مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

5 اشتباه وبلاگ نویسان در بهینه کردن تصاویر

شاید لازم نباشد که بار دیگر متذکر شوم که بهینه سازی تصاویر فقط چند فرآیند ساده است که می تواند بازدید بسیار بالایی را از طرف موتورهای جست وجو برای شما ایجاد کند. تا به امروز مقالات زیادی در مورد بهینه سازی تصاویر وبلاگ و تاثیر آن بر سئو منتشر شده . اما خیلی از ما سهوا در انجام همین چند فرآیند ساده دچار اشتباهاتی می شویم. در این مقاله می خواهم ۵ اشتباه رایج اکثر وبلاگ نویسان هنگام بهینه کردن تصاویر و البته راه حل هایی برای رفع این اشتباهات را با شما به اشتراک بگذارم.

اشتباه اول: تصاویری با سایز های بسیار بزرگ آپلود می کنید
سایز و حجم تصاویر موجود در وبلاگ تاثیر بسیار زیادی بر سرعت لود وبلاگ شما دارد که البته اغلب این مورد توسط وبلاگ نویسان نادیده گرفته می شود. برای یک لحظه خود را جای کاربری بگذارید که برای اولین بار به وبلاگ شما آمده و می خواهد تصویری را مشاهده کند؛ حال بیایید فکر کنیم این تصویر سایزی معادل با ۲ مگابایت دارد، اگر خودتان باشید حاضرید مدت طولانی ای را برای بارگذاری این تصویر صبر کنید؟ احتمالا وبلاگ را خواهید بست. پس همیشه سعی کنید حجم تصاویر ارسالی به وبلاگ چندان بالا نباشد.خوشبختانه برای حل این مشکل وردپرس دارای تنظیمات پیش فرضی است که کار شما را ساده تر می کند. کافی است بعد از آپلود عکس، به کتابخانه بروید و سایز تصویر بارگذاری شده را به دلخواه تغییر دهید. اگر مایل به استفاده از افزونه هستید، Smush.it می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

article_image_one_125.jpg

اشتباه دوم: از عکس هایی با اندازه نامناسب برای تصاویر بند انگشتی استفاده می کنید
استفاده از عکس هایی با سایز کوچک تر از حد معمول برای تصاویر بند انگشتی یکی از اشتباهات بسیار رایج در میان وبلاگ نویسان تازه کار است. شاید در نگاه اول استفاده از این گونه تصاویر به ظاهر مشکلی نداشته باشد اما مشکل اساسی اینجاست که تصاویری از این دست قابل به اشتراک گذاری نیستند و نخواهند بود و در شبکه های اجتماعی نیز به طرز نامانوسی دیده می شوند. مخصوصا اگر کار شما بازاریابی است باید بیش از پیش به این موارد توجه داشته باشید.معمولا سایز مناسب برای تصاویر بند انگشتی ۱۰۲۰ پیکسل عرض و ۵۱۲ پیکسل طول در نظر گرفته می شود. به اشتراک گذاری تصاویری با این سایز در شبکه های اجتماعی علاوه بر خوانا جلوه دادن مطلب، می تواند در معرفی برند شما نیز موثر باشد.

اشتباه سوم: به عکس هایتان نام های طولانی و بی معنی می دهید
اگر به تصاویر بعضی از وبلاگ ها توجه کنید، خواهید دید که بعضا نام های نامناسب و نامربوط به تصاویر مطالب خود می دهند که متاسفانه در بین وبلاگ های ایرانی نیز این مورد به وفور دیده می شود. به عنوان مثال به آدرس زیر توجه کنید:Yourblog.com/jkdvdvdnvdnvdn.jpgاین نمونه ای از نام هایی که برای تصاویر وبلاگ استفاده می شود. انتخاب چنین نام هایی نه تنها غیر توصیفی هستند، بلکه از نظر سئو نیز هیچ ارزشی ندارند. برای حل این مشکل کافی است که برای تصاویر خود از کلمات کلیدی استفاده کنید. این نمونه ای از یک آدرس مناسب است:Yourblog.com/optimize-blog-images.jpg

اشتباه چهارم: به تصاویر Alt و Title نمی دهید
شاید بد نباشد مجددا یادآور شوم که تصویر بدون Alt و Title مانند علم بی عمل است. یعنی تصویر در وبلاگ شما وجود دارد، اما هیچ تاثیری بر وبلاگ شما نخواهد داشت. اما واقعا Alt و Title چیست و چرا اینقدر مهم است؟ Alt یک جایگزین متنی برای تصویر است و وقتی که مروگر تصویر را بارگذاری نمی کند، متن Alt ظاهر می شود. برچسب های Title نیز همان کاربرد مشابه Alt را دارند اما با این تفاوت که برای توصیف یک لینک بجای تصویر استفاده می شوند.موتورهای جست وجو با استفاده از این دو مشخصه محتوا و ارتباط تصاویر را می سنجند و آن را در نتایج جست وجوی تصویری نمایش می دهند. البته نباید به این خاطر کلمات کلیدی نامربوطی را در این مشخصه ها بگنجانیم و زیاده روی کنیم.

اشتباه پنجم: تصاویرتان سایز بندی مناسبی ندارند
اگر به بعضی از وبلاگ ها نگاه کنید، خواهید دید که تصاویر موجود در وبلاگ با یک دیگر مطابقت اندازه ای ندارند و هر کدام از تصاویر نوشته ها اندازه های بسیار متفاوتی دارند. استفاده از تصاویر با سایز های مختلف باعث ایجاد ناهماهنگی در نوشته می شود. پس سعی کنید تصاویر متناسبی را انتخاب کنید؛ مثلا در یک ادمین بیشتر تصاویر کاور پست ها در اندازه عرض ۸۰۰ پیکسل است.مواردی که خواندید نمونه هایی از اشتباهات رایج وبلاگنویسان در بهینه سازی تصاویر بود که من علاوه بر متذکر شدن آنها، راه حل هایی نیز برای رفع شان ارائه کردم.

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی یکی از ترفند های ارتباط با مشتریان است و به طور خلاصه برای معرفی، ارائه رزومه، نمایش و معرفی و فروش محصولات و خدمات، سفارش گیری ، برند ساز ی و … کاربرد دارد. شرکت های متعددی در زمینه های فنی مهندسی، بازرگانی، تجاری، تولیدی و خدماتی فعال می باشند، هرکدام از اینها با طراحی سایت شرکتی می توانند جایگاه خود را در فضای مجازی و وب بدست آورند و در حیطه فعالیت فیزیکی خود نیز از طریق داشتن یک وب سایت حرفه ای شرکتی موفقیت های چشمگیری کسب کنند.

بیشتر بخوانیدشرکت طراحی سایت      ساخت سایت     طراحی سایت شرکتی

 

انواع وب سایت خدماتی طراحی سایت شرکتی

از آنجا که صرف داشتن یک وب سایت ساده در اینترنت تاثیر بسزایی بر شرایط کسب و کار نمی گذارد، برای مشاهده تاثیرات مطلوب، نیاز به طراحی اصولی و مشورت با طراحان و برنامه نویسان حرفه ای طراحی سایت وجود دارد.در گذشته اغلب مدیران کمپانی ها بر این اعتقاد بودند که صرف طراحی سایت شرکتی ساده برای آنها مکفی بوده و از طریق این سایت ساده خواهند توانست در بازار اینترنتی حضور داشته باشند، اما در حال حاضر مدیران آگاه می دانند که داشتن وب سایت به تنهایی کافی نیست و یک سایت معمولی و ساده هیچ کمکی به توسعه کسب و کار آنها و شهرت برند شرکت نمی کند. از این رو در دنیای پر رقابت امروز به شما این اطمینان را می دهیم که طراحی سایت شرکتی اولین و مهمترین ابزار شما برای ورود به تجارت الکترونیک خواهد بود.

کارایی طراحی سایت شرکتی

به طور کلی و با توجه به توانمندی های جدی در کدنویسی و طراحی سایت، طراحی سایت های شرکتی با کارآیی های متنوع و مختلفی اجرا می شوند که به طور خلاصه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

طراحی سایت شرکتی جهت برندینگ و برندسازی، طراحی وب سایت شرکتی با کاربرد نمایش کاتالوگ آنلاین، طراحی و پیاده سازی سایت شرکتی با کارایی فروش و عرضه محصولات، طراحی سایت با کاربرد خدمت رسانی به مشتریان و ارایه سرویس های شبانه روزی، طراحی سایت شرکتی با نگرش ایجاد وفاداری در مشتریان و ایجاد امکاناتی مانند سیستم های خدمات پس از فروش و پشتیبانی از کالاهای به فروش رسیده، باشگاه مشتریان و فروش آنلاین و …

در کل شرکت هایی در بازار مجازی خواهند درخشید که با استراتژی هوشمندانه و درست بتوانند ابزارهای مناسبی برای خود ایجاد کنند و بهترین استفاده را از ابزارهایی که دارند ببرند.

شرکت طراحی سایت پیام آوا به عنوان یکی از شرکت های حرفه ای و با تجربه در حیطه طراحی سایت های شرکتی و بازارسازی و بازاریابی اینترنتی با ارایه راهکارهای خلاقانه و مناسب در این زمینه به مشتریان خود کمک می کند تا بتوانند در بازار هدفی که دارند بهترین نتیجه را از اینترنت کسب کنند.

اهداف طراحی سایت شرکتی

یافتن بازارهای هدف از طریق بازاریابی اینترنتی که لازمه ی آن داشتن یک سایت حرفه ای و استاندارد است، از اصلی ترین مواردی است که می توان از طریق طراحی سایت شرکتی به آن نائل شد.

در عصر حاضر با دسترسی راحت به اینترنت اغلب افراد جهت یافتن کالا و خدمات مورد نیاز خود از طریق اینترنت اقدام به جستجو و کسب اطلاعات لازم می نمایند. پُر واضح است که اگر شرکت شما وب سایت مناسبی داشته باشد و از طریق آن به معرفی خدمات و محصولات خود اقدام نماید بسیاری از مشتریان بالقوه از طریق آن وب سایت با شما آشنایی یافته و به راحتی با شما تماس خواهند گرفت.

برتری نسبت به رقبا

امروزه شرکت های زیادی دارای وب سایت بوده و فعالیت های زیاد و حضور پررنگی در این زمینه دارند. عدم فعالیت شرکت شما در این زمینه، سبب می شود که مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید. برای مثال برخی از شرکت ها خدمات فروش و پس از فروش خود را در وب سایت خود ارائه می دهند و این موضوع به ارتقا کیفیت خدماتشان در ذهن مشتری کمک بسزایی خواهد کرد. علاوه بر آن ، چون مراحل معرفی تا فروش محصول را توسط وب سایت خود انجام می دهند مشتریان به مرور زمان اول آنها را برای دریافت خدمات انتخاب می کنند. بنابراین به تیم فروش احتیاج نخواهند داشت.همین موضوعات به مرور زمان برتری نسبت به رقبا را برای آنها به ارمغان می آورد.

طراحی سایت شرکتی

امکانات طراحی سایت شرکتی

با توجه به نوع فعالیت شرکت و همچنین بازارهای هدف، سرویس ها و امکانات مختلفی را در طراحی سایت شرکتی می توان پیاده سازی و اجرا کرد، به اجمال برخی از امکانات عبارتند از:

  • طراحی سیستم مدیریت کالاها، محتوا و مطالب سایت
  • سیستم دارای قابلیت های نمایش تمامی تصاویر، فیلم ها
  • پیاده سازی سیستم مدیریت فهرست ها
  • امکان دریافت نظرات کاربران بر روی محصولات و خدمات یا مطالب و صفحات سایت؛ مدیریت نظرات و پاسخ دهی از طریق پنل مدیریت سایت
  • ایجاد صفحه تماس با ما جهت نمایش اطلاعات تماس شامل تلفن ها، فکس، آدرس؛ امکان پیاده سازی نقشه گوگل

طراحی سایت شرکتی حرفه ای

در طراحی سایت شرکتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که رعایت آن ها نحوه ی کارکرد سایت را بهتر کرده و باعث می شوند موتور های جستجو راحت تر سایت  شما را شناسایی کنند و از سوی دیگر نیز بازدید کنندگان هم از مطالب سایت شما رضایت داشته باشند.

 

طراحی سایت-طراحی سایت شرکتی

استفاده از استاندارد های طراحی سایت

سرعت لود صفحات ، محل قرار گیری منو های سایت ، نحوه ی تقسیم بندی ، بخش بندی سایت و.. در استاندارد های طراحی سایت تعیین می شوند. علاوه بر اینکه سرعت لود صفحات برای موتور های جستجو مهم بوده و یکی از معیار های رتبه بندی سایت در نتایج جستجو است ، برای کاربران و بازدید کنندگان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارد است (مخصوصا زمانی که میزان سرعت اینترنت کاربران پایین باشد). با بکارگیری استاندارد های طراحی سایت ، این مشکل به راحتی حل شده و نحوه ی چینش مطالب ، تصاویر ، منو ها و زیر منو ها بر اساس اصول و قواعد ریاضی و مهندسی بر روی سایت پیاده سازی می شود.

تصاویر در طراحی سایت نیز اهمیت ویژه ای داشته و نقش اصلی جذابیت سایت را بر عهده دارد که باید طبق اصول و استادارد های طراحی سایت انجام پذیرد تا علاوه بر زیبایی ظاهر ، سرعت لود صفحات را پایین نیاورد.

 

 طراحی سایت شرکتی به صورت چند زبانه

یکی از موثر ترین و راحت ترین و در عین حال ارزانترین راه های حضور در بازار های جهانی ، طراحی سایت چند زبانه و دو زبانه می باشد. از این طریق می توانید در کشور های هدف خود نیز کسب و کار و تجارت خود را رونق داده و آن را جهانی ساز کنید.

 

طراحی سایت-طراحی سایت شرکتی

 

طراحی سایت شرکتی ریسپانسیو

امروزه با گسترش گوشی های هوشمند و تبلت های به صورت پیش فرض وبسایت شما باید واکنشگرا یا ریسپانسیو طراحی شود. شرکت پیام آوا تمام وبسایت های شرکتی و فروشگاهی خود را ریسپانسیو طراحی می کند تا مشتریان با مشکل عدم نمایش در دیوایس های مختلف روبرو نشوند. به عبارتی دقیق تر مهم نیست که ابعاد نمایش گر گوشی شما چقدر باشد، سایتی که توسط شرکت پیام آوا طراحی می شود نسبت به تمام ابعاد هوشمندانه عمل می کند و خود را بر اساس ابعاد نمایشگر شما تطبیق می دهد تا نمایش کامل و درستی از محتوای وبسایت به کاربران نمایش داده شود.

طراحی سایت شرکتی بر اساس اصول سئو

یکی از نکات مهمی که در طراحی سایت شرکتی باید به آن توجه ویژهای شود ، طراحی سایت بر اساس اصول سئو می باشد. اگر طراحی وب سایت شرکتی از همان ابتدا بر اساس اصول سئو و بهینه سازی سایت باشد، موتور های جستجو سایت ما را راحت تر جستجو و شناسایی کرده و در ادامه ، کار سئو سایت و بهینه سازی سایت راحت تر و سریع تر بوده و هزینه ی کمتری نیز خواهد داشت. شرکت طراحی سایت و سئو سایت اینتن با زیر نظر گرفتن الگوریتم های موتور های جستجو ، آخرین تغییرات آن ها را شناسایی کرده و سایت های خود را نیز بر همین اساس طراحی و پیاده سازی می کند.

بعد از طراحی سایت نوبت به سئو سایت شرکتی می رسد. حضور در صفحه ی اول و نتایج ابتدایی موتور های جستجو مساوی است با حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان و بازدید کنندگان جدید. در این حالت موتور های جستجو کار تبلیغ و بازاریابی سایت شما را برعهده گرفته و به عنوان منبع معتبر برای جستجوی افراد سایت شما را پیشنهاد می دهند.

سئو سایت در کنار وهمراه سایر روش های بازاریابی اینترنتی مانند: بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ ، ارسال ایمیل تبلیغاتی) ، بازاریابی محتوا ، بازایابی شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی می تواند تاثیر زیادی روی سایت و روند کسب و کار شما داشته باشد.

شاید به نظر برسد که طراحی سایت شرکتی اغلب برای شرکت ها و سازمان های بزرگ مناسب تر باشد. ولی واقعیت خلاف این امر بوده و حتی شرکت هایی وجود دارند که شاید در دنیای واقعی حتی نامی از آن ها نشنیده باشید اما در دنیای اینترنت به لطف داشتن یک سایت خوب ، یک کسب و کار حرفه ای راه انداخته و بسیار موفق نیز هستند. همانطور که در بالا هم به این امر اشاره شد: طراحی سایت به عنوان شناسنامه و هویت شرکت شما در فضای اینترنت بوده و میزان پیشرفت در این بستر گسترده نامحدود و بی پایان می باشد.

طراحی اختصاصی صفحات سایت

موضوع مهمی که در سفارش طراحی سایت، چه طراحی سایت شرکتی و یا طراحی سایت فروشگاهی باید به آن توجه کنید، اختصاصی طراحی شدن وبسایت شماست. ما در شرکت طراحی سایت پیام آوا به هیچ عنوان از قالب های آماده در طراحی سایت استفاده نمی کنیم بلکه با بررسی فرآیند های خاص کسب و کار مشتریان به طراحی اختصاصی برای آنها اقدام می کنیم. بنابراین اگر می خواهید در رقابت با دیگر وبسایت های حوزه کسب و کار خود عقب نمانید پیشنهاد می کنیم که از قالب های آماده استفاده نکنید. طراحی گرافیک زیبا و منحصر به فرد، کد نویسی اختصاصی با امنیت بالا با تجربه کاربری بسیار سهل و آسان از جمله موضوعاتی است که در طراحی سایت مورد توجه مهندسین پیام آوا قرار می گیرد.

مزایای طراحی سایت شرکتی توسط پیام آوا

طراحی سایت شرکتی توسط تیم مجرب و متخصص پیام آوا مشخصا از ظاهر و گرافیک جذاب و شیکی برخوردار است تا در درجه اول مشتریان مدنظر شرکت را راضی نگه داشته و بتواند از نظر روانی و بصری تاثیری مثبت بر مشتریان شما داشته باشد. از طراحان سایت داشتن یک گرافیک منحصربفرد و اختصاصی و در عین حال زیبا با توجه به جزئیات آن می تواند در اعتماد سازی مشتریان به آن شرکت تاثیر زیادی داشته باشد.

ارتقا رتبه سایت در گوگل مختص کلمات کلیدی خاص که معرف فعالیت شرکت شما می باشد نیز از دیگر برتری های سایت شرکتی پیام آوا محسوب می گردد. شما با ارتقا جایگاه و رتبه سایت خود می توانید کالاها و خدمات خود را به مشتریانی که در حال جستجوی تولیدکننده یا عرضه کننده مناسبی هستند معرفی نمایید.

از آنجایی که تمرکز اصلی یک سایت شرکتی، توجه به حضور در صفحه اول گوگل و برند سازی نام شرکت است لذا پیام آوا طراحی وب سایت کمپانی ها و شرکت ها را جهت حضور در صفحه اول و لینک های بالای گوگل، با پیاده سازی سایت و بهینه سازی آن برای گوگل امکان پذیر می سازد. استفاده از طراحی های ساده و سایت های کپی برداری شده بطور حتم نمی تواند در این راه به شرکت کمک کند. لذا هزینه کردن منطقی و درست روی طراحی سایت حرفه ای گام نخست برای توسعه و تحول شرکت از مجرای بازاریابی اینترنتی است.

همچنین همانطور که گفتیم این روزها بحث بر سر مفهوم بهینه سازی سایت به شدت افزایش یافته است و ما به شما این تضمین را می دهیم که پیام آوا به صورت تخصصی به این موضوع توجه ویژه دارد. سئو سایتبا کاربری های مختلف بر اساس الگوریتم های موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است چرا که از این طریق آمار بازدید و ترافیک سایت  بالا رفته و خواسته های مدیران سایت تامین می گردد ، به همین دلیل بسیار مهم است که پیام آوا در طراحی سایت شرکتی به این اصل مهم توجه ویژه دارد. پیام آوا همچنین می تواند با هزینه های اندک بعد از طراحی سایت شرکتی برای کمپانی شما، تبلیغات گوگلرا برای سایتتان انجام دهد تا از همان روزهای نخست بارگزاری در رتبه های برتر گوگل دیده شوید.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد

چگونه شبکه های اجتماعی بر سئو تاثیر می گذارند

با گسترش بیش از حد شبکه های اجتماعی شاید سخت باشد که بتوان انتخاب کرد که کدام یک بر سئو تاثیر بیشتری دارد و ما باید وقت خود را روی کدام یک صرف کنیم. در این مقاله به بررسی اینکه کدام شبکه ی اجتماعی بر سئو تاثیر بیشتری دارد خواهم پرداخت. اما در ابتدا لازم است بدانیم که شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو تاثیر میگذارند.

امروز دیگر تاثیر شبکه های اجتماعی در جنبه های مختلف بر هیچ کسی پوشیده نیست. شبکه هایی که تمام زندگی ما را در اختیار خود گرفته اند یکی از ارکان اصلی سئو نیز محسوب می شوند و چشم انداز موتور های جستجو نسبت به شبکه های اجتماعی نیز تغییر کرده است و در واقع موتور های جستجو شبکه های اجتماعی را به عنوان یک کاتالیزگر سئو میدانند.
رویکرد سنتی نسبت به سئو در موتور های جستجو بدین صورت بود که فقط به ایجاد یک محتوای با کیفیت اهمیت داده میشد و این مورد به عنوان فاکتور اصلی رتبه بندی وبلاگ ها و وبسایت ها در نظر گرفته میشد و جستجوگر ها نسبت به محتوای به اشتراک گذاشته شده چندان رغبیتی نشان نمی دادند. جالب است بدانید این رویکرد سنتی هنوز هم در موتور های جستجو حاکم است، البته با سختگیری های کمتر.

article_image_one_122.jpg

اما تفاوت اساسی میان رویکرد سنتی به سئو و سئوی مدرن این است که یک لایه ی اجتماعی به تولید محتوا افزوده شده و جستجوگر ها نیز این رویه را کاملا پذیرفته اند. زیرا محتوای شما علاوه بر کیفیت بالا باید قابل به اشتراک گذاری نیز باشد. بنابراین امروزه علاوه بر محتوای مناسب، دو دکمه ی ” Like ” و ” ۱+ ” به عنوان یکی از ملاک های رتبه بندی در سئو در نظر گرفته می شوند و در این جاست که یک استراتژی مناسب در شبکه های اجتماعی به کار شما می آید. یعنی هرچه لایک های بیشتری جمع کنید و توییت های شما بیشتر باز توییت شوند، موتور های جستجو نیز با دیدی متفاوت به شما نگاه خواهند کرد. اما توجه داشته باشید که فقط یک استراتژی خوب کافی نیست و نباید عبارت “محتوا پادشاه است” را فراموش کرد.

فیس بوک
از سال ۲۰۱۰ به بعد تاثیر فیس بوک بر سئو همیشه جزو داغ ترین بحث ها بین مدیران سئو و بازاریابان شبکه های اجتماعی بوده است. اما حقیقت این است که تاثیر فیس بوک در سئو جایی بین “کامل” و “نا کامل” قرار دارد. یعنی بزرگ ترین و قدرتمندترین شبکه ی اجتماعی دنیا، آنچنان که باید و شاید در سئو تاثیری ندارد و این شبکه ی اجتماعی فقط برخی از شاخه های سئو را شامل می شود.کلید تولید محتوا در فیس بوک بر پایه ی ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری استوار است و جستجوگر ها بر اساس میزان به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط شما و بحث و گفتگو در این مورد، به رتبه بندی محتوای شما می پردازند و موفقیت شما در این زمینه در گرو درک مخاطبان فیس بوک شماست. یعنی هرچه کاربران فیسبوکتان را به اشتراک گذاری بیشتر مطالب و گفتگو در مورد آنها تشویق کنید، مطالب شما از نظر موتور های جستجو با ارزش ترند .

توییتر
اگر یک روز خواستید که بین توییتر و فیس بوک یکی را انتخاب کنید، شک نکنید که توییتر بر فیس بوک ارجعیت دارد. بر خلاف فیس بوک، توییتر خواستار تعامل بیشتر با دنبال کنندگان است. برای مثال به اشتراک گذاری یک محتوا به همراه یک لینک کوتاه می تواند برای معرفی شما و همچنین شناخته شدن از طرف موتور های جستجو کافی باشد. کلید موفقیت در توییتر این است که یک بتوانید یک شبکه قدرتمند با دیگر توییتری ها تشکیل دهید و آنان را به بازتوییت کردن پست های خود تشویق کنید.

گوگل پلاس
با توجه به اینکه گوگل پلاس شبکه اجتماعی متعلق به خود گوگل است، تاثیر آن نیز بر سئو همیشه مورد بحث بوده است. برخی ها استدلال می کنند که گوگل برای محتوا هایی که در شبکه اجتماعی خودش به اشتراک گذاشته می شوند اهمیت بیشتری قائل است که البته خود من تا حد زیادی این موضوع را قبول دارم. زیرا مطالب وبسایت من که در گوگل پلاس به اشتراک گذاشته می شوند بعد از اندکی در صفحه ی اول گوگل حاضرند.می شود گفت بر خلاف فیس بوک که اشتراک گذاری و بحث در مورد یک محتوا برای رتبه بندی ملاک در نظر گرفته می شود، در گوگل پلاس پست ها و لینکی که شما در آن پست به وبسایت خود می دهید ملاک قرار داده می شود زیرا این لینک و محتوا در نتایج گوگل نمایش داده خواهند شد و هر چه که بتوانید کاربران را مجاب کنید که با فشردن ” +۱ ” به این محتوا امتیاز بیشتری بدهند، متقاعبا مطلب شما نیز به یک عنوان یک محتوای با کیفیت و عالی در نظر موتور های جستجو و بالاخص گوگل جلوه خواهد کرد .

اینستاگرام
اینستاگرام نیز مانند سایر پلتفرم ها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر سئو داشته باشد. روزانه میلیون ها عکس در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود و با توجه به اینکه امروزه عکس به عنوان یکی از فاکتور های مهم در سئو در نظر گرفته می شود، به اشتراک گذاری عکس ها در اینستاگرام قطعا تاثیری فراتر از انتظار بر بازدید، سئو و بهبود رتبه ی سایت و وبلاگ شما خواهد داشت. در هنگام کار با اینستاگرام نکات زیر را رعایت کنید:۱- برای بهتر شناخته شدن محتوا از هشتگ استفاده کنید.۲- در هنگام به اشتراک گذاری عکس، یک لینک معتیر نیز به وبسایت و دیگر اکانت های خود در دیگر شبکه های اجتماعی بدهید.۳- عکس هایی متناسب با برند و کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید.۴ – با توجه به اینکه میزان دنبال کننده در این شبکه اجتماعی بسیار زیاد است، همانند توییتر سعی کنید با دیگر کاربران این پلتفرم یک شبکه ی ارتباطی قدرتمند تشکیل دهید.رمز موفقیت در اینستاگرام خلاق و مدبر بودن است. یعنی با خلاقیت خود بتوانید عکس هایی را در فضای آنلاین منتشر کنید که به خوبی بازگوکننده ی نام تجاری شما باشند و همچنین با تدبیر و استراتژی درست بتوانید از این ظرفیت برای کشاندن کاربر از صفحه اینستاگرام به صفحه وبسایت استفاده کنید. اگر به دنبال ساخت یک برند تجاری، افزایش علاقه مصرف کننده و در نهایت تشویق مشتری به خرید هستید، اینستاگرام حکم چوب دو سر طلا را برای شما دارد.
آپارات و یوتیوب
اشتراک گذاری ویدئو های کسب و کار شما در یوتیوب و آپارات مانند یک سرمایه گذاری با سود بالا در دو بانک معتبر است. در واقع هر ویدئو می تواند بیانگر هزاران حرف ناگفته ی کسب و کار شما باشد و با توجه به اینکه ویدئو های به اشتراک گذاری شده در این دو سرویس در گوگل ایندکس می شوند، قطعا تاثیر گذاری آنها دو چندان خواهد شد. البته تاثیر سرویس های اشتراک گذاری ویدئو وقتی دو چندان می شود که شما ۴ مرحله زیر را به درستی انجام دهید:مرحله اول: ویدئویی که ضبط می کنید کوتاه، مفید و به درستی بازگو کننده نوع کسب و کار شما باشد و بتواند به واضح ترین شکل ممکن منظور شما را به مخاطب انتقال دهد.مرحله دوم: برای ویدئو های خود دسته بندی هایی مناسب انتخاب کنید. زیرا قطعا افراد به دنبال آگهی های بازرگانی و تبلیغاتی نیستند.مرحله سوم: ویدئو های خود را با متن توضیحات مناسبی منتشر کنید. زیرا گوگل این ویدئو ها را ایندکس می کند و وجود متن خوب و دارای کلمات کلیدی، می تواند به رتبه آن ویدئو در نتایج جست وجو کمک کند.مرحله چهارم: همانند فرآیند شبکه سازی در توییتر و اینستاگرام, در یوتیوب و آپارات نیز سعی کنید یک پایگاه از کاربران را ایجاد کنید. مثلا مارکوس برانلی از آن کسانی است که به خوبی این کار را انجام داده و کانال یوتیوب او میلیون ها بیننده دارد.
واتس اپ, وایبر و…
شبکه های اجتماعی موبایلی امروزه بسیار فراگیر شده اند و اغلب افراد حداقل از یکی از آنها استفاده می کنند و همین مورد، پتانسیل بالایی را برای بهره بردن از این امکان در جهت معرفی بیشتر مطالب و کسب و کار شما ایجاد کرده است. بسیاری از وبسایت ها از این شبکه های اجتماعی برای ارتباط بیشتر با کاربران خود استفاده می کنند و از طریق کاربران را در جریان آخرین مطالب منتشر شده در سایت قرار می دهند. شما از کدام شبکه ی اجتماعی برای به اشتراک گذاری مطالب خود استفاده می کنید؟

چرا باید در کارکنان ایجاد انگیزه کنیم

در دنیای پر رقابت امروزی که رضایت مشتری محور تمامی فعالیتهای اقتصادی است و رقابت تنگاتنگ شرکتها برای ارایه هرچه بهتر خدمات به مشتریان تنها راه دوام و ماندگاری آنها به شمار می رود، نیروی انسانی به عنوان یک عامل محوری موثر بر کیفیت کالاها و خدمات و بالتبع تامین کننده رضایت خاطر مشتریان، نقش کلیدی در ادامه حیات یک موسسه دارد.

برخلاف گذشته که نیروی انسانی به عنوان یکی از عوامل تولید، همردیف دیگر پارامترها به حساب می آمد، امروزه متخصصان متوجه نقش مهم و به سزای پرسنل و منابع انسانی در موفقیت و کارآمدی موسسات و سازمانها شده و پژوهشهای فراوانی در زمینه اصول مدیریت منابع انسانی انجام گرفته است.در عین حال پژوهشهای آماری نشان می دهد که %۷۰ از کارکنان موسسات از انگیزه کمتری نسبت به نخستین روز ورود به موسسه برخوردارند و %۸۰ از آنها اگر بخواهند می توانند کار خود را با کیفیت بسیار بالاتری انجام دهند. همچنین مطالعات انجام شده به خوبی بیانگر این واقعیت است که برخلاف تصور عمومی، درآمد و دستمزد بالا به تنهایی نمی تواند به عنوان مشوق و محرک خوبی برای افزایش کارآیی کارکنان باشد. از سوی دیگر بسیاری از موسسات و شرکتهای کوچک از نظر امکانات مالی دچار محدودیت بوده و نیز امکان واگذاری امتیازاتی مانند اعطای سهام، سفرهای خارج از کشور، امکانات رفاهی و تفریحی و غیره را به کارکنان خود را ندارند.

article_image_one_75.jpg

به طور خلاصه می توان آثار و فواید با انگیزه بودن کارکنان را به شرح زیر بیان کرد:

  • بهبود رفتارها و منشها که منجر به ایجاد محیط کاری مورد پسند و عاری از دغدغه برای مشتری می شود.
  • افزایش علاقه و توجه به کار که افزایش کارآیی و بهره وری موسسه را درپی خواهد داشت.
  • ابراز توجه بیشتر به مشتری که با توجه به اهمیت استراتژیک مشتری در معادلات تجاری دنیای امروز، تنها راه بقای موسسات می باشد.
  • یادگیری هرچه بهتر مهارتهای شغلی که سبب ارتقای سطح کیفی خدمات کارکنان می شود
  • بسترسازی محیطی برای همیاری گروهی که در برخی شرایط کاری حاد و بحرانی می تواند مشکلات موسسه را به خوبی مرتفع کند.
  • بهبود الگوهای اخلاقی کارکنان و جلوگیری از ایجاد سنگ اندازیهایی که موسسه را دچار مشکل کند.
  • افزایش خلاقیت کارکنان و درنتیجه استفاده از ابتکارهای آنها در تسریع و بهبود روند کارها.
  • افزایش بهره وری موسسه و سایر مواردی که مجال بیان تفصیلی آنها در اینجا نمی باشد.

بررسی عوامل ایجاد انگیزه

برای ایجاد انگیزه در کارکنان ابتدا باید عوامل آن را مورد شناسایی قرار داد تا بتوان از آنها استفاده مناسبی نمود. در یک تحقیقی که در این رابطه انجام شده، عوامل گوناگونی مانند امنیت شغلی، دستمزد بالا، علاقه به کار، رشد و ترفیع در سازمان، شرایط کاری مناسب و غیره مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که علاقه به کار مهمترین عامل ایجاد انگیزه در کارکنان بوده و حتی بالاتر از عواملی مانند دستمزد بالا، امنیت شغلی و غیره قرار می گیرد. بنابراین پرواضح است که هر عاملی که باعث ایجاد و تقویت این امر (یعنی علاقه به کار) شود انگیزه کارکنان را تقویت خواهد کرد. از دیگر پارامترهای مربوط به روانشناسی انسان که می توان در این ارتباط از آنها استفاده بهینه نمود عبارتند از تمایل به صلاحیت داشتن، میل به موفقیت، میل به مورد وثوق بودن، تمایل به مختار بودن و ... . با عنایت به مطالب مطرح شده، در این جا به ده مورد راهکار عملی برای ایجاد و تقویت انگیزه در کارکنان که مبتنی بر بنیانهای علمی است اشاره می شود.

ده راهکار عملی برای ایجاد انگیزه در کارکنان

ایجاد انگیزه در خود:

ابتدا باید انگیزه را در خود ایجاد کرد! کارفرمایی که خود با بی انگیزگی و دلسردی در محل کار حاضر شده و وظایفش را به درستی انجام نمی دهد نمی تواند از کارمندانش انتظار بهتری داشته باشد. برای مثال حضور به موقع و حتی پیش از دیگران در محل کار بسیار حائز اهمیت است چرا که کمتر چیزی برای کارکنان دلسردکننده تر از آن است که مدیرشان را پس از خود در محل کار حاضر ببینند. علاوه بر این نوع رفتار و حتی حرکات کارفرما در انجام کارها و چگونگی ابراز علاقه عملی وی در انجام وظایفش تاثیر غیرقابل انکاری بر انگیزه پرسنل می گذارد. بنابراین، مدیر باید با رفتار و عمل، میزان علاقه و توجه خود به موسسه و اهداف آن را نشان دهد. به عنوان یک قاعده کلی، به همان میزان که از دیگران انتظار داریم که وظیفه خود را به شایستگی انجام دهند از خودمان نیز باید متوقع باشیم.

اعطای اختیارات لازم در حیطه کاری:

اعطای اختیارات کافی به کارکنان در محدوده وظایف کاریشان، حس صلاحیت داشتن و اعتماد به نفس در آنها را تقویت کرده و انگیزه کاریشان را بالا می برد. برعکس، نیاز به کسب اجازه برای تصمیمات معمول و روزمره به شدت احساس سرخوردگی و بی کفایتی در آنان ایجاد می کند. به این ترتیب، تبدیل از یک انجام دهنده صرف به یک تصمیم گیرنده متفکر می تواند علاقه کارکنان را بسیار بالا برد. البته اعطای اختیارات کامل و بدون محدودیت به کارکنان (مثلا در زمینه تعیین قیمتها)، یکی از سخت ترین چالشهایی است که کارفرمایان با آن روبرو می باشند. ولی به هرحال یک تصمیم متعادل و منطقی در این مساله می تواند بسیار راهگشا باشد.

انعطاف پذیری در نحوه تنظیم برنامه های کاری:

انعطاف نشان دادن در تنظیم برخی از برنامه های کاری و پذیرا شدن شرایط خاصی مانند گرفتاریهای شخصی پرسنل، نقش مهمی در ایجاد اعتماد متقابل و افزایش وفاداری و تعهد حرفه ای در کارکنان ایفا می کند. به این ترتیب کارکنان متوجه خواهند شد که تکیه اصلی شما بر انجام کار است نه بر زمان حضور آنها در محل کار.

امکان مشارکت پرسنل در کارهای مختلف موسسه:

با مشارکت دادن کارکنان در کارهای مختلف موسسه که مرتبط با وظیفه اصلی آنها نیست می توان قابلیتهای آنان را در زمینه های دیگر مورد ارزیابی قرار داد و چه بسا آنها بتوانند وظیفه جدید را با توانایی بالاتری انجام دهند. بنابراین هم برای کارکنان رضایت بیشتری را همراه خواهد داشت و هم مسؤولیتها بهینه تر تقسیم بندی می شود.

درنظر گرفتن امر آموزش کارکنان:

مساله آموزش کارکنان در حین کار و یادگیری مهارتهای کاری می تواند هم در ارتقای سطح عملکرد کارکنان و هم در بالا رفتن سطح اعتماد به نفس موثر باشد. باید توجه داشت که اگرچه آموزش ممکن است هزینه هایی نیز به همراه داشته باشد اما تاثیر آن بر کیفیت کار و بهبود انگیزه کارکنان غیر قابل انکار است.

اعمال روشهای ابتکاری برای پاداشها:

با به خرج دادن ابتکار در نحوه اعطای پاداشها می توان از هزینه ای که برای این امر اختصاص می یابد حداکثر استفاده بهینه را نمود. باید توجه داشت که پاداشهایی که با زمانبندی مشخص و در مواقع معینی اعطا می شوند دیگر برای کارکنان جنبه پاداش نداشته و از نظر آنان به عنوان حق و حقوقشان تلقی می گردد. به عنوان مثال پاداشها می تواند پس از موفقیتهای کاری یا گذراندن موفقیت آمیز دوره های آموزشی اعطا شود تا تاثیر مثبت انجام دادن درست کار برای آنها مشخص شود. اختصاص بخشی از مبالغ پاداشها برای فرزندان کارکنان (مثلا برای آموزش آنها) این تصور را برای کارکنانتان ایجاد می کند که شما برای خانواده هایشان ارزش قایلید و در پی آن، انگیزه و تعهد کاری آنها را افزایش خواهید داد.

انعطاف پذیری درمورد اشتباهات:

باید همواره این نکته را در نظر داشت که وقوع اشتباه از هرکسی محتمل است و نوع برخورد کارفرما با اشتباهات کارکنان و نادیده گرفتن برخی از آنها تاثیر روحی و روانی انکارناپذیری داشته و حتی می تواند از اشتباهات و خطاهای آینده نیز پیشگیری کند.

ایجاد ارتباطات آزاد در محل کار:

ایجاد ارتباطات آزاد در محل کار و امکان گفتگوی مستقیم کارکنان با مدیرشان اهمیت زیادی دارد. به این ترتیب اولا کارکنان احساس بهتری از موقعیت کاری خود داشته و ثانیا مدیر می تواند مستقیما از نقطه نظرات کارکنان خود در بهبود انجام کارها بهره گیرد. در واقع عدم وجود ارتباط مستقیم و بی واسطه میان کارکنان و کارفرما ممکن است ناشی از ترس پرسنل و یا غرور بیجای مدیر باشد که در هر دو حالت نابجا است.

رعایت عدالت و انصاف در برخورد با کارکنان:

کارفرما باید در رعایت این مورد نهایت دقت خود را مبذول دارد. اگر کارمندی احساس کند که به کوششهای وی ارج داده نشده و میان او و کارمند دیگری که به وظیفه اش درست عمل نمی کند تفاوتی قائل نمی شوند، انگیزه کاریش را تا حد زیادی از دست خواهد داد.

پرهیز از ایجاد کشمکش میان کارکنان:

ایجاد کشمکش و رقابتهای نابجا در میان کارکنان باعث مشوش شدن محیط کار شده و نه تنها به سود کارفرما نبوده بلکه فضای مطلوب برای مشتری از میان می رود و سبب گریزان شدن مشتری می گردد. به عنوان یک قاعده کلی باید توجه داشت که هرگونه رفتار و سیاستی که مغایر با اصول و معیارهای اخلاقی و انسانی باشد (اگرچه به ظاهر به نفع کارفرما باشد) هرگز نتیجه مناسبی نداشته و درنهایت به ضرر موسسه تمام می شود

تغییر قوانین فروش در بحران اقتصادی

فروشنده ی مالتی میلیونر آقای دن کندی، نشان می دهد که چگونه محصول یا خدمت خود را به مشتری های سخت گیر بفروشید. مشتری های امروزی، خدمات فوق العاده و ارزش بالایی را می طلبند، آن ها به تجربه های خرید معمول راضی نمی شوند.

او در این کتاب «موفقیت در فروش» تکنیک های موثر فروش مانند استفاده از توصیه نامه های مشتریان راضی و ارائه ی محصولات رایگان هنگام فروش را پوشش می دهد. او تاکید خاصی می کند که به مشتریان خود واقعاً گوش کنید، چون – چه مستقیم، چه غیر مستقیم – آن ها به شما خواهند گفت که چه می خواهند.

مشتریان در شرایط اقتصادی جدید

اقتصاد جدید قوانین فروش را تغییر داده است. مشتریان اقتصاد جدید از تعداد بی شمار فروشگاه ها، محصولات، برندها و خدمات مختلف کلافه شده اند. شرایط اقتصادی سخت تر شده است و مشتریان روز به روز سخت گیرتر می شوند. آن ها محصولات معمولی، افراد نالایق و خدمات ضعیف را تحمل نمی کنند. باید اعتماد آن ها را جلب کنید، ارزش ارائه کنید و مطمئن شوید که پیشنهادات شما دقیقاً نیازهایشان را برآورده می کند.

نتایج مثبت

هدف شما این است که حتی در موقعیت های بد و منفی نتایج مثبتی بگیرید و این نیازمند کار سخت و مسئولیت پذیری کامل در قبال اعمالتان است. برخی موانع بر سر نهایی کردن فروش خارج از کنترل شما است، مانند شرایط بازار، رقیبان تجاری جدید و یا اگر کارمند هستید شاید مدیریت بد در شرکتتان مانع بزرگی باشد. درحالی که نمی توانید این شرایط و موقعیت ها را کنترل کنید اما واکنش شما در برابر آن ها قابل کنترل است. شما می دانید که مشتریان اقتصاد جدید بیشتر از آنکه به شما واکنش مثبت نشان دهند، جواب رد خواهند داد، اما با استفاده از تکنیک های زیر می توانید جواب رد آن ها را به جواب مثبت تبدیل کنید.

  • کنترل اوضاع را دست بگیرید.
  • بدون توجه به شرایط و موقعیت شدیداً به دنبال جواب مثبت باشید.
  • احساسات خود را دخیل نکنید و جواب رد آن ها را به عنوان رد شخص خودتان برداشت نکنید.
  • دلایل اشتباه برای رد کردن پیشنهادتان را تشخیص دهید، نادیده بگیرید و حرف خودتان را به کرسی بنشانید.
  • به دغدغه های واقعی مشتریان اشاره کنید تا بتوانید جواب مثبت بگیرید.

مشتریان اقتصاد جدید عدم تمایلشان به خرید محصول و خدمت شما را اعلام خواهند کرد. با شناسایی سؤالات و دغدغه های مخفی در پشت جواب ردشانرا بیابید و پاسخ و راه حل های مناسبی فراهم کنید. خودتان را جای آن ها قرار دهید و تمام دلایل ممکن برای رد کردن پیشنهادتان را فهرست کنید. فروشندگان بزرگ خود را برای هر شرایطی آماده می کنند و نشان می دهند که محصول یا خدمتشان چگونه متناسب با نیازهای مشتریان است. آن ها از قدرت مثبت «آماده شدن برای شرایط منفی»، استفاده می کنند تا به نتیجه برسند.

article_image_one_74.jpg

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

استراتژی های فروش موفق

گوش فرا دادن فعالانه بهترین راه برای فروش است. مشتریان امروزه همواره عجله دارند. حواس آن ها بسیار راحت پرت می شود. صرفاً اینکه موقع صحبتتان به شما نگاه کنند نشان نمی دهد که حواس آن ها کاملاً به شما است. فقط به منظور فروختن چیزی، به آن ها گوش ندهید. در عوض به این منظور گوش دهید که بفهمید: چه چیزی مشتریان شما را مأیوس و عصبانی می کند؟ چگونه می توانید به بی خوابی های شبانه آن ها پایان دهید؟ از چه چیزی می ترسند و نگران چه چیزهایی هستند؟ مهم ترین موارد در رابطه با کار، خانواده، زندگی شخصی و جایگاهشان و اعتبار و قدرت برایشان چیست؟ دریابید که چه چیزهایی برایشان بیشترین ارزش را دارد، و در ارائه ی محصولتان دقیقاً به آن ها اشاره کنید. از پنج روش زیر برای تقویت مهارت گوش کردن استفاده کنید:

۱. قبل از جلسه ی فروش نفس عمیق بکشید و ذهن خود را از هر گونه حواس پرتی دور کنید. همان طور که شما انتظار دارید مشتری حواسش کاملاً به شما باشد آن ها هم بیشتر توقع دارند که شما حواستان کاملاً به آن ها باشد.

۲. دقیقاً بدانید که چرا یک مشتری را ملاقات می کنید و چه می خواهید و جلسه چرا مهم است.

۳. به دنبال اطلاعاتی باشید که بتوانید از آن ها استفاده کنید. این اطلاعات ممکن است پنهان باشد، در قالب یک داستان بی ربط و خسته کننده گفته شود و یا بتوان آن را از محیط اطراف مشتری کسب کرد، اما در هر حال اگر به دقت توجه کنید دیدگاه ها و اطلاعات مفیدی خواهید یافت.

۴.یک «شنونده ی فعال» باشید، به این معنی که سؤال بپرسید، بازخورد مناسب بدهید، در تایید حرف های طرف مقابل از حرکات بدن استفاده کنید و کارهایی مانند این ها. کاری کنید که مشتری خود را مهم احساس کند.

۵. اگر شرایط اجازه دهد، یادداشت هایی بردارید. بعدها می توانید از آن ها استفاده کنید. یادداشت کردن فوری و خلاصه وار کمک خواهد کرد تا سؤالات و دغدغه های مشتری را بهتر بفهمید.

ناپلئون هیل، نویسنده ی کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید»، به «مشخص بودن هدف ها» اعتقاد داشت. او یک بار در یک سخنرانی حرف هایی زد که بسیار تاثیر گذار بود و حضار ایستاده او را تشویق کردند. او آنقدر درگیر هواداران و واکنش های آن ها شد که کاملاً فراموش کرد که محصول خود را معرفی کند و نمونه محصولاتش را در کنار میز سخنرانی جا گذاشت بود بدون اینکه حتی آن ها را به جمیعت نشان دهد.

بسیاری از فروشندگان همیشه انتظار ندارند چیزی را بفروشند. آن ها می دانند که با مقاومت روبرو خواهند شد، اما فروشندگان موفق توقع دارند که بیشتر از اینکه جواب رد بگیرند جواب مثبت دریافت کنند. آن ها محصولات خود را باور دارند، آن ها می دانند که محصولات به کار مشتری می آید و به نظر آن ها فردی باید دیوانه باشد که آن محصولات را نخواهد. اگر فکر می کنید که مذاکره کننده خوبی نیستید و یا مشتری محصول شما را نخواهد خرید، مشتری هم با نظر شما موافق خواهد بود. اما اگر باور داشته باشید که بهترین محصول بازار را در اختیار دارید و مشتری در هیچ جای دیگر نمی تواند این محصول را پیدا کند، این احساسات مثبت به خریدار احتمالی منتقل خواهد شد. انرژی مثبت باعث فروش می شود.

اثبات کردن اینکه محصول شما مفید است فروش شما را به شدت بالا خواهد برد. فرق نمی کند چه محصولات یا خدماتی را بفروشید. توصیه نامه هایی از مشتریان راضی کنونی تهیه کنید. در وب سایت، نامه ها، بروشورها و تبلیغات تعریف های آن ها را به نمایش بگذارید. این توصیه نامه ها می توانند در قالب متن، تصویر، صوت یا ویدیو باشند. توصیه نامه های تصویری و ویدیویی بسیار قدرتمند هستند.

پل جاناتان، صاحب شرکتی است که کلبه های چوبی کوچک برای نصب در حیاط می فروشد. با اینکه بسیاری از افراد این کلبه ها را برای انبار کردن چیزها استفاده می کنند، اما پل همواره داستان های مهیج و جالبی که مشتریان قدیمی برایش تعریف می کنند را بازگو می کند. او مسابقه ای برای بهترین داستان ها برگزار کرد و بهترین داستان های مشتریان را در مورد استفاده از این کلبه های چوبی جمع آوری کرد و کتابچه ای تحت عنوان «۸۳ کاربرد عملی و جالب برای کلبه های» برای ارائه به مشتریان احتمالی آماده کرد. واکنش مردم به این کار پدیده بود، او با استفاده از همین داستان ها تعداد بسیار زیادی کلبه فروخت و می فروشد.

اشاره به آمارها نیز راه خوبی برای اثبات محصولاتتان است، بنابراین در میان توصیه نامه های مشتریان راضی، آمار را نیز دخیل کنید. استراتژی فروش با ارزش دیگر، «فروش پول با تخفیف» است. در این استراتژی شما نشان می دهید که خرید محصول یک سرمایه گذاری است که با گذشت زمان سود آن بیشتر از هزینه ی خرید آن خواهد بود و در واقع خرید آن برای مشتری مجانی تمام می شود.

شخصی که سابقاً یک دزد حرفه ای بود با برگزاری سمینارهایی که به صاحبان کسب وکارها نشان می داد چگونه از دزدی جلوگیری کنند، زندگی جدیدی برای خود شروع کرد. مشتریانش با قیمت ۱۵۰۰۰ دلار برای سمینارهایش مشکلی نداشتند، چون او ثابت می کرد که با شرکت کنندگان سمینارهایش در واقع پس انداز می کنند.

به مشتریان خود به همراه محصول هدیه ای مجانی ارائه کنید. به عنوان مثال اگر خریدی به اندازه ی ۵۰۰ دلار انجام بدهند به جای تخفیف، محصول ۵۰ دلاری دیگری را به آن ها هدیه بدهید. این هدایا باید غیر از محصولاتی باشد که به طور معمول می فروشید و چیزی باشد که مردم آن را بخواهند ولی حاضر به خریدنش نباشند. رازها همیشه فروش خوبی دارند. هر کسی دوست دارد بداند کلنل ساندرز در مرغ های کنتاکی خود چه ترکیب می کند و یا فرمول مخفی کوکاکولا چیست. حس راز و رمز، به محصولات معمولی جذبه می دهد.

انجام فروش

وقت خود را با تلاش برای فروش به افرادی که علاقه مند نیستند، بودجه ی کافی ندارند یا مسئول خرید نیستند، یا هر کس دیگری که قرار نیست به شما جواب مثبت بدهد، هدر ندهید. وقتی مشتریان مناسب را پیدا می کنید، با شش قدم ساده زیر فروش خود را انجام دهید.

۱. برای فروختن اجازه بگیرید

در ابتدای صحبت خود سؤالی بپرسید که باعث شود مشتری اطلاعات بیشتری درخواست کند. با سؤالاتی مانند «اگر بتوانم به شما نشان دهم که چگونه از محصول استفاده کنید، آیا علاقه مند هستید که در مورد آن بیشتر بدانید؟» بدون توجه به اینکه رودررو می فروشید و یا از طریق تلفن، ایمیل یا هر روش تبلیغاتی دیگر، این قدم اول موثر است.

۲. پیشنهادی تنظیم کنید

وقتی پیشنهاد خود را طراحی می کنید، گزینه های مختلف با قیمت های مختلف را در آن قرار دهید- خود محصول و یا بسته ای شامل محصول همراه چیزهای اضافه و مکمل با قیمت بیشتر. برخی از فروشندگان حرفه ای همه گزینه ها را معرفی می کنند، درحالی که بقیه ابتدا گزینه گران تر را معرفی می کنند و اگر مشتری نسبت به قیمت حساسیت نشان داد، گزینه ارزان تر را نیز معرفی می کنند.

۳. مطالب سازماندهی شده ای ارائه کنید

از روش AIDA یعنی «جلب توجه، ایجاد علاقه ، ایجاد اشتیاق و دعوت به اقدام» پیروی کنید. مشتریان هدف خود را از محصول آگاه کنید و کنجکاوی آنها را نسبت به محصول تحریک کنید، مزایای آن را نشان دهید و فروش را انجام دهید. راه حل جایگزین دیگر، روش PAS «طرح مسئله، آشفتن و ارائه راه حل» است. مشکلی را برای افراد مطرح کنید و در مورد موضوع آن ها را آشفته کنید و بگویید که می خواهید آن را با محصولتان حل کنید. این روش های سازماندهی شده بسیار بهتر از عکس العمل های بداهه کار می کند.

۴. از منطق احساسی استفاده کنید

زیگ زیگلار متخصص فروش، اعتقاد دارد که مردم بر اساس عوامل احساسی خرید می کنند و برای توجیه کاری که بر اساس احساس انجام می دهند به دلایل منطقی نیاز دارند. پنج عامل احساسی باعث خرید می شود «عشق، غرور، ترس، حسادت، احساس گناه». عوامل احساسی یا در جهت رسیدن به لذت است یا برای دوری از درد و هر دو انگیزاننده های قدرتمندی برای خرید هستند. در ارائه ی فروش خود، یک عامل احساسی یا بیشتر را مورد هدف قرار دهید.

۵. نهایی کردن فروش

اگر چهار قدم قبلی را اجرا کنید، نهایی کردن فروش خودبه خود انجام خواهد شد.

۶. پی گیری

بسیاری از متخصصان فروش این مرحله ی آخر را کاملاً فراموش می کنند. مطمئن شوید که مشتریان شما دچار «پشیمانی بعد از خرید» نشوند. به این منظور نامه یا هدیه ای برای آن ها بفرستید و از آن ها تشکر کنید و به آن ها یادآور شوید که خرید از شما انتخاب خوبی بوده است. همیشه هدیه دادن یک خوراکی مورد استقبال قرار می گیرد، افراد با شکم سیر معمولا راضی و خشنود هستند. 

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی

 

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد