مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

طراحی سیستم همکاری فروش




سیستم های همکاری در فروش به این صورت فعالیت می کنند که یک سایت اقدام به فروش محصولات دیگر سایت ها یا تولید کنندگان می کند. به این ترتیب در فروش با آنها همکاری می کند. یکی از دلایل رونق سیستم های همکاری در فروش تمرکز بر روی یک فعالیت است. شرکت هایی مانند علی اکسپرس با کمک سیستم همکاری در فروش درآمدی بالاتر از سرانه برخی کشورها دارند. سیستم های همکاری در فروش نیازمند برنامه نویسی، گرافیک، سئو، در حد حرفه ای و با حد و اندازه های یک سایت کشوری و یا حتی بین المللی میباشند. اگر گمان می کنید که سایت های همکاری در فروش سایت هایی بسیار ساده برای درآمد زایی هستند باید بدانید که مدیران این سایتها باید توانایی بازاریابی بالایی داشته باشند. اگر مشتریان در سیستم همکاری در فروش شما عضو شوند و نتوانند محصولات خود را به فروش برسانند. دیگر به سایت شما اعتماد نخواهند کرد.

 

طراحی سیستم همکاری در فروش

 

نیازهای سیستم همکاری در فروش

سیستم های همکاری در فروش که بصورت عامیانه سایت های همکاری در فروش نیز گفته میشوند. برای موفقیت به چندین عامل نیاز دارند که در زیر مشاده می کنید.

1- جذب مشتریان به سایت همکاری در فروش

بدون کالا خریداری نخواهد بود. بدون خریدار کالایی برای فروش نیست. شکستن این حلقه نیاز به بازاریابی دارد. بازاریاب های حرفه ای برای شکستن این حلقه راه کارهایی متفاوتی انجام میدهند. عرضه کالاهای برند درجه یک در سایت بدون اخذ درصد از صاحبان برند یکی از بهترین این روش ها است که بارها توسط سایت های ایرانی امتحان شده است و موفقیت آن ثابت شده است. روش دیگر ایجاد یک دوره زمانی فروش بدون کارمزد برای کلیه کاربران است. مثال سه ماه اول بدون کارمزد، محصولات تمام مشتریان سایت را عرضه کنید. تجربه نشان داده است که این شیوه در ایران با فرهنگ عمومی مردم سازگار نیست و اغلب افراد حرفه ای بعد از سه ماه رایگان دیگر سفارش فروش خود را با این سایت ها تمدید نمی کنند و عملا این سایت ها به محل عرضه کالاهایی با مشتریان معدود تبدیل میشود. راهکارهایی بازاریابی برای اجتناب از این مشکل فراوانند اما امکان بررسی آنها در این مقاله ممکن نیست. 

2- سئو و بازاریابی محصولات سایت همکاری در فروش

طراحی یک سیستم همکاری در فروش بدون سئو قوی و بازاریابی شبکه ای بی معنی است. سیستم همکاری در فروش بر روی چرخ های بازاریابی و سئو حرکت می کند و تهیه یک سیستم همکاری در فروش بدون توجه به سئو و بازاریابی مانند خریدن یک خودرو بدون چرخ است. سئو سایت همکاری در فروش باید برای تمام مشتریان سایت انجام شود. این امر باعث شده است که بسیاری از سایت های همکاری در فروش یک محصول خاص مانند پوشاک را برای عرضه انتخاب کنند. زیرا سئو کردن محصولات با دامنه گسترده نیاز به یک تیم حرفه ای تمام وقت دارد. نمونه موفق سئو محصولات متنوع در سایت های همکاری در فروش در ایران سایت دیجی کالا است که در بسیاری از کالاها از شرکت تولید کنند آن کالا سئو بالاتری دارد. بازاریابی در سایت های همکاری در فروش نیز بسیار حائز اهمیت است. بسیاری گمان می کنند که میتوان یک سایت همکاری در فروش ایجاد کرد و دست روی دست گذاشت و درآمد کسب کرد. سایتی که خودش کار کند وجود ندارد. شما باید انواع بازاریابی، از بازار یابی در شبکه های اجتماعی، بازاریابی در سایت های همکار و... را برای تمام مشتریان انجام دهید. همانطور که مشاهده می کنید. حجم کار در سایت های همکاری در فروش بسیار بالاست.

3- مدیریت کلیه محصولات در سایت همکاری در فروش

هیچ درآمد بالایی ساده به دست نمی آید. شرکت هایی که در سایت های همکاری در فروش سرمایه گذاری می کنند. انتضار دارد که بتوانند کالا و خدمات خود را در سایت براحتی عرضه کنند. شرکت هایی که سایت هایی همکاری در فروش موفق را اداره می کنند چنان سایت های خود را مدیریت می کنند. که مشتریانشان خود را از داشتن سایت مستقل بی نیاز می بینند. یک سیستم همکاری در فروش حرفه ای از هر صنفی چندین و چند مشتری دارد. برای مدیریت این مشتری ها راه کارهای متفاوتی وجود دارد. ولی یکی از بهترین شیوه هایی که در ایران بارها اجرا شده و صحت عملکرد آن به اثبات رسیده است. ایجاد پله های هزینه ای برای جایگاه در سایت است. تجربه نشان میدهد که در سایت های همکاری در فروش بعد از رسیدن به مرحله ای که مشتریان سایت واقعا بتوانند محصولات خود را از طریق سایت عرضه کنند. بر سر نحوه نمایش تبلیغات کالا در سایت اختلافاتی ایجاد میشود. برای جلوگیری از این مشکل میتوان برای جایگاه های مختلف سایت هزینه های پله ای تعریف کرد. به این ترتیب مشتریان میدانند که با هزینه ای که ماهیانه پرداخت می کنند، چه جایگاهی را بدست می آورند. سعی کنید از مشتریان خود اجازه انتشار تعداد معاملات انجام شده آنها را اخذ کنید. این اعداد در ترغیب افراد به پرداخت هزینه بیشتر برای کسب جایگاه بهتر موثر است.

4- محاسبه دقیق میزان سهم هر مشتری

اگر شما سهم فروش مشتریان را کم حساب کنید متهم به کلاه برداری میشود. اگر سهم فروش را بیشتر حساب کنید متهم به تازه کار بودن میشود. بنابراین برای طراحی سایت همکاری در فروش مطمئن شوید، که سایت در قسمت برنامه نویسی حسابداری میزان سهم فروش، بدرستی طراحی شده است. برنامه نویسی حسابداری تحت وب با اینکه به نظر ساده می آید، ولی نیاز به دقت عمل بالایی دارد. یک سیستم حسابداری تحت وب را نمیتوان به یک شرکت تازه کار و یا بدون سابقه برنامه نویسی سپرد. شرکت هایی که نمونه های موفق طراحی سایت همکاری در فروش داشته باشند. بهترین گزینه برای طراحی این سایت ها میباشند. زیرا آنها قبلا تمام دغدغه های طراحی یک سایت همکاری در فروش را با موفقیت حل کرده اند.

 

مزایای سایت های همکاری در فروش

 

چرا باید برای طراحی سیستم همکاری در فروش سرمایه گذاری کرد

پاسخ کوتاه به این سئوال قیمت کمتر،زمان کمتر،میزان فعالیت کمتر،سود بالاتر است. این بدان معنا است که سیستم همکاری در فروش نیازمند هزینه کمتری است و در عوض سود بالاتری دارد. یک مثال از دنیای خارج از وب: یک شیرینی فروشی را در نظر بگیرید که شیرینی خود را از یک قنادی دیگر تهیه می کند، طبق توافق بین این دو شرینی فروشی قیمت خرید طوری تنظیم شده است، که بتوان شیرینی ها را به قیمت مصوب اتحادیه عرضه کرد. شرینی فروشی که محصولات خود را آماده می خرد. نیازی به پرداخت اجاره بابت یک آشپزخانه ندارد. هزینه خرید وسایل آشپزخانه را هم پرداخت نمی کند. هزینه کارگران آشپزخانه هم در کار نخواهد بود. همه اینها را با هزینه مصرفی یک آشپزخانه مانند آب و برق و گاز محاسبه کنید. با توجه به هزینه پرداختی، این شرینی فروشی بسادگی میتواند، با یک بازاریابی اصولی سود خود را از تولید کنند شیرینی ها بالاتر ببرد. در کسب و کارهای اینترنتی نیز دقیقا چنین است. سایت ها هزینه های بالایی دارند و اگر یک سایت بتواند با هزینه کمتر امکان فروش کلا را برای دیگران فراهم کند براحتی میتواند سود کلانی کسب کند و مشتریانش نیز سود بالایی خواهند برد.

فروش رابطه ای و سیستم همکاری در فروش

Affiliate marketing یا فروش رابطه ای سیستمی است که طی آن یک خرده فروش تبلیغات محصول خود را به یک برند میدهد و به این ترتیب فروش خود را افزایش میدهد. در Affiliate marketing امروزه اتفاقاتی می افتد که تعریف ما را مخدوش می کند. مثلا شرکت هایی اقدام به خرید چندین برند می کنند و آنها را با همان نام قبلی به فروش میرسانند تا با استفاده از نام برند ها فروش خود را افزایش دهند. مثلا برندهای معرفی مانند پلیس، ریبن همگی توسط یک شرکت تولید میشوند. شاید بتوان نام دیگری به این شیوه بازاریابی داد. اگر بخواهیم تعریف بازاریابی واسطه را بپذیریم تفاوت های آن با سیستم های همکاری در فروش چیست؟ در سیستم بازاریابی واسطه ای معمولا واسطه ها برند معتبرتری از سایت های مشتریان هستند. ولی در سیستم همکاری در فروش چنین نیست گاهی شرکت های همکار از سایت عرضه کنند محصول بسیار قدرتمندتر هستند ولی توان بازاریابی آنها کمتر است. مثلا شرکت بین المللی ال جی از سایت دیجی کالا برای عرضه محصولاتش استفاده می کند. قطعا همه ما قبول داریم ال جی بسیار بزرگتر از سایت دیجی کالا است ولی ال جی برای رقابت با سامسونگ در ایران نیاز به یک سایت با مخاطب وفادار بالادارد امکانی که سایت دیجی کالا دارد به این ترتیب این دو شرکت با یک دیگر همکاری می کنند.

امروزه برای بازاریابی محصولات از روش هایی مثل Affiliate هم استفاده می شود. که باعث افزایش فروش وب سایت شما خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد