مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

آشنایی با دوربین مداربسته خودرو هایک ویژن / دوربین مداربسته HD-SDI

آشنایی با دوربین مداربسته خودرو هایک ویژن

 
 

استفاده از دوربین مداربسته خودرو هایک ویژن در وسایل نقلیه عمومی و خصوصی می تواند امنیت این وسایل و مسافران آنها را تا حد زبادی تامین کند. با وجود دوربین مداربسته خودرو، کاربران این امکان را می یابند تا بر روی وسیله نقلیه خود یک سیستم نظارتی کامل و مستقل داشته باشند. در اصطلاح به این نوع از دوربین های مداربسته mobile cameras گفته می شود. کاربرد این دوربین ها اغلب در کسب و کارهایی است که با وسایل نقلیه سر و کار دارند از جمله حمل و نقل عمومی، سرویس مدارس و … . گاه در این کسب و کارها حوادثی رخ می دهد که ضرورت وجود سیستم مداربسته را برای ثبت جزئیات حادثه افزایش می دهد. به عنوان مثال فرض کنید که در خودرو خود در حال رانندگی هستید و با وجود اینکه در حین رانندگی به تک تک قوانین رانندگی  عمل می کنید اما ناگهان با خودروی دیگری تصادف می کنید. در این هنگام چنانچه راننده مقابل از صحنه تصادف فرار کند و شما نتوانید شماره پلاک آن را یادداشت نمایید هیچ مدرکی برای شکایت و گرفتن خسارت خود نخواهید داشت. در چنین شرایطی وجود دوربین مداربسته خودرو هایک ویژن می تواند کمک بزرگی برای ثبت وقایع رخ داده باشد.

 
 

کاربرد دوربین مداربسته خودرو در سیستم حمل و نقل عمومی

با توجه به اینکه پاسخگویی سریع و مناسب به حوادث عمدی و یا غیرمترقبه از ضرورت بالایی برخوردار است وجود دوربین مداربسته خودرو جهت حفظ ایمنی در سیستم حمل و نقل عمومی بسیار ضروری است.  همچنین، وجود این سیستم می تواند برای تامین سفری امن برای مسافران و وسایل همراه آن ها بسیار کمک کننده باشد. برای تجهیز این وسایل نقلیه می توان از هر دو نوع دوربین HDTVI و تحت شبکه استفاده نمود.

 
  • توربو HD

یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راهکار ها در کنار داشتن تصاویری با کیفیت بالا استفاده از دوربین هایک ویژن توربو  است. از دیگر تجهیزات مورد نیاز می توان به صفحه نمایش مناسب برای مشاهده تصاویر و یک دستگاه ضبط کننده برای ضبط و مدیریت تصاویر اشاره نمود.

 
  • تحت شبکه

دوربین هایک ویژن تحت شبکه  به خوبی می توانند فضای داخلی و خارجی وسیله نقلیه را پوشش داده و تصاویری با کیفیت HD ارائه دهند. در کنار این دوربین ها دستگاه های ضبط کننده 4 یا 8 کاناله می تواند سیستم را کامل کند. با توجه به اینکه وسایل نقلیه اغلب در حال حرکت هستند بنابراین یکی از مشکلات پیشروی دوربین مدار بسته خورو تکان ها و لرزش هایی است که بر اثر این حرکت به آن وارد می شود. این امر موجب کاهش کیفیت تصاویر می شود. اما با وجود تکنولوژی Anti-vibration که هایک ویژن برای این دسته از محصولات خود در نظر گرفته این مشکل تا حد زیادی از بین می رود.

 
 

انواع روش های نصب دوربین مداربسته خودرو

 
  • نصب در فضای داخلی

می توانید دوربین مداربسته خودرو را در فضای داخلی وسیله نقلیه نصب نمایید. این روش می تواند روش امن تری باشد زیرا دوربین از دسترس افراد خارج است. حتی می توانید آن را طوری نصب نمایید که از دید مخفی باشد و فرد خرابکار از وجود آن با خبر نگردد.  برای نصب دوربین مداربسته خودرو می توانید از تجیزاتی استفاده نمایید که با باتری کار می کنند. همچنین همچنین می توانید با اتصال به برق خودرو نیز انرژی الکتریکی مورد نیاز دوربین ها و دستگاه و ضبط و … را تامین نمائید. اما اشکال عمده ای که در این روش وجود دارد این است که شیشه ماشین مانع از رسیدن نور IR دوربین به خاارج از ماشین و رسیدن ه سوژه می شود. بنابراین نصب در داخل خودرو برای تصویربرداری در شب مناسب نخواهد بود.

 
  • نصب در فضای خارجی

نصب دوربین مداربسته خودرو در فضای خارجی باعث می شود تا بهترین پوشش تصویر را داشته باشید. و از انجایی که دیگر مشکل تابش نور IR مانند روش اول در میان نیست می توانید از دوربین های دید در شب نیز استفاده کنید و حتی در شب نیز تصاویر با کیفیتی داشته باشید.

 
 

هایک ویژن

بیشتر بخوانید:    دوربین مداربسته   

دوربین مداربسته HD-SDI

تکنولوژی دوربین مداربسته HD-SDI یکی از تکنولوژی های مورد استفاده برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته است. این تکنولوژی در کنار تکنولوژی های AHD، IP، HDCVI و HDTVI یکی از روش های انتقال با کیفیت تصاویر مداربسته است.

تکنولوژی HD-SDI چگونه به وجود آمد؟

تکنولوژی HD-SDI یکی از زیر شاخه های تکنولوژی SDI است که اولین بار در سال 1998 برای انتقال تصاویر با کیفیت HD و Full HD مورد استفاده قرار گرفت. این تکنولوژی اولین بار در سال 2010 برای دوربین های مداربسته به کار گرفته شد و امکان انتقال تصاویر با کیفیت بالا برای دوربین های مداربسته را به وجود آورد.

تکنولوژی HD-SDI چطور کار می کند؟

تکنولوژی SDI یک تکنولوژی دیجیتال و سریال است. در دوربین های IP اطلاعات دیجیتال به صورت موازی از طریق چندین رشته سیم به هم تابیده انتقال پیدا می کنند، در سیستم HDSDI هم اطلاعات به صورت دیجیتال انتقال می یابند اما این انتقال به صورت سری انجام می شود و در نتیجه می توان از کابل کواکسیال نیز برای انتقال اطلاعات استفاده کرد. از انجایی که اطلاعات به صورت دیجیتال در این تکنولوژی انتقال پیدا می کند و هیچ تبدیلی روی آن صورت نمی گیرد سیستم HDSDI یکی از با کیفیت ترین تکنولوژی های انتقال تصویر است.

نقاط قوت و ضعف این تکنولوژی نسبت به تکنولوژی های مشابه در چیست؟

سیستم HDSDI در واقع از خانواده سیستم های آنالوگ HD نیست. این سیستم به مراتب به سیستم IP نزدیک تر است اما از انجایی که از بستر کواکسیال برای انتقال اطلاعات در آن استفاده می شود بسیاری آن را در بین تکنولوژی های آنالوگ HD طبقه بندی میکنند.

بزرگترین نقطه قوت سیستم HDSDI کیفیت تصویر بالای در این سیستم است. میتوان گفت این تکنولوژی بالاترین کیفیت را در بین تمامی تکنولوژی های HD موجود داراست. در مقابل اما سیستم HDSDI تا حد زیادی حساس به کیفیت کابل و اتصالات است و بیشترین طول کابل کشی حتی با استفاده از بهترین کیفیت کابل نیز برای این تکنولوژی کمتر از 300 متر است. عیب یابی تجهیزات در این سیستم نیز نسبت به تکنولوژی های آنالوگ HD دیگر به مراتب پیچیده تر است و البته قیمت آن امکان رقابت را از این سیستم تا حد زیادی گرفته. از همین رو رشد استفاده از دوربین های HDSDI پس از مدت کوتاهی از معرفی آنها متوقف شد و در حال حاضر در کاربری های تخصصی تر مورد استفاده قرار می گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد