مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته برای نصب در اماکن تجاری و کارخانه


از زمان های گذشته تا به حال، داشتن امنیت کامل در اماکن تجاری و محیط هایی با فضای گسترده به دغدغه ای بزرگ برای صاحبان این اماکن تبدیل گشته است. از جمله روش هایی که برای تامین امنیت، در زمان عدم حضور تجهیزات الکترونیکی پیشرفته مورد استفاده قرار می گرفت، استخدام کردن افرادی تنومند و یا به کار گیری سلاح سرد و گرم مختلف بود، تا امنیت را برای ما به ارمغان آورد. با پدیدار شدن انقلاب صنعتی در کشور های مختلف، و ماشینی شدن زندگی روزمره مردم جهان ابزار های بسیار متفاوت و کاربردی وارد زندگی ما انسان ها شد. یکی از این تجهیزات که به کمک، صاحبان اماکن تجاری همچون طلا فروشی، صرّافی و بانک ها آمد دوربین مدار بسته امکان تجاری بود که با نصب آسان و راه اندازی سریع خود جایگاه مناسبی در بین خریداران سیستم های نظارتی پیدا کرد.

دوربین مدار بسته مناسب اماکن تجاری و کارخانه

دوربین مداربسته       دوربین مداربسته هایک ویژن       دوربین مداربسته منزل      تجهیزات دوربین مداربسته       نمایندگی دوربین مداربسته

محیط های تجاری

محیط های تجاری، که اغلب دارای اشیا و اجناس گران قیمت در محیط خود هستند، کیفیت بالایی را برای ضبط تصاویر و نظارت دقیق خود طلب می کنند. در گام اول برای خریداری انواع مختلف دوربین مدار بسته اماکن تجاری، مشورت و حضور یک کارشناس برای در نظر گرفتن نوع تکنولوژی دوربین مدار بسته، تعداد دوربین، جهت قرار گیری و محل نصب، مورد نیاز است. پس از مشخص شدن موارد ذکر شده حالا نوبت نوع لنز و کیفیت تصاویر انتقالی به نمایشگر و فضای ذخیره سازی همچون هارد است که توسط نوع نیاز خریدار تعریف می شود. تنها گزینه برای لنز این دوربین ها، چشمی 3.6 میلی متری به بالا می باشد تا امنیت محیط با قدرت بالا تامین گردد. تصویر برداری در شب یکی دگر از پارامتر های مهم است که باید در هنگام خرید دوربین مدار بسته AHD اماکن تجاری به آن توجه داشته باشید. به طور کلی میزان دید در شب مناسب برای بانک ها، طلا فروشی و صرّافی ها 30 متر مربع که در برند های مختلف به صورت سیاه و سفید و رنگی ارائه می شود.

 

کارخانه و فضای هایی با متراژ بزرگ

دوربین مدار بسته هایی که برای فضایی با متراژ بالا خریداری می شوند بالا ترین کیفیت ممکن را چه در لنز و چه در کیفیت تصویر و بدنه دارا می باشند. مکان هایی که برای نصب دوربین مدار بسته IP می باشند کارخانه، فضا های بزرگ و سوله و های انبار های غذایی می باشند، تا در زمان پایان ساعات اداری به کمک نیرو حفاظت و یا نگهبانی مجموعه آمده و در صورت مشاهده حوادث غیر مترقبه همچون آتش سوزی و یا سرقت اموال و اجناس، در سریع ترین زمان ممکن از اتفاقات محیطی با خبر شوند و موارد پیشگیرانه را، برای اتفاقات رخ داده را انجام دهند. سیستم نظارتی که برای این محیط ها اغلب خریداری می شود با نام PTZ یا دوربین مدار بسته گردان شناخته می شود، تا در کنار دوربین های معمولی دام و بولت امنیت مکان های نام برده شده را به میزان قابل توجهی بالا ببرند.

 

  هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

انتخاب نهایی

حالا پس از شناخت انواع سیستم های نظارتی مناسب برای کارخانه، انبار و مجتمع های تجاری کوچک و بزرگ، باید قبل از خرید به مواردی مهم کفه در کارکرد صحیح دوربین مدار بسته اماکن تجاری خریداری شده تاثیر گذار است دقت کنید. انتخاب محل نصب دوربین مدار بسته به نظارت دقیق محیطی کمک شایانی می کند. برای بالا بردن دقت نظارت، باید قبل از نصب تمام زاویه امکان تجاری و انبار ها را شناسایی کنید که این کار اغلب توسط خود خریدار و با حضور کارشناسان صورت می گیرد. نوع تکنولوژی دوربین مدار بسته اماکن تجاری در وضوح و کیفیت تصاویر تاثیر گذار است، بدین شکل که لنز قدرتمند به کار رفته در سیستم نظارتی در صورت یکسان بودن (برای مثال لنز 3.6 میلی متری) در تکنولوژی تحت شبکه و اچ دی سی وی آی از تفاوت و کیفیت فاحشی در خروجی برخوردار می باشند. از دیگر مسائلی که باید به آن توجه داشت، قاب دوربین مدار بسته اماکن تجاری است که در سه نوع بولت، دام و PTZ تولید گشته اند، و پیشنهاد می شود در صورت خریداری دوربین دام و بولت از کیفیت تصویر و لنز بسیار بالا استفاده کرده و یا انتخاب اول خود را بر روی دوربین مدار بسته PTZ که مخصوص اماکن تجاری و محیط هایی با فضای گسترده و بزرگ است قرار دهید.

کاربرد تگ های هدینگ و تاثیر آن بر سئو سایت


تگ های هدینگ که با نام هایی دیگری مثل تگ های عنوان و یا تگ های تیتر نیز شناخته میشوند جز مهمترین تگ های html هستند که علاوه بر زیبا کردن مقالات و محتویات سایت، تاثیر چشمگیری در سئو نیز دارند و باعث میشوند که موتورهای جستجو به درک بهتری از مطالب سایت شما دست پیدا کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با تگ های هدینگ که از تگ h1 تا h6 را شامل میشود آشنا شوید.

 

تگ های هدینگ ، تگ های بین المللی در HTML است که برای بیان ویژگی های متن و تعیین میزان اهمیت متن به موتورهای جستجو کاربرد دارد. بدون استفاده از تگ های هدینگ فقط صفحاتی با متن های طولانی تولید کرده اید که کاربردی نخواهند داشت. تگ های هدینگ مشخص می کنند که ارتباط بین قسمت های مختلف متن چگونه است. heading tags از تگ H1 شروع و به تگ H6 ختم می شود. که در این بین بیشترین اهمیت را تگ H1 دارد. وظیفه تگ هدینگ مشخص کردن عناوین هر پاراگراف و ارتباط دادن پاراگراف ها با زیر عنوان ها می باشد که نتیجه این ارتباط مشخص کردن عناوین مهم برای درک بهتر مطلب توسط گوگل و کاربران می باشد.

 ساخت وب سایت        طراحی سایت اختصاصی

مزایای تگ های هدینگ
این تگ ها در صفحه نمایش قابل رویت هستند به طوری که با تغییر سایز متن های قرار گرفته در این تگ متن ها بیشتر دیده می شوند و سبب جلب توجه بیشتر کاربر می شوند. به تصویر زیر توجه کنید.

تگ های هدینگ


علاوه بر مهم تر جلوه دادن متن عنوان ها برای کاربران ، خزنده های گوگل هم با ورود به سایت در هر صفحه دقیقاً به دنبال همین ارتباطات ساده و مهم می گردند.مزیت دیگر تگ های هدینگ به جز مزیت هایی که برای کاربران و موتورهای جستجو گفته شد، خاصیت زیبا شدن متن می باشد. متن های سایت در صورتی که تماماً با سایز ۱۸ نوشته شوند مخصوصاً اگر متن طولانی ای هم باشند بسیار خسته کننده خواهند بود و ممکن است کمتر کسی تا آخر متن را دنبال کند. ولی در صورت استفاده از تگ هدینگ متن های عناوین در پاراگراف ها اهمیت بیشتری پیدا می کنند و همین تغییر سایز باعث می شود که متن از یکنواختی خارج شود.

موتورهای جستجو از دو نظر سایت ها را بررسی می کنند :
موضوع سایت و صفحات داخلی در چه رابطه ای است؟ چقدر خوب است؟
با استفاده از لینک های داخلی و خارجی می توان به میزان خوب بودن سایت پی برد که گوگل نیز در این کار بسیار مهارت دارد. گوگل می تواند با بررسی ویژگی های دیگر مثل متا تگ ها و هدینگ تگ ها ، موضوع سایت و میزان اهمیت جزئیات متنی را تشخیص دهد.



استفاده از تگ های هدینگ برای انواع ساختار متنی صفحات وب از نظر محتوا به سه دسته تقسیم می شوند.

1. متن کلی صفحه که به صورت یک پارچه در رابطه با موضوع خاصی صحبت می کند:
در این دسته از متن ها ، به راحتی می توان تمام هدینگ تگ ها را در متن جای داد و بیشترین تاثیر را گرفت زیرا مهم ترین جا برای اضافه کردن تگ های هدینگ ، متن کلی صفحه است.

2. متن داخل منو ، فوتر ، هدر ، لینک های کناری صفحه (Site wide) :
این متن ها عملاً خاصیت متنی ندارند و فقط برای دسترسی بهتر کاربر به دیگر قسمت های سایت است. برای ارتباط متن های یک صفحه از تگ های هدینگ استفاده می شود و برای ارتباط بین صفحات یک سایت از منو ، فوتر ، هدر و … استفاده می شود.

طراحی سایت پزشکی

سئو کردن سایت     

3. صفحاتی که موضوعات مختلف را لیست می کنند. مانند صفحه محصولات و یا مقالات:
در این قسمت هم با قرار دادن عنوانی مناسب در صفحه و مشخص کردن تگ h1 برای متن عنوان می توان تأثیر خوبی از سئو گرفت.

تگ های سلسله مراتبی h :

H1
تگ h1 را در متن های خود برای عنوان داخلی صفحه قرار دهید. در هر صفحه تنها از یک تگ h1 می توان استفاده کرد. گوگل با استفاده از این تگ به موضوع هر صفحه از سایت پی می برد و به همین دلیل تگ h1 در موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است.

H2
بعد از تگ h1 تگ h2 مطرح می شود که بیشترین استفاده را در متن سایت مخصوصاً متن های طولانی دارد. تمام تیترهای پاراگراف ها با تگ h2 برچسب می خورند و باعث ارتباط بین پاراگراف ها با عنوان سایت می شود. با استفاده از کلمات کلیدی در تگ ها گوگل متوجه می شود که کلمه ی کلیدی شما چه چیزی است و شما را برای این کلمات به کاربران پیشنهاد می دهد. می توانید کلمات هم خانواده برای کلمه ی کلیدی خود را پیدا کنید و عنوان های پاراگراف خود را با این کلمات بنویسید سپس با قرار دادن این عناوین در تگ h2 با این کلمات هم سئو خواهید شد.

تگ های H3 , H4 , H5 , H6
به همین ترتیب می توان از بقیه تگ ها هم برای زیر عنوان های پاراگراف ها (h2) استفاده کرد. کاربری بقیه تگ ها به اندازه ی تگ h1 و h2 نیست.
تگ h3 را هم برای زیر عنوان های پاراگراف ها استفاده کنید. در متن های طولانی حتماً زیر عنوان هایی دیده می شود که باید از تگ h3 برای ارتباط آن با عنوان پاراگراف مربوطه استفاده کرد.
این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از همه ی تگ های هدینگ ضروری نیست. استفاده از تگ h1 را جدی بگیرید ولی صرفاً لازم نیست در متن های خود از تگ های h4 , h5 , h6 استفاده کنید.

حتماً بخوانید: تاثیرات bold نمودن واژه ها در سئو سایت
 

 

ترتیب استفاده از تگ های h به چه صورتی است؟
نکته ی مهم دیگر در زمینه استفاده از تگ ها این است که نمی توان بعد از استفاده از تگ h1 برای عنوان پاراگراف بعدی از تگ h3 به بعد استفاده کرد. یعنی استفاده از تگ ها باید به صورت نزولی صورت گیرد.
اگر در صفحات خود از تگ ها استفاده کردید ترتیب را رعایت کنید.
بعد از تگ h1 حتماً باید h2 استفاده شود.
بعد از تگ h2 حتماً باید از تگ h3 استفاده شود.
اشتباه وارد کردن ترتیب تگ ها تأثیر منفی ای در سئو خواهند گذاشت.
به عنوان مثال مطلبی نوشته اید که 4 نکته اصلی را مطرح می کند پس 4 عنوان اصلی دارد که با تگ h2 آن ها را مشخص کرده اید، نکته دوم خود شامل 3 گزینه زیر مجموعه می باشد، شما می توانید آنها را با تگ های h3 مشخص کنید. حال اگر گزینه های زیر مجموعه نکته 3 نیز خود دارای زیر مجموعه باشند به آنها باید تگ h4 را اختصاص بدهید.
و در آخر باز هم سفارش می کنیم استفاده از این تگ ها را فراموش نکنید و بدانید با استفاده از ویژگی های مثبت کد های HTML ، هم به سئو سایت و هم به راحت تر خوانده شدن متن توسط کاربران کمک خواهید کرد.

منبع : مدیر وب

تعرفه طراحی سایت        طراحی سایت با وردپرس     

دوربین مدار بسته بدون اینترنت


دوربین مدار بسته امروزه جزو سیستم هایی به شمار می رود که شاهد پیشرفت روز افزون تکنولوژی در آن می باشیم. از این رو طبیعی است که سوالات بسیاری در هنگام خرید و تهیه این نوع محصولات در ذهن کاربران پدیدار شود. تنوع و پیچیدگی در نوع کارکرد و همچنین عملکرد این سیستم های نظارتی به گونه ای بوده که در صورت نداشتن اطلاعات کافی، شما را از خرید کالای مد نظرتان دور می نماید. در طی سالیان اخیر یکی از سوالات رایج و متداولی که در هنگام خرید دوربین مدار بسته از جانب مصرف کنندگان مطرح شده است، در حوضه کارکرد و ثبت و ضبط تصاویر آنان، به واسطه ی اتصال به اینترنت بوده است. آیا دوربین مدار بسته بدون اینترنت هم می تواند کار کند؟ جواب این سوال کاملا واضح و روشن است، بله.
در باور عموم شاید اینطور به نظر برسد که راه اندازی و نصب دوربین مدار بسته بدون اینترنت غیر ممکن است اما اغلب دوربین های مداربسته امکان مشاهده و ضبط تصاویر را بدون اتصال به اینترنت می توانند برای شما فراهم آورند. در واقع انتخاب با شما می باشد که بخواهید کارایی دوربین مداربسته خود را به چه مواردی محدود نمایید. همراه ما باشید تا به صورت دقیق تر به بررسی این مسئله بپردازیم.

دسته بندی دوربین های مدار بسته از لحاظ کارکرد بر حسب تکنولوژی

دوربین های امنیتی با وجود انواع و اقسام مختلفی که دارند، قابلیت ها و امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهند. به طور کل سیستم های نظارتی در دو شاخه اصلی دوربین های آنالوگ و دوربین های تحت شبکه (IP) دسته بندی می شوند. تمامی دوربین هایی که در زیر شاخه این دو فناوری جای گرفته اند امکان ضبط و مشاهده تصاویر را به واسطه اینترنت و یا بدون اتصال به آن فراهم می سازند. تنها مسئله ای که در این میان می بایست به آن توجه شود، این است که اتصال دستگاه ها و تجهیزات در سیستم های آنالوگ و همچنین تحت شبکه، چگونه باید انجام پذیرد که ثبت تصاویر بدون اتصال به اینترنت مهیا شود. در ادامه چگونگی کارکرد این دو سیستم مدار بسته را بدون اتصال به اینترنت بررسی خواهیم کرد.

نحوه نصب دوربین مدار بسته بدون اینترنت در بستر آنالوگ و ضبط کننده های XVR/DVR

دوربین های امنیتی که همگام با تکنولوژی آنالوگ طراحی و به بازار عرضه شدند را می توان از سری دوربین های اولیه در حوزه نظارت تصویری به شمار آورد. با گذشت زمان، به منظور ارتقا کیفی این نوع سیستم ها و همچنین رقابت با سیستم های مدار بسته تحت شبکه، بسیاری از کمپانی های مطرح روی به نوآوری و خلاقیت های شگرفی آوردند که نواقص پیشین این سیستم ها (آنالوگ) را برطرف نمایند. از این رو راه کارها و خلاقیت های ارائه شده منجر به خلق تکنولوژی هایی همچون AHD ، HDTVI و HDCVI در سیستم های آنالوگ گردید.

در اغلب سیستم های مدار بسته آنالوگ، با اتصال 2 کابل مجزا می توانید در جهت راه اندازی آن ها اقدام به عمل آورید. کابل اول که به عنوان کابل تصویر می باشد، وظیفه انتقال تصویر دوربین مدار بسته را به XVR/DVR داشته و می تواند از نوع RG6، RG11، RG59 و یا 2/5C2V باشد. کابل دومی که باید از محل نصب XVR/DVR به سمت دوربین مداربسته AHD شما کشیده شود، کابل برق می باشد. البته لازم به ذکر است که برخی از دوربین های مدار بسته پیشرفته آنالوگ که از درگاه POC پشتیبانی می کنند، انتقال برق و تصاویر را به صورت یکجا انجام می دهند. حال می توانید با برقراری ارتباط این دو کابل و همچنین اتصال کابل HDMI و یا VGA از دستگاه ضبط کننده به نمایشگر، سیستم دوربین مدار بسته بدون اینترنت خود را راه اندازی و تنظیم نمایید.

اگر قصد ثبت تصاویر خود را بر روی دستگاه های ضبط کننده XVR/DVR ندارید و تنها می خواهید تصاویری زنده از محیط خود در اختیار داشته باشید، می توانید به راحتی تنها با سیم کشی و اتصال کابل تصویر به نمایشگر (یا لپ تاپ خود) و همچنین با تامین برق دوربین مدار بسته، دوربین نظارتی خود را راه اندازی کنید و شاهد تصاویر زنده و 24 ساعته آن باشید.

 

دوربین مداربسته       دوربین مداربسته هایک ویژن       دوربین مداربسته منزل      تجهیزات دوربین مداربسته       نمایندگی دوربین مداربسته

نصب دوربین مدار بسته بدون اینترنت در بستر آنالوگ

نحوه نصب دوربین مدار بسته بدون اینترنت در بستر تحت شبکه و ضبط کننده های XVR/NVR

دوربین مدار بسته تحت شبکه یا IP، نوع دیگر و همچنین نسل جدیدتر سیستم های مداربسته نظارتی به شمار می روند. پایه و اساس کار این نوع سیستم، اتصال دوربین مداربسته و ضبط کننده های آن ها (XVR/NVR) به شبکه های اینترنتی می باشد. اما جای هیچ گونه نگرانی نیست. زیرا به راحتی می توانید از این نوع دوربین مدار بسته بدون اینترنت بهره ببرید و در جهت مشاهده و ثبت تصاویر اقدام کنید. تغذیه برق دوربین های تحت شبکه و همچنین انتقال اطلاعات ویدئویی آن ها، تنها به واسطه یک کابل شبکه صورت می گیرد که می تواند از نوع CAT6 ، CAT5E و یا CAT5 باشد. از این رو سیم کشی در سیستم های مدار بسته تحت شبکه نسبت به سیستم های مدار بسته آنالوگ، صرفه جویی زیادی را در زمان و هزینه برای شما به ارمغان می آورد.
اگر قصد دارید سیستم مداربسته تحت شبکه خود را به صورتی راه اندازی کنید که بدون اتصال به اینترنت تصاویر دوربین خود را مشاهده و ثبت نمایید، راه سختی در پیش ندارید. شما علاوه بر دوربین مدار بسته IP خود به تجهیزاتی اعم از یک سوئیچ شبکه، ضبط کننده تصویر XVR/NVR و یک نمایشگر نیاز پیدا خواهید کرد. لازم به ذکر است که سوئیچ شبکه دستگاهی می باشد که نقش انشعاب دهنده را ایفا می کند و لازمه پروژه های نظارتی می باشد که در آن ها بیش از دو دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده شده است. همچنین این دستگاه به عنوان انژکتور POE و یا منبع تغذیه دوربین های مداربسته نیز عمل می کند.
به منظور انتقال تصاویر دوربین مداربسته IP به دستگاه ضبط کننده تصاویر، در وحله اول بایستی از هر دوربین یک کابل شبکه به دستگاه سوئیچ شبکه کشیده شود و پس از آن یک کابل به ضبط کننده XVR/NVR متصل گردد. پس از آن به راحتی می توانید همانند سیستم های آنالوگ تنها با متصل نمودن دستگاه ضبط کننده با کابل های VGA و یا HDMI به نمایشگر خود، علاوه بر ثبت تصاویر توسط دستگاه NVR، به تماشای تصاویر دوربین مداربسته (بدون اینترنت) بپردازید.

نصب دوربین مدار بسته بدون اینترنت در بستر تحت شبکه

لازم است بدانید:
در صورت نیاز به اینترنت ملزم به استفاده از دستگاهی به نام Router می باشید. روتر ها وظیفه ارسال بسته های داده ای موجود در شبکه را به مقصد مناسب دارند، که در نهایت با این کار، امکان اتصال دستگاه ها به اینترنت را مهیا می سازند. حضور این سیستم جهت برقراری ارتباط بین دستگاه های موجود در شبکه شما، امری ضروری به حساب می آید. به این وسیله، Router امکان و اجازه انتقال داده ها به جاهای مختلف، که توسط مودم و دستگاه های شما انجام می پذیرد را می دهد.

دوربین مداربسته سیم کارتی

می توان گفت که استفاده و بهره بری از دوربین مداربسته سیم کارتی، روشی دیگر است که می تواند شما را در ثبت تصاویر (بدون مشاهده زنده) در صورت نبود اینترنت سیم کارت همراهی کند. علاوه بر استفاده از این محصولات به جای دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه می توانید امکانات و مزایای زیادی را برای خود به ارمغان آورید. این نوع از دوربین ها با کمک شبکه تلفن همراه (توسط انتقال سیگنال های ویدئویی) به تجهیزاتی همچون گوشی موبایل هوشمند، لپ تاپ ها و کامپیوتر های خانگی می پردازند. استفاده از سیم کارت در این نوع دوربین مدار بسته تنها جهت مشاهده تصاویر به صورت زنده است و در صورت عدم وجود اینترنت با کمک این سامانه ها می توانید تصاویر را به صورت آفلاین بر روی Micro SD ذخیره سازی کنید.
در دوربین مداربسته سیم کارتی دو اسلات به منظور قرار گیری کارت حافظه و همچنین جای گذاری سیم کارت در نظر گرفته شده است. شما می توانید با قرار دادن سیم کارت در درون دوربین مدار بسته و همگام سازی گوشی هوشمند خود با آن، دستگاه را روشن و راه اندازی نمایید. این دوربین با ارسال سیگنال های ویدئویی به ایستگاه های نظارتی، تصاویر را از طریق نرم افزار های انحصاری دوربین در زمان وجود اینترنت، به گوشی هوشمند شما ارسال می کند.

 

مقایسه دوربین مدار بسته بدون اینترنت با دوربین های که به اینترنت دسترسی دارند

امروزه تجهیزات نظارتی همچون دوربین مدار بسته بدون اینترنت می تواند به عملکرد از پیش تعریف شده خود به خوبی عمل کند. اما در این میان استفاده از دوربین ها و در کل سیستم هایی که مرسوم به اتصال اینترنت می باشند، بسیار محبوب و کاربردی تر هستند. با این تفاصیل نمی توان مقایسه صحیح و یا دقیقی در این زمینه انجام داد. زیرا شرایط هر محیطی که به منظور راه اندازی یک پروژه نظارتی در نظر گرفته می شود، خاص آن محیط می باشد و گاها پیش می آید که در آن مکان از دوربین مدار بسته بدون اینترنت استفاده شود.
به طور کل با اتصال به اینترنت می توانید چه از راه دور و یا به صورت محلی به دوربین مدار بسته Turbo HD خود دسترسی پیدا کنید. در حقیقت بدون توجه و در نظر گرفتن موقعیت مکانی که در آن قرار دارید (در سفر و یا محل کار خود) ، فیلم های زنده دوربین مداربسته را بر روی گوشی موبایل خود تماشا و به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. از دیگر مزیت های اتصال به اینترنت می توان به اطلاع و اعلان هشدار هایی اشاره داشت که توسط لنز دوربین مدار بسته مشاهده و به صورت کاملا مستقیم با کمک شبکه جهانی به گوشی هوشمند شما ارسال می شود. همچنین می توانید جهت ذخیره سازی فایل ها و ویدئو های گرفته شده از فضای ابری به بهترین شکل ممکن استفاده کنید که این امر می تواند یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها جهت ذخیره سازی فیلم های دوربین مدار بسته شما تلقی شود.
البته نباید از این مهم غافل شد که با استفاده از دوربین مدار بسته سیم کارتی نیز می توانید بدون اتصال به اینترنت به فیلم های خود دسترسی پیدا کنید. از طرفی دیگر تنها راه پیش رو جهت نمایش تصاویر دوربین مدار بسته بر روی گوشی همراه شما، از طریق اینترنت می باشد. نا گفته نماند که یکی از معایب دوربین مدار بسته سیم کارتی و وایرلس، محدودیت مکانی و مسافتی دستگاه از مودم می باشد. هر کدام از دوربین های مداربسته بی سیم از میزان متفاوتی مسافت پشتیبانی کرده و قادرند تا یک شعاع مشخص انتقال تصاویر را بر روی گوشی هوشمند شما با کمک اینترنت ممکن سازند.

 

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

سخن پایانی

لزوم استفاده از دوربین مدار بسته به هر نحوی، در جوامعی که امروزه شاهد انواع رخدادها و جنایت ها در آن می باشیم، به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است، از این جهت که سیستم های امنیتی به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات دنیای امروزی در راستای تامین امنیت توسط شرکت های پیشرفته معرفی شده اند. از طرفی با رشد تکنولوژی های موجود در این محصولات، افراد در محافظت از اموال و دارایی شان نسبت به زمان های قبل چالش های کمتری را در پیش رو دارند. استفاده از دوربین مدار بسته بدون اینترنت یا همراه با آن، تنها به خواسته شما بستگی دارد. به کار گیری هر کدام از این روش ها منطبق با سبک، سنگین کردن پروژه نظارتی شما صورت می گیرد. شما بایستی تمامی جوانب و احتمالات را در نظر بگیرید تا بر حسب نیازتان به بهترین روش نظارتی در محیط خود دست پیدا کنید.

 

نام دامنه برای وبسایت های موفق


در این مقاله میخواهیم با هم انواع روش ها و راهکار های انتخاب نام دامنه یا وب سایت را بررسی می کنیم . در این انتخاب شما چند راهکار پیش رو دارید که هر کدام مزیت ها و معایبی دارند که در زیر به آن می پردازیم.اگر قصد کرده اید استارت آپ ی را شروع کنید و یا وب سایتی برای خود و برند خود بسازی ، قبل از هر کاری بهتر است کمی اطلاعات جمع کرده و در انتخاب نام دامنه عجله نکنید.

 

حالا با هم انواع روش ها و راهکار های انتخاب نام دامنه یا وب سایت را بررسی می کنیم . در این انتخاب شما چند راهکار پیش رو دارید که هر کدام مزیت ها و معایبی دارند که در زیر به آن می پردازیم.

نام دومین یا دامنه شما باید همان نام وب سایت شما باشد یا خیر ؟
مشخص کردن نام وب سایت شما کار راحت و واضحی به نظر می رسد، اما بسیاری از وب سایت ها هم نام Domain خود نیستند حتی وقتی که وب مستر خود بخواهد نام سایت را انتخاب نماید. هم اسم بودن سایت با دامین حائز اهمیت است . این به خاطر مسئله ساده ای است که هر وقت افراد به وب سایت شما فکر می کنند نام آن را به یاد می آورند. اگر نام شما همان URL(یعنی آدرس اینترنتی) باشد آنها خودبخود می دانند که باید به کدام سایت مراجعه کنند. برای مثال وقتی افراد به سایت 
banisite.com توجه می کنند نیازی به تفکر در مورد آدرس وب سایت ندارند و می دانند با وارد کردن banisite.com می توانند به این سایت وارد شوند زیرا نام سایت همان URL است.
تصور کنید که مثلا تجارت شما “Amini” نام دارد اما کسی دیگر این دامنه را خریداری کرده است. به جای این دومین شما باید نامی عجیب مانند “MYbusiness.com” را انتخاب کنید. حالا اگر مشتری شما نام Amini را به یاد آورده و “http://amini.com/” را تایپ می کند. آنها سر از وب سایت رقیب وب سایت شما سر در می آورند. شما یکی از مشتریان خود را از دست داده اید.
در دنیای مدرن اینترنت و جایی که افراد به صورت خودبه خود در اینترنت به دنبال اطلاعات هستند ، داشتن دامنه ای که نماینده و هم نام تجارت شما و سایت شماست ارزش زیادی دارد. مشتریان و بازدیدکنندگان شما تنها مطالب محدودی را حفظ می کنند. به علاوه شما فکر نمی کنید از بین این همه اطلاعات موجود حفظ کردن URL نامربوط آن هم به زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد ساده است .تنها افرادی می توانند نام شما را به راحتی حفظ کنند که رقبای شما هستند و می خواهند قیمت های شما را تحت نظر بگیرند.

article_image_one_62.jpg

حال اگر نتوانید نام دامنه را با نام سایت خود یکسان کنید چه؟

این مسئله بسیار به تعهد شما نسبت به انتخاب نام یکسان بستگی دارد. اگر شما برندی از قبل تشکیل داده اید و آن برند معروف شده است ، احتمالا نمی خواهید به راحتی از نام برند و نام شرکت بگذرید زیرا نمی توانید نام دامنه یکسان داشته باشید. از همه چیز گذشته زمان و هزینه زیادی برای ایجاد نام برند صرف شده است. اگر این طور شود ، شما باید تلاش کنید نام دامنه را از مالک فعلی آن بخرید. شما باید مالک آن را پیدا کرده و با وی تماس بگیرید و ببینید آیا مایل به فروش دامنه هست یا خیر. احتمالا آنها در ازای دریافت هزینه قبول می کنند دامنه خود را بفروشند. این یک تجارت است ناراحت نشوید شاید امروز مجبور شوید تا میلیون ها تومان هزینه کنید. چند روز پیشتر مجبور شدم برای یکی از مشتریان یک دامنه خاص رو که نام برند ایشان بود ۱۸ میلیون تومان بخرم ! بعضی وقتها شما مجبورید.
البته اگر مجبور به خرید نام خاصی شدید حتما با مشاور طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی خود درخواست کنید تا با آقای دلال دامنه ارتباط بگیرد. دلال های دامنه اگر متوجه بشوند که شما به این دامنه نیاز دارید و صاحب برندی هستید که منطبق با نام دامنه است حتما با قیمت ضرب در ۴ مواجه خواهید شد.
از طرف دیگر اگر شما به تازگی کار خود را شروع کرده اید بهتر است از روش های ارزان تر برای بدست آوردن نام دومین استفاده کنید و سپس وب سایت خود را نام گذاری کنید. یعنی بعد از خرید دامنه نام وب سایت را مشخص کنید. مطمئنا این روش توانایی شما در انتخاب نام ها را محدودتر می کند اما اگر نمی خواهید در اینترنت شکست بخورید باید چنین روندی را دنبال کنید، فعلا سرمایه زیادی ندارید !

نام های ژنریک بهتر هستند یا نام دامنه هم نام با برند؟

افراد زیادی وجود دارند که فکر می کنند نام دومین باید اسم های ژنریک مانند “banisite.com” یا “cars.com” باشد. نام های ژنریک بسیار گران بوده و هزینه های زیادی برای خریداری کردن آنها صرف می شوند. اما برای مثال اگر شما به دنبال خرید ماشین باشید احتمالا نام چندین برند را در ذهن خود داشته و هر چیزی که راحت تر قابل حفظ کردن باشد زودتر به ذهن شما می رسد و شما چیزهایی مانند “generalmotors.com” یا “toyota.com” را سرچ می کنید.
به همین دلیل من فکر می کنم که نام دومینی که با برند شما همخوانی داشته باشد اهمیت بیشتری نسبت به نام های ژنریک دارد. همان نامی که برای تبلیغ کردن محصولات شما بکار می رود نامی است که شما برای دامنه به آن نیاز دارید زیرا این اولین چیزی است که افراد به دنبال آن می گردند. این نام بسیار راحت تر نیز حفظ می شود و کاربر اول به دنبال این نام می گردد.

اسم های طولانی یا کوتاه؟
نام های دامنه می توانند تا ۶۷ حرف داشته باشند. اگر نام تجارت و کسب و کار شما “شرکت کتاب و فیلم امیری” است لازم نیست “AmiriVideosAndBooks.com” را ثبت کنید . بهتر است از “AVAB.ir” استفاده نمایید و در وب سایت و یا لوگو توجیح نمایید.
با توجه به این جمله به نظر می رسد که در مورد کوتاه یا بلند بودن نام، بحث های زیادی وجود داشته باشد. بعضی افراد بیان می کنند که نام های کوتاه راحت تر در ذهن می مانند و راحت تر تایپ شده و کمتر اشتباه صورت می گیرد: برای مثال ” getbook.ir” بسیار راحت تر از “AmiriVideosAndBooks.com”تایپ شده و کمتر به اشتباه تایپ می شود.
سایر افراد بیان می کنند که هر چه نام دومین طولانی تر باشد حافظه انسانی راحت تر و درست تر آن را حفظ می کند – برای مثال ” gaepw.com” ترتیبی از حروف نامربوط است که یاد گرفتن تایپ کردن درست آنها سخت است در حالی که اگر کلمه گسترش پیدا کرده و ” GetAnEconomicallyPricedWebsite.com ” وارد شود با وجود طولانی بودن بهتر می توانیم نام دومین را حفظ کنیم.
بعضی از این جملات واقعا آکادمیک هستند. پیدا کردن نام های دامنه معنادار کوتاه واقعا مشکل است. مطمئنا نام دومین هایی مانند getit.com و good.com از خیلی وقت پیش فروخته شده اند. البته اگر توانستید نام دومین مختصر و مفید پیدا کنید کلید موفقیت مطمئن شدن از معنادار بودن حروف است.
نام های دامنه بزرگ که کلمات کلیدی سایت شما در آن دیده می شود نیز مفید هستند زیرا موتورهای جست و جو رتبه بهتری به آنها می دهند. ( البته در این قضیه با متخصص سئو مشورت کنید . کار خطرناکی است و حرفه ای گری نیاز دارد ) البته بهتر است از نام هایی که بیشتر از ۶۷ حرف هستدن خودداری شوند. علاوه بر این مشکل واضح است که چنین نام هایی قابل حفظ کردن نیستند احتمال خطا تایپ کردن این نام ها نیز بسیار زیاد است.

شرکت طراحی وب سایت      طراحی وب سایت شرکتی

نام های دارای خط فاصل

آیا می توان از نام های مقطع و با استفاده از خط فاصله استفاده کرد؟ شما باید فواید و ضررهای چنین نام هایی را در نظر بگیرید:

ضررها
• در زمان تایپ کردن نام به راحتی خط فاصله فراموش می شود. بسیاری از کاربرها عادت دارند چیزهایی مانند freewebsitedesigner.ir را تایپ کننده تا اینکه بنویسند free-website-designer.ir . آنها احتمالا خط فاصله را فراموش کرده و از سایت رقیب شما سر در می آورند.
 وقتی افراد به صورت شفاهی سایت شما را به دوستان خود معرفی می کنند، اکثر اوقات بیان نمی کنند که در آدرس سایت خط فاصله بکار رفته است. به همین دلیل به راحتی مشتریان احتمالی شما به سایت رقیب مراجعه خواهند کرد.

فواید
• موتورهای جست و جو می توانند کلمات کلیدی را بهتر تشخیص داده و در نتایج جست و جو رتبه بالاتری کسب کنید.
• اسامی بدون خط فاصله احتمالا سخت تر حفظ می شوند. در نگاه اول افراد ممکن است کلمات جدا را تشخیص نداده و به همین دلیل کلمه برای آنها پیپچیده به نظر می رسد.
من فکر می کنم بهتر است از اسامی دارای خط فاصله استفاده نشود اما این مسئله به موقعیت و نام دومین شما بستگی دارد.

اسامی دامنه جمع – دارای کلمه THE و کلمه MY یا i

خیلی اوقات اگر نمی توانید نام سایت و دامنه دلخواه خود را خریداری کنید، یکی از روش های جایگزین انتخاب کردن نام هایی با اشکال چنین اشکالی است. برای مثال اگر نام دومین دلخواه شما website.com باشد شما می توانید از اشکال زیر استفاده کنید:
thewebsite.com
mywebsite.com
websites.com

حال این سوال پیش می آید که استفاده از چنین روش هایی درست است؟

نظر شخصی من این است که در زمان استفاده از این نوع اسامی دامنه حتما باید به یاد داشته باشید که وب سایت خود را با شکل کامل نام دامین ارتقا دهید. در غیر این صورت افراد چنین پیش وندهایی را فراموش می کنند. پس چنین خطری وجود دارد که مشتریان شما باز هم به سایت رقبا سر بزنند.
اما در مورد اسامی جمع اکیدا توصیه می کنم که از اسامی جمع استفاده نکنید زیرا میزان اشتباه گرفته شدن عدم استفاده از حرف S در پایان نام دومین از رایج ترین اشتباهات در زمان تایپ کردن محسوب می شود. نود درصد این نام ها اشتباه می شوند ولی آنها را بخرید.

طراحی پورتال   طراحی سایت فروشگاهی       

COM، ORG، NET، یا غیره؟

یکی از سوالات رایجی که من با آن روبرو می شوم ، این است که از کدام پسوند در نام سایت استفاده شود؟ جواب چنین سوالی مشخص نیست. اگر وب سایت یا تجارت شما جامعه ای محلی را شامل می شود مانند تجارت فست فود، پس بهتر است از دومین خاص با پسوند ایران استفاده کنید. یا اگر شما یک سازمان بین المللی هستید بهتر از است .org استفاده کرده و یا غیره. البته شما از داشتن دامنه محلی فواید زیادی کسب می کنید زیرا مردم کشور شما می دانند که با شرکت محلی سر و کار داشته و بیشتر تمایل به استفاده کردن از خدمات شما پیدا می کنند. اگر شما وب سایتی بین المللی دارید باید نکات زیادی را در انتخاب پسوند مد نظر داشته باشید. بعضی از این نکات به شرح زیر هستند:
تعداد زیادی از افراد فکر می کنند داشتن نام دومین دلخواه با پسوند های رایج و حتی پسوند کشور بهتر از انتخاب نام های دومین پیچیده با پسوند .com است. اما در زمان انتخاب پسوند کشورها چنین مشکلی وجود دارد که بعضی از مشتریان خارجی فکر می کنند سایت شما تنها در کشور شما خدمات رسانی می کند.
یکی دیگر از تفکرات رایج این است که .net و .org پسوندهای قابل استفاده در هر وب سایتی هستند. اما برای بعضی دیگر .org پس وند سازمان(organization) است. البته اکثر افراد از پسوند .com استفاده می کنند. من پیشنهاد میکنم که در صورت امکان از این پسوند استفاده کند ، زیرا الگوریتم های موتورهای جست و جو طوری طراحی شده است که اول .com را سرچ می کنند تا اینکه پسوندهای دیگر را مد نظر بگیرند. همین طور اکثر افراد اگر از آدرس دقیق سایت خبر نداشته باشند این پسوند اولین کلمه ای است که در ذهن آنها نقش می بندد.

برای نتیجه گیری باید یادآوری کنم که اولین کار انتخاب نام دامنه برای تجارت ، برند یا وب سایت شماست. نکته مهمی که در شروع کار در نظر داشته باشید این مسئله است که سعی نکنید نام دومین با نام وب سایت متفاوت باشد. اگر چنین اشتباهی انجام دهید باید هزینه زیاد چه از نظر مشتریان و چه از نظر هزینه تغییر دامنه پرداخت کنید.
اگر شما کارآفرینی جوان هستید و برای تجارت جدید دو چیز مهم برای شروع نیاز است ، طراحی لوگو و انتخاب نام سایت. پیشنهاد می کنم کمی بیشتر وقت بگذارید .

هزینه طراحی سایت       طراحی سایت وردپرس      

دوربین مداربسته پرنده آمازون

 

شرکت آمازون روز 4 مهر محصول جدیدی را در خانواده شرکت زیر مجموعه خود، یعنی Ring معرفی نمود. این محصول که قرار است در سال 2021 به صورت عمومی به بازار عرضه گردد که محصول خلاقانه و البته کاربردی می باشد. ما قبلا دوربین مدار بسته و چشمی دیجیتال با برند رینگ را معرفی کرده بودیم.

Always Home Cam یک دوربین مدار بسته پرنده HD می باشد که روی یک پهباد کوچک سوار شده و قادر است در فضای داخل خانه به پرواز در آید و جزئیات گوشه و کنار ساختمان را فیلم برداری زنده نماید. شرکت آمازون فیلم چند دقیقه ای از این محصول خود ارائه نموده است که نشان میدهد پس از ورود سارق به منزل سیستم آلارم مرکزی رینگ فعال شده و پهپاد به پرواز در آمده و در مسیر خود به دنبال سارق میکند و در ادامه سارق با شگفتی از مواجهه با چنین چیزی پا به فرار میگذارد، فیلم دریافتی این پهپاد به صورت زنده بر روی تلفن همراه صاحب خانه به نمایش در می آورد.

آمازون در مورد جزئیات فنی این پهپاد که از دوربین مدار بسته بهره می برد اطلاعات فنی خاصی در دسترس نیست. اما آن مواردی که می توان از سایت آمازون و همچنین کلیپ پخش شده دید، این است که کیفیت دوربین امنیتی کار شده بر روی این پهپاد حداقل HD می باشد و این پهپاد قادر است 5 دقیقه به گشت زنی در خانه بپردازد.

برای شارژ شدت این پهپاد و پس از قرار گیری آن بر روی باند اختصاصی اش یک ساعت زمان لازم است تا آن کاملا شارژ شود. احتمالا باید در ابتدا به این پهپاد مسیر حرکتش در منزل را آموخت تا در ادامه برای استفاده از همان مسیر شناخته شده حرکت کند.

 

  هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

دوربین مداربسته پرنده آمازون

البته این پهپاد از یک نوع تکنولوژی خاص بهره می برد تا در صورتی که فردی یا مانعی در مسیر حرکت پیش فرضش بود پس از توقف فیلم برداری از سوژه به کار خود پایان داده و به جایگاه خود بازگردد. ظاهر این دوربین مدار بسته پرنده سوژه هم به گونه ای طراحی شده که وقتی در جایگاه خود قرار گرفت عملا دوربین در محفظه قرار گرفته و قادر نیست تصویری از محیط تهیه نماید.

شاید بزرگترین نقطه ضعف این پهپاد مجهز به دوربین مداربسته قادر نبودن پرواز به صورتی دستی است و می بایست حتما در مسیر پیش فرض حرکت نماید. البته باتری کم توان آن نیز خیلی قابل اتکا نیست و برای ساختمانهای بزرگ تقریبا بلا استفاده می باشد.

آمازون قیمت این محصول را 250 دلار تخمین زده که باید دید در هنگام عرضه مشخصات و قیمت این محصول تغییر می کند یا خیر؟