فیزیکی می باشد.

پکیج  کامل دوربین مدار بسته  دوربین مدار بسته تی وی تی  دوربین مدار بسته خرید     خدمات نصب دوربین مدار بسته      فروشگاه هایک ویژن


دوربین مدار بسته بیسیم چیست؟

دوربین مدار بسته بیسیم یکی از انواع دوربین مدار بسته است که مانند تمام دوربین های مدار بسته به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند که از نظر تکنولوژی به یکدیگر متفاوت اند. که در این مقاله به شرح آنها خواهیم پرداخت.

دوربین مدار بسته بیسیم

دوربین مدار بسته بیسیم آنالوگ

دوربین های مدار بسته بیسیم آنالوگ برای انتقال تصاویر ابتدا سیگنال های تصاویر را به سیگنال های رادیوی تبدیل می نماید. فرکانس های خروجی دوربین مدار بسته آنالوگ بیسیم به میزان برد آنها رابطه مستقیم دارد.

شاید این سوال در ذهن شما پیش آید چرا با توجه به راحتی نصب  و ارزان بودن دوربین مدار بسته بیسیم این دوربین ها بسیار کم نصب می شوند؟

 

بهتر است این سوال را این گونه پاسخ داد که این دوربین با اشکالاتی زیادی مواجه هستند زیرا سگینال های این دوربین ها به نویز های الکترومغناطیسی و شرایط محیط پیرامون آن به شدت حساس هستند یعنی اگر موانع بین گیرنده و دوربین مدار بسته بیسیم زیاد باشد یا حتی اگر هوا مرطوب باشد سیگنال ها به شدت افت می کنند. علت بعدی که شاید تاثیری به سزای در این جریان داشته باشد این است که شرکت های معتبر در حوزه دوربین مداربسته  تمایل کمی به تولید دوربین های بیسیم دارند

 

حتما بخوانید: طریقه اتصال دوربین مداربسته به آنتن مرکزی

دوربین مدار بسته بیسیم دیجیتال

انتقال تصاویر در اینگونه دوربین ها به واسطه تکنولوژی وای فای می باشد.تکنولوژی وای فای این امکان را فراهم می کند که حجم زیادی از اطلاعات  با سرعت بالا انتقال پیدا کنند. اما فرستنده های دوربین های مدار بسته بیسیم دیجیتال نسبت به فرستنده دوربین های مدار بسته بیسیم آنالوگ نسبت به نویز و شرایط محیطی حساسیت کمتری دارند

حال شاید دوباره این سوال در ذهن شما پیش آید که چرا با توجه به راحتی نصب  و نداشتن مشکلات دوربین مدار بسته بیسیم آنالوگ از دوربین های  مدار بسته بیسیم دیجیتال بسیار کم استفاده می شود؟

پاسخ این سوال را این گونه شروع می کنیم دوربین های مدار بسته بیسیم دیجیتال که دارای آنتن وای فای هستند برد آنها برای انتقال اطلاعات کم می باشد و برای از بین بردن این مشکل نیاز به آنتن های دیجیتال حرفه ای می باشد که پر هزینه هستند. و از طرف دیگر باز هم برند های معتبر این گونه دوربین ها را تولید نمی کنند و متاسفانه تنها دوربین های بی سیم قابل دسترسی در بازار ایران دوربین های با برندهای ناشناخته است که معمولا عمر مفید بالایی نیز ندارند. به همین دلیل دوربین های بیسیم از ثبات زیادی برخوردار نمی باشند.

حتمابخوانید: آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل به روش P2P

مزایای دوربین مدار بسته بیسیم چیست؟

  • عدم نیاز به کابل‌کشی
  • حفظ زیبایی منزل یا محیط کار 
  • آسان تر بودن نصب دوربین

معایب دوربین مدار بسته بیسیم کدام است؟

  • ضریب اطمینان پایین
  • امکان حک کردن آن‌ها
  • قیمت بالا
  • محدودیت آنتن‌دهی در آنها