همیشه مهم نیست که چقدر موتورهای جستجو ، الگوریتم های خود را تغییر می دهند ، در این مقاله صحبت از ۵ اشتباره رایجی شده است که امروزه خیلی از مدیران این اشتباهات را انجام می دهند ، این اشتباهات ، هیچ ارتباطی به تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو ندارد ، بلکه خطاهایی هستند که اکثر مدیران آن ها را مرتکب می شوند و باعث نابودی رتبه آنها در فهرست SERP می شود.
با توجه به تعداد بروز رسانی های الگوریتم های گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر ، حفظ کردن سایت در صفحات اول موتورهای جستجو ، تبدیل به یک مشکل اساسی برای مدیران سایت ها شده است ، در این مقاله شما را با الگوریتم پنگوئن گوگل بیشتر آشنا خواهیم ساخت و خواهیم گفت که چگونه از کاهش ترافیک سایت خود جلوگیری نمائید.
سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.
تبلیغات میان متنی
اشتباه اول : عدم انجام تحقیق در مورد کلیدواژه های سایت
اینترنت بر اساس کلمات کلیدی ساخته می شود ، وب سایت شما زمانی در گوگل رتبه خوبی کسب می کند که در انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محتوای سایت خود ، دقت کرده باشید ، محتوایی را که ایجاد می کنید ، باید دارای کلمات کلیدی مرتبط باشند ، این یک بخشی از روش گوگل برای پیدا کردن مطالب شماست .اشتباه دوم : استفاده از لینک های کم ارزش
اگر چه لینک ها ، نقش بسزایی در بازاریابی های آنلاین را بازی می کنند ، همین لینک ها می توانند باعث نابودی شما در رتبه بندی موتورهای جستجو شوند ، همواره یادتان باشد که کیفیت باید هدف کار شما قرار گرفته باشد نه لینک های زیاد !
در انتخاب لینک ها به موارد زیر توجه نمائید:
عدم توجه به نکات فوق ، باعث می شود که الگوریتم پنگوئن گوگل ، به شما مشکوک شود ، یکی از مهمترین دلایلی که گوگل الگوریتم پنگوئن را ، پیشرو کار خود قرار داد ، مبارزه با سایت های هرزنامه بود ، انتخاب لینک های معتبر یکی از عوامل موثر در شیوه رتبه بندی شماست ! بنابراین فقط به دنبال دریافت لینک از سایت هایی که مرتبط با محتوای سایت شما هستند ، باشید.
بیشتر بخوانید: طراحی سایت تهران طراحی سایت اختصاصی قیمت طراحی سایت
اشتباه سوم : استفاده بیش از حد از عناصری که Index نمی شوند!
به نظر شما موتورهای جستجو چگونه محتوای سایت شما را پیدا می کنند؟
برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند محتوای شما را پیدا و سپس index کنند ، شما باید از متون متنی استفاده کنید ، در غیر اینصورت موتورهای جستجو نمی توانند مطالب شما را شناسائی کنند ، منظور ما از این قسمت این نیست که شما مثلا از ویدئو ها ، یا اینفوگرافیک ها استفاده نکنید ، اتفاقا این تنوع مطلب ، شما را در جایگاهی درست و در شان شما قرار خواهد داد ، منظور ما استفاده بیش از حد از برخی عناصر می باشد که در قسمت پائین بیان خواهیم کرد:
استفاده از عناصری که مانع از INDEX شدن صفحات شما می شوند ، امروزه به دلیل زیبائی ، بسیار شایع شده اند ، این کار یک نقطه ضعف اساسی در برابر موتورهای جستجو می باشد.
در قسمت پائین ۳ مورد از شایع ترین این روش ها را بیان کرده ایم:
استفاده بیش از حد از تصاویر :
همانطور که میدانید ، خزنده ها نمی توانند تصاویر را پیمایش کنند ، پس سعی کنید استفاده افراطی از تصاویر نداشته باشید.
استفاده بیش از حد از فلش :
خزنده ها ، فایل های فلش را نیز نمیتوانند پیمایش کنند ، پس سعی کنید حتی المقدور از فایل فلش درون سایت خود استفاده نکنید .
استفاده بیش از اندازه از جاوا اسکریپت:
اغلب خزنده های موتورهای جستجو ، نمی توانند فایل های جاوا اسکریپت را تفسیر کنند ، بنابر این در استفاده از جاوا اسکریپت محتاط باشید. البته این از موضوعات بسیار شک بر انگیز است و بدون جاوا اسکریپت هم نمی شود زندگی کرد.
اشتباه چهارم : عدم بروز رسانی منظم سایت
سعی کنید همواره وب سایت خود را به طور منظم آپدیت کنید ، ، فرض کنید شما در یک روز ۱۰ بار سایت خود را آپدیت می نمائید ، و دوباره دو روز سایت خود را اصلا آپدیت نمی کنید و و مثلا هفته بعد دوباره ۱۰ مطلب به سایت اضافه می کنید ، این حرکت برای موتورهای جستجو چندان خوشایند نیست.
اشتباه پنجم : تمرکز بر روی موتورهای جستجو به جای تمرکز بر روی بازدید کنندگان
درست است که موتورهای جستجو از اهمیتی زیادی برخوردار هستند ، ولی بازدیدکنندگان سایت شما از آنها مهم ترند ، شما وقتی محتوایی را منتشر می کنید ، باید برای کاربران منتشر کنید (البته با کمی رفتار هوشمندانه می توانید این محتوا را برای موتورهای جستجو ، جذاب کنید ) همواره باید تمرکز خود را بر روی کاربران حفظ کنید ، رضایت کاربران و تعامل با آن ها ، باعث افزایش رتبه بندی سایت شما و درآمد شما می شود.
پا نوشت
طراحی سایت ، طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان
سازندگان امپراتوری های کسب وکار دارای ویژگی های مشترکی هستند که آنها را تبدیل به افراد موفقی کرده است. استیو جابز، ریچارد برانسون و مایکل دِل نام های مشهوری برای بیشتر کارآفرینان و مصرف کننده ها هستند، و همه ی آنها مثل شما، روزی از یک جایی شروع به کار کردند. آنها می دانستند چگونه محصولی تولید کنند که در بازار منحصر به فرد باشد، محصول شان بر اساس اعتقاد و باورشان تولید شود، و محصولی تهیه کنند که مورد علاقه ی مشتریان باشد.
و این ها پایه و اساس تشکیل چنین میراث گران بهایی هستند.شما نیز اگر می خواهید صاحب یک صنعت نوپا باشید، باید این گام را در مسیر تشکیل میراث تان بردارید.
1- تعریف کاملی از محصول تان داشته باشید
منطقی به نظر می رسد، این طور نیست؟ بازارتان چیست و چه چیزی را می توانید برای آن فراهم کنید؟ آیا بهترین محصول را در بازار دارید؟ رقیبان تان چه کسانی هستند؟ و چگونه می توانید محصولی بهتر و متفاوت تر از آن چه اکنون در بازار وجود دارد، ارائه کنید؟ اگر منحصر به فرد باشید، تقاضا برای تان زیاد می شود. مثلا در صنعت غذایی، آیا تصمیم دارید یک نستله ی دیگر باشید یا می خواهید محصولی برای مصرف کنندگانِ ویژه، به صورت دست ساز، صنعت گرانه و با توجه به جزییات تولید کنید؟ خیلی خوب است اگر بتوانیم در صنعت، نامی برای خودمان دست و پا کنیم؛ ولی انگیزه مان همیشه این بوده است که پرچم شرکت مان را به عنوان تولیدکننده ی محصول باکیفیت برافراشته نگه داریم، و پس از آن بر اساسِ کیفیتِ برندمان، به کسب شهرت بپردازیم.
طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
2- فرهنگ سازمانی (دی ان ای شرکت) خودتان را ایجاد کنید
آیا می توانید یک نشان تجاری را که به شکل حرفه ای طراحی شده باشد، تشخیص دهید؟ در این صورت، در این بازی شما یک گام از دیگران جلوتر هستید. اگر نتوانید خودتان و شرکت تان را به جهان معرفی کنید، دیگر کیفیت محصول یا خدمات تان اهمیت خاصی پیدا نمی کند. شاید بتوانید ابزار نوآورانه و باکیفیتی تولید کنید، ولی اگر نتوانید آن را با یک طراحی حرفه ای به دیگران نمایش دهید، در معرض ریسکی قرار می گیرید که در آن مخاطبین شما را نمی بینند – یا بدتر از آن – برای همیشه فراموش می شوید. اگر کسی در مورد محصول یا خدمات تان از شما سوالی بپرسد، همیشه باید پاسخ مناسبی برای شان داشته باشید. چند جمله ی کوتاه یا یک مطلب ۱۴۰کلمه ای در فیس بوک در تعریف محصول تان، کاری که انجام می دهد و نحوه ی استفاده از آن توسط مشتری تهیه کنید. و برای آن که معرفی تان از محصول برای مخاطبین خاطره انگیز باشد، هر مقدار زمان که لازم است صرف کنید.
3- همیشه کیفیت خوب تان را حفظ کنید
در هر صنعتی، همیشه باید اصول بالای اخلاقی را در دستور کارتان داشته باشید. بقای طولانی مدت در صنعت، درحال حاضر، در گروی رعایت اصول بالای اخلاقی است. هرگز برای صرفه جویی در زمان یا هزینه از کارتان نزنید.همیشه بر اساس اصول اخلاقی و وجدان کاری عمل کنید. از زمانی که کار تولید آغاز می شود تا لحظه ای که محصول نهایی به فروش می رسد، فعالیت های تان زیر ذره بین قرار می گیرند، و باید مطمئن باشیم که این کارها به دست آدم های متخصص انجام می پذیرد. انطباق با اصول اخلاقی باعث ایجاد کنترل و توازن می شود، و از طریق آن به شما امکان می دهد همواره بر اساس قوانین و اصول پذیرفته شده، قدم بردارید.
4- هم در صنعت و هم برای کارمندان تان یک پیشرو باشید
ایجاد روابط راهبردی کلید اصلیِ توسعه ی امپراتوری تان است. نوع روابط از جانب کسانی که با آنها در رابطه هستید تعریف می شود؛ کسانی از قبیل فروشندگان، تولیدکنندگان، سازمان ها و گروه های محلی. باید با خبرگان هر صنعت، سهام دارانِ هم فکر، دولت و کارمندان اجرایی روابط قوی برقرار کنید. این اتفاق یک شبه صورت نمی پذیرد و برای بهره برداری از آن باید سال ها وقت بگذارید، ولی یافتن آدم هایی که بتوانند در ایجاد کسب وکار کمک تان کنند، بسیار برای تان مفید خواهد بود. و البته از رقیبان تان نیز غافل نشوید. ما رقیبان مان را می شناسیم – همیشه با آنها ملاقات می کنیم، حتی با آنها نوشیدنی می خوریم، آنها را از جلوی راه مان برمی داریم یا آنها ما را از جلوی راه شان برمی دارند. با این کار می توانید محصول بهتری تولید کنید و مطمئن باشید از همه جلو خواهید زد.
با فرهنگ سازمانی تان بهترین کارمندان را جذب کنید. به عنوان نمونه، شرکت کافی شاپ های زنجیره ای استارباکس به کارمندان اش مزایای فوق العاده ای ارائه می دهد و با این کار باعث می شود آنها در هر روز بهترین عمل کردشان را نشان دهند. هدف ما نیز همین است. کارمندان مان را تحسین کنیم، و آن هایی را استخدام کنیم که بتوانیم به کارشان افتخار کنیم. تشکیل یک امپراتوری به صرف زمانِ زیاد، گذشتن از مراحل مختلف، ایجاد روابط جدید و یافتن افراد مناسب برای همکاری نیاز دارد.
طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
الگوریتم های جست و جوی گوگل از عوامل بسیار متفاوتی استفاده می کنند که “سیگنال” نام دارند. این سیگنال ها برای تشخیص کیفیت محتوا استفاده می شوند. این سیگنال ها و اثربخشی هر کدام کاملا مخفی نگه داشته می شوند. اما نگران نشوید. زیر تولید کنندگان محتوا در تاریکی قدم بر نمی دارند.
این مقاله بخشی از عوامل و تأثیرگذاری هر کدام را برای شما توضیح خواهد داد. بسیار مهم است که بعد از خواندن این مقاله نه تنها به راهنمای کیفیت محتوای گوگل توجه کنید، بلکه آن را به عنوان بخشی درونی از تولید محتوای اینترنتی بکار گیرید. آمار گوگل نشان می دهد که در هر ۲۴ ساعت ۲ میلیون مقاله و پست خاص در بلاگ ها منتشر می شود. با توجه به این حجم بالای آمار، هدف رسیدن به رتبه یک در نتایج جست و جوی گوگل در یک عبارت کلیدی رایج، کاری غیرممکن به نظر می رسد!
کیفیت محتوا چیست؟
سئو همه چیز من و شما شده است. جناب آقا ی مت کاتز ( دوست و دشمن چندساله ما ) و اعضای تیم او در وب-اسپم یک سایت به نام راهنمای وب مستر(Webmaster Guideline) را طراحی کرده ایم. این راهنما “به سایت شما کمک میکند تا گوگل شما را پیدا کرده و بعد از شاخص بندی، رتبه شما را مشخص کند.” این سایت نکات فنی و تجربیات کاربران را بیان می کند. سپس این سایت به مسئله کیفیت محتوا می پردازد. در این راهنما به صراحت بیان شده است که راهنماهای متفاوت با هدف درک دقیق طراحی نشده اند. پس برای برند شما بهتر است تا از اصول گمراه کننده این راهنماها استفاده نکنید. بلکه بهتر است شما از اصول پایه پیروی کنید. در ضمن هیچ جایگزینی برای خواندن آن به جای راهنمای گوگل وجود ندارد و تنها شما می توانید از روش های اصلی زیر، رتبه خود را بالا ببرید:
سعی نکنید افراد را گول بزنید. از روش های غیر خلاقی و منفی استفاده نکنید.
زمان و منابع مناسب خرج کرده تا در تخصص مخصوص شما، از دیگران متمایز شوید. شما باید ارزش ویژه برای کاربران خود ایجاد کنید.
گوگل همین طور با سازمان های دیگری نیز قرار داد دارد. این سازمان ها از کارمندان خود می خواهند که کیفیت نتایج جست و جو را با انجام دادن جست و جو بررسی کنند. این بازخورد کیفیت محتوا را مشخص نکرده و بر رتبه شما تأثیری ندارد. این کار برای بررسی عملکرد بهینه الگوریتم در شاخص گذاری کیفیت جست و جو ها صورت می گیرد.
گوگل دسته بندی های متفاوتی برای محتواها دارد. این کار باعث می شود کیفیت محتوا در نیچ خود مشخص شود. محتوای حیاتی همان محتوایی است که سایت شرکت در مورد محصولات یا خدمات خود ارائه می کند. اما محتوای مفید می تواند به سوالاتی پاسخ دهد که وب سایت شما به آنها پاسخ ندارد است. در ضمن بازنگری و تحلیل محصولات و خدمات و پیشنهادات در مورد روش استفاده نیز از محتوای مفید محسوب می شوند. محتوای مرتبط شامل یک بازنگری، توسعه محتوای قبلی یا شاید پاسخ به سوالات سطحی تر می شود. این محتوا معمولا به سوالات ساده و معمولی افراد در مورد خدمات و محصولات جواب می دهد. محتوای بی ربط مشخصا محتوایی است که هیچ ربطی به عبارت کلیدی جست و جو شده ندارد.
این سازمان های ثالث به طور دستی با اسپم ها مبارزه می کنند. یعنی این سازمان ها محتوای بی ربط را از محتواهای دیگر جدا می کنند. در ضمن این سازمان ها، مسئول پیدا کردن حقه های غیراخلاقی شامل Redirect و کلوکینگ(Cloaking)، لینک های غیرطبیعی، هک کردن، محتوای خودکار، اسپم های کاربران، نوشته های مخفی، سوء استفاده از کلمات کلیدی و محتوای بی ارزش نیز هستند.
بعد از چند بار لو رفتن راهنمای رتبه بندی جست و جو، مدل تفسیر شده از سند برای تمام افراد منتشر شد. این سند ۴۳ صفحه ای حاوی اطلاعاتی می شود که تقریبا هیچ ربطی به بازاریابی درون گرا ندارد. اما تعریف اسپم کردن در این سند بسیار ارزشمند بوده و به شما کمک می کند، بدون نیت از سپمر ها محسوب نشوید.
بیشتر بخوانید: شرکت طراحی سایت ساخت سایت طراحی سایت شرکتی
کیفیت برای استراتژی محتوایی شما چه معنایی دارد.
آقای کاتز بازاریاب های اینترنتی را تشویق کرده تا ” کیفیت محتوای خود را بالا ببرند”، مخصوصا از نظر قبول پست های مهمان. به زبان شفاف تر، اصیل بودن و کیفیت از نظر گوگل، رابطه ای متقابل دارند. راهنماهای رتبه بندی جست و جو بیشتر بر تخصص و اقتدار تمرکز می کنند. پس اگر شما تنها اصول پایه (اصول بیان شده در راهنماها) را دنبال می کنید، به هیچ وجه اصالت محتوای خود را به گوگل نشان نمی دهید. حتی شما نمی توانید به گوگل نشان دهید که تلاش می کنید ، محتوایی اصیل و با کیفیت ارائه کنید. نوشتن چیزی که قبلا رقبای شما در مورد آن مقاله نوشته اند، هیچ سودی نخواهد داشت، مگر اینکه مطلب شما ارزشی را به موضوع اضافه کند. استفاده کردن از محتوای رقبا و ایجاد کمی تغییر کوچک در آن، حتی می تواند عواقب مضر نیز به همراه داشته باشد.
آیا تلاش مداوم برای تمایز پیدا کردن در کیفیت، بدین معناست که شما باید تنها بر اخباردزدی، تمرکز کرده یا اینکه تنها بر محتوایی تمرکز کنید، که تا به حال پوشش داده نشده است؟ نه، این تنها راه شما نیست. اما این راه ها باعث افزایش ارزش به محتوا می شوند. این محتوای ارزشمند بازتاب دهنده صدا و شخصیت شرکت شماست. مدیر شما باید انرژی زیادی را صرف راه اندازی شرکتی کند که باعث افزایش ارزش به بازار می شود. محتوای تولید شده توسط شرکت شما نیز باید همین کار را انجام دهد. این محتوا باید حضور قدرتمند شما در بازار را با افزایش ارزش به صنعت شما، نشان دهد.
کیفیت به معنای بررسی عمیق تر موضوع مورد تمرکز شرکت شماست. این به معنای تمرکز بیش از حد بر یک موضوع نیست. شما باید بر موضوعات متفاوت تمرکز کنید. اما شما باید هر کدام از موضوعات را به طور عمیق پوشش دهید. محتوا باید طوری باشد که مطابق با شخصیت خریداران باشد. شما می توانید از شخصیت و توان تجاریی استفاده کنید که در بازار شما کاملا جدید و نو آورانه است. البته، شما هر مدل که محتوای خود را به نمایش می گذارید، باید به یاد داشته باشید، که محتوا باید ارزش افزوده داشته باشد. برای این کار باید مقالات دیگر در صنعتتان را بررسی کرده و ببینید مسایل تا چه حد پوشش داده شده اند. شما می توانید از این مقالات نکته برداری کنید. این نکات برای نوشتن محتوایی با ارزش مفید خواهد بودند. شما باید هر چه بیشتر بر مسایل خاص خودتان تمرکز کنید. سعی کنید مسایل را از نقطه نظری تازه بیان کنید. مقایسه های منطقی اما نوآرانه انجام دهید.
اگر شما کارآفرینی نوپا هستید، شیوه و صدای خاص خود را به دیگران نشان دهید. از دانش خود استفاده کرده و مسایل را تفسیر کنید. نحوه اشتراک گذاشتن محتوای با کیفیت به خودتان مربوط می شود، اما محتوا باید آنقدر متفاوت باشد که باعث افزوده شدن ارزش به موضوع اش شود.
• کلوکینگ
• متن(تکست) مخفی
• سوء استفاده از کلمه کلیدی
• عنوان های صفحه گمراه کننده
ممکن است در نتایج جستجوی فارسی همچنان به علت عدم سود دهی مناسب برای گوگل مطالب بالا زیاد مهم نباشند ولیکن این ها عملکردهایی هستند که گوگل آنها را ممنوع اعلام کرده است، اما تنها روش های سئو منفی محسوب نمی شوند. به نظر من :
” تنها به این خاطر که گوگل در حال حاضر چیزی را منع نمی کند، بدین معنی نیست که مسایل خاص را قبول دارد.”
اگر شما از کلمات کلیدی دنبال دار به طور غیرطبیعی استفاده کنید، رتبه شما در صفحات جست و جو پایین نمی آید؟ شاید این طور باشد. اما توجه داشته باشید که اگر در حال حاضر چنین اتفاقی رخ ندهد، حتما در آینده اتفاق خواهد افتاد.
البته یک مسئله جالب در راهنمای گوگل وجود دارد. در این راهنما به شما پیشنهاد می شود از خود چنین سوالی بپرسید ” اگر موتور جست و جو وجود نداشت، چنین کاری را انجام می دادید؟”
آیا بازاریابی محتوای در فضای دیجیتال، بدون وجود موتورهای جست و جو، هیچ معنایی خواهد داشت؟ بعضی از متخصصین جست و جو چنین فرضیه ای داده اند که در آینده اینترنت آنقدر از محتوا اشباع می شود که موتورهای جست و جویی مثل گوگل، بینگ و یاهو، بی استفاده تلقی خواهند شد. اما این زمان در آینده ای بسیار دور قرار دارد(البته اگر فرضیه را درست در نظر بگیریم!). در این میان، ما باید بهترین عملکردها را برای نوشتن محتوا مناسب با شخصیت خریداران در بازار هدف، دنبال کنیم. ما باید محتوایی بسازیم که مفید بوده و ارزش ویژه در خود جای داده است. محتوا باید طوری باشد که افراد به عنوان منبع به آن رجوع کنند و طوری طراحی شده باشد که تجربه کاربری مناسبی برای بازدیدکنندگان به همراه داشته باشد.
آیا راهنماهایی های کیفیت محتوای گوگل کافی هستند؟
آیا راهنمای کیفیت محتوای گوگل حاوی تمام اطلاعاتی می شود که برای موفقیت تجارت الکترونیک شما الزامی هستند؟ آیا شما می توانید با پیروی از این راهنما محتوای با کیفیت بسازید؟ احتمالا جواب منفی است، اما این راهنما بهتر از هیچ چیز است. توجه داشته باشید که گوگل از تولید کنندگان محتوا و متخصصین سئو متنفر نیست. او تنها از افرادی دوری می کند که حاضر نیستند به روش های قانونی و طبیعی وب سایت دارای اقتدار بسازند. شبکه های اجتماعی را نیز از دست ندهید……
ساختن چنین وب سایتی به زمان و منابع زیادی نیاز دارد. هیچ میانبری در این راه قابل قبول نیست! مثلا همین بانی اسپرت خود ما برای کسب رتبه مسیری ۸ ماهه را طی کرده است !
پا نوشت
طراحی سایت ، طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان
ممکن است برای کسب و کارتان سال هاست که زحمت می کشید اما با وجود مشتریان زیاد، یک نام آشنا نشده اید. شاید فکر کنید محصول یا خدمتی که ارائه می دهید شایستگی چنین نامی را ندارد اما اشتباه می کنید. گناه نام آشنا نبودن محصولتان را بر عهده خط تولید یا مجموعه ای که سازمان دهی کرده اید نیندازید؛ مقصر اصلی شمایید که با صدای بلند نام کسب و کار و قدرت خارق العاده اش را به زبان نیاورده اید.
در این مقاله ما به شما پرقدرت ترین بلندگوی جهان را هدیه می دهیم تا تنها با اندکی هزینه بیشتر و کمی فکر و خلاقیت، بتوانید موفقیت کسب و کارتان را به توان ده برسانید.
1- به بازار هدف توجه کنید
در مورد چه موضوعی می خواهید تبلیغ کنید؟ قرار است یک شیشه بچه را معرفی کنید یا می خواهید در مورد یک جعبه بیسکویت حرف بزنید؟ برای اینکه اطلاع رسانی موفقی داشته باشید و بتوانید مخاطب را به سمت بازارتان هدایت کنید، باید قبل از هرچیز گروه هدف خود را انتخاب کنید. شما باید به خریداران اصلی محصول توجه کنید، مهم نیست چه کسانی مصرف کننده نهایی محصول شما هستند.
مثلا وقتی آگهی یک شیشه بچه را طراحی می کنید، مصرف کننده محصول شما نوزادان هستند اما قطعا این گروه خریداران شما نیستند. خریداران شما مادرانی هستند که به فکر غذای بچه های شان هستند پس باید در محلی آگهی دهید که تعداد بیشتری از مادران از آن عبور می کنند و همین طور سبک اطلاع رسانی تان را طوری انتخاب کنید که بتواند برای یک مادر جالب باشد و توجه آن را به خود جلب کند.
2- دغدغه های خریدار را نشانه بگیرید
گذشته از انتخاب بهترین محلی که گروه هدف شما در آن حضور دارند، باید حواس تان به شیوه طراحی پیام هم باشد. زمانی که گروه هدف شما مادران هستند، باید پیام تان را طوری طراحی کنید که به سوالات اصلی و همیشگی آن ها پاسخ داده شود. ذهن زنان آرام و لطیف است و ذهن مردان براساس دو دو تا چهار تا کار می کند، پس اگر می خواهید به یک خانم پیام بدهید، از قدرت عاطفه و نگرانی های احساسی اش کمک بگیرید و اگر می خواهید یک مرد را تحت تاثیر قرار دهید، روی قوه منطق و توانایی محاسباتی او تمرکز کنید.
3- دایره المعارف نباشید
تکلیفتان را با خودتان روشن کنید؛ قرار نیست برای همه کس، همه چیز باشید; برای چه کسی حرف می زنید و قرار است چه مشکلی را حل کنید. اجازه دهید که موسسه های دیگر، باقی مشکلات را حل کنند و شما تنها تمرکزتان را روی یک موضوع بگذارید و برای جا انداختنش با کمک تبلیغات تلاش کنید.
4- با مخاطب همزبان شوید
با مخاطب به زبان خودش حرف بزنید و به او فخر نفروشید و نخواهید فهم و سوادتان را به رخش بکشید. اگر مخاطب شما یک خانم خانه دار است، سادگی او را درنظر بگیرید و اگر مدرس دانشگاه است، سال ها تلاش او را در محیط های علمی نادیده نگیرید. اجازه دهید که او خودش را جزئی از سازمان شما بداند و از این همزبانی لذت ببرد.
طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
5- با یک نگاه شکارش کنید
سعی کنید خیلی وارد حاشیه ها و جزئیات نشوید و یک تصویر یا جمله ساده را انتخاب کنید که با یک بار دیده شدن، فهمیده می شود و در ذهن می ماند. به طور کلی پیام تبلیغاتی موفق، پیامی است که می تواند در نخستین نگاه مخاطب را به خود جذب کند . حالا وقت آن است که یک نقطه طلایی در تبلیغ تان وارد کنید؛ از قدرت احساسات و هم ذات پنداری مخاطب برای در یاد ماندن تبلیغتان استفاده کنید و او را درگیر آگهی ای کنید که مقابلش قرار دارد.
6- برای مخاطب دانه بپاشید
استفاده از الفاظ را کنار بگذارید و گمان نکنید اگر نکته ای که در کسب و کارتان هست، در تبلیغتان نیاید، دیگران شما را ضعیف فرض می کنند. سعی کنید در تبلیغ تان نقاط طلایی کسب و کار و تفاوت هایش با هم صنف هایتان را مختصر و مفید روشن کرده و کاری کنید که مخاطب برای کسب اطلاعات تکمیلی خودش پیگیر شما باشد. فکر نکنید اگر وارد جزئیات شوید و خیلی حاشیه پردازی کنید، تبلیغتان موفق می شود، بلکه برعکس. کوتاه حرف بزنید و تنها از شعارهای تکان دهنده و به یاد ماندنی کمک بگیرید.
7- تبلیغ تان را محک بزنید
ممکن است تبلیغ شما نتواند از پس مخاطبان سخت گیر بر بیاید، تصور نکنید پیام یا تصویری که طراحی کرده اید، همیشه موفقیت آمیز پیش می رود. اول ببینید آگهی هایتان در دوره های قبل چقدر باز خورد به همراه داشته و بعد برای تکرار شان اقدام کنید. شاید مجبور باشید شیوه تبلیغ تان را اصلاح کنید و شاید هم نیاز داشته باشید رسانه تبلیغاتی تان را تغییر دهید؛ پس فکر نکنید شکست یک تبلیغ به معنای شکست تمامی تبلیغات است.
8- به جای نوشتن نقاشی کنید
تحقیقات ثابت کرده تعداد طرفداران تبلیغات تصویری دو برابر طرفداران تبلیغات نوشتاری است. در واقع محققان این حوزه می گویند مردم چندان حوصله خواندن متن را ندارند و ترجیح می دهند با درک یک تصویر تاثیرگذار به سمت یک محصول یا خدمت بروند پس همانطور که گفتیم زیاد پرحرفی نکنید و سال ها تجربه تان را در یک متن به مخاطب ارائه کنید.
9- با 7 قلاب به ذهن مخاطب چنگ بزنید
طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت فروشگاه اینترنتی یکی از مهمترین ابزارها و مظاهر تجارت الکترونیک یا تجارت در فضای مجازی تحت وب محسوب می گردد. به وضوح مشخص است که طراحی سایت فروشگاهی نیازمند یکسری بسترهای خاص است که برای مثال در طراحی سایت شرکتی نیاز به آنها نخواهیم داشت. این تفاوت های ریز است که باعث می شود یک وبسایت فروشگاهی نسبت به رقبای خود موفق تر عمل کند.
بگذارید کمی با جزییات در حیطه رقابت در دنیای تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی با هم صحبت کنیم. اگر هدف شما از طراحی سایت فروشگاهی تغییر فضای کسب و کار خود و ارتقا خدمات رسانی به مشتریان و دست یابی به بازار رقبایتان هست باید یک طراحی منحصر به فرد و کاملا اختصاصی را برای شرکت خود در دستور کار قرار دهید. شاید این سوال برای شما پیش آید که تفاوت طراحی یک سایت فروشگاهی به صورت کاملا اختصاصی چه تمایز خاصی با فروشگاه سازهای آماده در بازار دارد؟ فرم ثابت و تکرار شونده فروشگاه سازها و همچنین عدم امنیت بالا برای کسب و کارهای پر ترافیک و از سوی دیگر وابسته شدن بیزینس شما به یک شرکت دیگر از جمله معایبی است که برنامه ریزی برای طراحی سایت فروشگاهی منحصر به فرد را برای شما توجیه می کند. موضوع دوم بحث خلاقیت ها و ایجاد تمایز نسبت به رقبایتان است، شما برای آنکه بتوانید با ورود به این بازار عظیم حرفی برای گفتن داشته باشید باید برای خدمات خود یک خلاقیت جدید و یک تمایز قائل شوید در غیر این صورت شکست شما حتمی خواهد بود.
خرید و فروش اینترنتی و یا ارایه خدمات اینترنتی دارای مزایای متعددی هم برای خریداران و نیز فروشندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات دارد.
فواید طراحی سایت فروشگاهی برای فروشندگان عبارتند از:
از آنچه ذکر گردید مبرهن است که هر یک از روش های خرید و فروش معایب خاص خود را دارند که چه خریدار و چه فروشنده را دچار مشکلاتی می نمایند. از اینرو بشر همیشه به دنبال راه های بهتر برای تجارت بوده است.
گرایش مشتریان آنلاین نسبت به خریدهای تحت وب و تبدیل شدن پول سنتی به پول دیجیتال منجر به انقلاب بزرگی در عرصه تجارت جهانی شده است. تجارت بین الملل در دهکده جهانی که هر روز نیز بر حچم این مبادلات افزوده می شود مهمترین دلیلی است که افراد بیشتری را به سمت ورود به چنین بازاری ترقیب می کند. شرکت های بزرگی مانند آمازون و یا ایبی از بزرگترین بازیگران این صنعت در دنیا به حساب می آیند و البته رقبای دیگری نیز در بازارهای شرق آسیا در حال شکل گیری هستند. در کشور ما نیز بزرگترین و معروفترین این وبسایت ها دیجیکالا هست که امروز رقبای سرسختی برای این برند نیز در بازار ایران در حال شکل گیری است.
بسیاری از افراد بدلیل شرایط زندگی، کمبود وقت، ترافیک، آلودگی هوا و … رو به خریدهای اینترنتی آورده اند و البته هر روز بر کیفیت ارائه این خدمات افزوده می شود و در نتیجه ما باید در دهه های آینده شاهد ارائه حداکثری خدمات شهری بر بستر اینترنت باشیم.
ظاهر سایت فروشگاهی از جهاتی بی شباهت به یک مغازه لوکس نیست. به این صورت که صفحه اصلی سایت فروشگاهی به مانند ویترین مغازه ها شامل گلچینی از بهترین محصولات و اجناس است و با دیدن آن دیدی کلی از تمام محصولاتی که می توان در سایت یافت می دهد. از تفاوت های دیگر سایت های فروشگاهی با سایر سایت ها نحوه مدیریت سایت های فروشگاهی است. نحوه مدیریت سایت های فروشگاهی باید به گونه ای باشد که به آسانی بتوان تغییرات را در آنها اعمال کرد زیرا ممکن است یک سایت فروشگاهی هر روز و یا حتی در روز چند بار مجبور به اعمال تغییراتی در قیمت ها و موجودی و نوع کالا و غیره شود. برای اینکه این بروز کردن لحظه ای برای صاحبان سایت های فروشگاهی وقت گیر نبوده و بدل به یک دغدغه نشود، باید در طراحی سایت فروشگاهی راهکارهای مناسب اندیشیده شود.
بیشتر بخوانید: طراحی سایت تهران طراحی سایت اختصاصی قیمت طراحی سایت
از دیگر جذابیت هایی که سایت فروشگاهی می تواند داشته باشد امکانات مختلفی است که بر حسب نیاز صاحب سایت در آن گنجانده می شود. این امکانات نظیر امکان مقایسه کالاها و خدمات، نقد و بررسی، فروش های ویژه روزانه و تخفیف هایی جهت مناسبت ها و گارانتی و دریافت نظرات خریداران در مورد کالاها می تواند برای بازدید کنندگان بسیار جذاب باشد.
سایت های فروشگاهی برتری های دیگری نیز نسبت به سایت های معمولی دارند. یکی از مهم ترین برتری ها امکان آمارگیری جامع و تفکیک شده از بخش های مختلف سایت و انجام کلیه محاسبات نظیر درآمد و فروش و کنترل موجودی انبارها در بازده های زمانی مختلف و همچنین تحلیل کالاهای مورد علاقه ی خریداران یا ثبت سفارشات است که اطلاعات جامعی که قابلیت پیاده سازی بر روی جداول و نمودارها نیز دارند را جهت بهبود کسب و کار در اختیار مدیران سایت ها قرار می دهد.
در طراحی سایت فروشگاهی باید نکاتی را مد نظر قرار داد که باعث بهتر شدن این سایت ها می شوند. از جمله مهمترین این موارد می توان به طراحی سایت ریسپانسیو اشاره کرد. همچنین اگر فروشگاه آنلاین شما یک فروشگاه بزرگ است شما نیاز به طراحی سایت با یک هسته اختصاصی هستید. ما در شرکت پیام آوا یک فروشگاه اینترنتی فوق حرفه ای با لاراول را به شما ارائه می کنیم.
افزون بر سرویس ها امکاناتی که اکثرا در طراحی اغلب وب سایت های معمولی همچون معرفی، درباره ما، تماس با ما و .. وجود دارد امکانات کاربردی ویژه ای نیز در طراحی فروشگاه اینترنتی پیاده سازی و اجرا می گردد که بطور اجمال عبارتند از:
طراحی سایت فروشگاهی می تواند برای سایت های خدماتی مانند سایت صرافی، سایت فیلم و سریال و هر نوع وسیله و خدماتی که قابل فروش باشد ایجاد شود.
بگذارید کمی دقیق تر به موضوع پنل های مدیریتی نگاه کنیم، شما بعد از آنکه سایت خود را با توجه به نیازهای شرکت خود طراحی کردید نیاز به این دارید که محتواهای مورد نیاز مشتریان را هر روز در وبسایت خود قرار دهید. کنترل پنل مدیریت شما باید قابلیت این را داشته باشد که در بهینه سازی سایت شما بهترین ابزار را در اختیار شما قرار دهد.
تصور کنید وارد یک فروشگاه کفش شده اید و تمام کفش های این فروشگاه در طبقات بالای سه متر قرار گرفته است که شما هیچ دسترسی به آنها ندارید و نمی توانید طرح و رنگ و جنس آن را ببینید. این موضوع قطعا باعث می شود که شما سریعا آن فروشگاه را ترک کنید. یک وبسایت فروشگاهی نیز باید به موضوع دسترسی پذیری توجه ویژه داشته باشد. کاربر نهایی برای آنکه ترغیب شود از سایت شما خرید انجام دهد باید به راحتی بتواند درون سایت شما جست و جوی خود را انجام دهد.
بنابراین سیستم جست و جوی محصول باید به شکلی در سایت شما طراحی شود که هر گونه محصولی را در کمترین زمان برای مشتریان لیست کند.
یکی از بخش های مهم در طراحی وبسایت فروشگاهی بخش ثبت نام کاربران و مشتریان درون سایت شماست. نکته مهم در این بخش این است که یک فرم طولانی با داده های بسیار زیاد در مقابل کابر قرار نگیرد چرا که در چنین مواردی ممکن است مشتری از ادامه مسیر منصرف شود و سایت شما را ترک کند. معمولا دریافت شماره تلفن همراه یا ایمیل برای ارتباطات بعدی کفایت می کند. بنابراین بهتر است اطلاعات را به صورت مرحله به مرحله دریافت کنید.
جلب اعتماد مشتریان
اعتماد سازی در یک سایت فروشگاهی شاید مهمترین چیز باشد. پرداخت آنلاین معمولا مقاومت هایی را در هر فرهنگی ایجاد می کند و شما باید این مقاومت را با ایجاد یک فرایند اعتماد سازی از بین ببرید. استفاده از روانشناسی رنگ ها، ایجاد پیام های دوستانه و اعتماد برانگیز، افزایش حس امنیت در پرداخت آنلاین از جمله مواردی است که باید در طراحی سایت فروشگاهی مورد توجه قرار گیرد. معمولا ابتدای مسیر و شروع به کار یک فروشگاه اینترنتی با سختی هایی روبرو است اما به مرور زمان شما می توانید با جلب رضایت مشتریهایتان به راحتی محصولات جدیدتان را به فروش برسانید.
موضوع بسیار مهم بعدی در طراحی سایت فروشگاهی ایجاد امکان براب مقایسه محصولات و مقایسه قیمت آنهاست. هرچه تنوع محصولات و جنس یک محصول بیشتر باشد مشتری بیشتر ترغیب می شود که به سایت شما سر بزند. از سوی دیگر بررسی تنوع رنگی، تنوع برند به همراه بررسی تنوع قیمت از قابلیت هایی است که طراحان سایت در طراحی سایت فروشگاهی باید به آن توجه کنند.
به عنوان تجربه ده ساله در طراحی سایت به شما توصیه می کنیم که حتما بخش دیدگاههای مشتریان را در وبسایت فعال کنید. این موضوع مزیت های بسیاری دارد که چند مورد را برای شما ذکر می کنم.
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن پس از بررسی اینکه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بصورت اصولی و با رعایت استانداردهای و امنیت لازم طراحی و پیاده سازی شده باشد نماد الکترئنیک (ای نماد) را به فروشگاه اینترنتی مزبور اعطا می نماید و این نماد در جلب اعتماد مشتریان و اطمینان خاطر آنها در خرید از فروشگاه اینترنتی را تضمین می نماید.
از آنجایی که میزان استقبال از خریدهای اینترنتی در دنیا رو به گسترش است و این جریان در کشور ما نیز تسری پیدا کرده است، به همین جهت پیام آوا با استفاده از آخرین متدهای طراحی وب سایت فروشگاهی و نیز در نظرگیری امکانات و سرویس های لازم برای ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای جهت خرید و فروش راحت و ایمن با تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان خود با طراحی سایت حرفه ای برای شما موجبات شکل گیری وجه جدیدی از کسب و کار شما و نیز همگام سازی کسب و کار شما در دنیای تحت وب را فراهم می نماید.
پنل مدیریت فارسی، قابلیت مدیریت کالاها و به همراه اطلاعلات و تصاویر و قیمت و نمایش آنها به شیوه های مختلف، مقایسه محصولات، پشتیبانی آنلاین مشتریان، جستجوگر پیشرفته داخلی، تعریف روش های پرداخت مختلف، برقراری امنیت سایت، مدیریت مشتریان و … از جمله فاکتورهایی هستند که پیام آوا در طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای لحاظ می کند.
مهمتر از همه توجه به مقوله سئو در طراحی سایت فروشگاهی می باشد. از آنجایی که یک سایت فروشگاهی تازه تاسیس هنوز شهرت ندارد لذا کاربران با نام اختصاصی فروشگاه آن را مورد جستجو قرار نمی دهند. لذا تمهیدات سئو توسط پیام آوا به گونه ای پیاده سازی می گردد که کاربر با جستجوی نام کالا در موتورهای جستجوگر به سایت فروشگاهی شما وارد گردد.
بگذارید صادقانه در خصوص طراحی سایت صحبت کنیمف طراحی سایت و کد نویسی برای وبسایت به مانند تمام مشاغل دنیای مدرن نیاز به تخصص زیادی دارد و در نتیجه ملزومات یک طراحی سایت حرفه ای را باید از قبل بدانید. پیام آوا همچنین می تواند با هزینه های اندک تبلیغات گوگل را برای سایت شما انجام دهد تا از همان روزهای نخست بارگزاری سایتتان در رتبه های برتر گوگل دیده شوید.
تبلیغات درون متنی/
اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.
تبلیغات درون متنی
پا نوشت
طراحی سایت ، طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد