مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

پشتیبانی ONVIF از کدک H.265 / دوربین مداربسته جدید VIVOTEK

کی و چطور ONVIF از کدک H.265 پشتیبانی می نماید؟!

اولین جمله که باید در این مورد بگوییم : ONVIF در پروفایل S از H.265 پشتیبانی نخواهد کرد! و این پروفایل تنها پروفایل ONVIF است که اکثر دستگاههای نظارت تصویری امروزی بطور رایج استفاده می کنند.

خوب قرار است چه بلایی سر دوربینهای مداربسته با سازگاری H.265 بیاید؟

در این مقاله توضیح می دهیم که سرویس Media2 و Profile T بر روی ONVIF با چه هدفی ایجاد شدند و برنامه زمانی برای این سازگاریها چطور خواهد بود.

پروفایل S قرار نیست با H.265 سازگاری داشته باشد

پروفایل S از سرویس مدیای اولیه و اصلی ONVIF استفاده می نماید که تنها با کدکهای MJPEG و H.264 و MPEG-4 سازگار است.

تعاریف سرویس MEDIA2

کدکهای هوشمند تصویری دیگری قابل استفاده نیستند و این یعنی سازندگان VMS ها باید در توسعه درایور دوربینهای مدار بسته بیشتر سرمایه گذاری کنند تا بتوانند از مدلهایی H.265 پشتیبانی کنند. در اروپا و غرب برخی از شرکتهای سازنده تجهیزات نظارت تصویری مثل Hanwha و VIVOTEK در حال ارائه دوربینهای مدار بسته جدید بر اساس کدک H.265 هستند اما بزرگترین بازار کدکهای هوشمند در دست چین است که به تولید سیستمها و راهکارهای End-to-End مشغول است.

با اضافه کردن H.265 به پروفایل S عملا باید سازگاری جدید منجر به تجزیه پروفایل موجود و ساختن پروفایل جدیدی می شد که یک سرویس مدیای جدید بنام سرویس مدیای 2 (MEDIA2) این مشکل را برطرف کرد.

Media2 از H.265 پشتیبانی می نماید

سرویس مدیای جدید تقریبا محدودیتی در تنوع فرمتهای تصویری مورد استفاده در آینده ندارد. در بین این فرمتها تنها فرمتهای تصویری H.264، H.265 و MJPEG در سیستمهای نظارت تصویری بیشتر استفاده می شوند و فرمتهای غیر رایج مثل KPEG2000 و VP8 و ... مورد استفاده نخواهند بود. کدکهای آینده که ممکن است در سیستمهای نظارت تصویری مورد استفاده قرار گیرند براحتی می توانند به سرویس مدیای 2 اضافه شوند تا نسبت به مجموعه های قبلی دست کاربران بازتر شود.

تعاریف سرویس MEDIA2

از زمان انتشار این نسخه در تیرماه امسال (June 2016) بسیاری از شرکتها از سرویس مدیای 2 برای افزودن سازگاری H.265 به دوربینهای مداربسته تولیدیشان استفاده کردند. البته هنوز تا زمان ایجاد یک پروفایل جدید تواناییهای این سرویس مدیا می تواند کافی باشد.

نکته مثبت این است که بعضی VMS ها درحال پشتیبانیMedia2 هستند. بنابراین با این رویکرد افزایش استفاده از نرم افزارها و سرویسهای Add-on، می توان فاصله زمانی تا انتشار نسخه جدید را پر کرد.

بزودی پروفایل جدید T منتشر می شود

تشکیلات ONVIF در حال کار بر روی پروفایل جدیدی با نام سری T هستند که از سرویس Media2 و برخی ویژگیهای دیگر برای توسعه استفاده می کند که در پروفایل S وجود نداشتند. این پروفایل در مراحل اولیه طراحی قرار دارد و انتظار می رود زودتر از سال 2018 اتمام و منتشر نشود. پروژه پشتیبانی Profile T حتی برای شرکتهای سازنده تجهیزات نظارت تصویری و دوربین مدار بسته هم می تواند زمان بر باشد.

گرایش بیشتر به راهکارهای End-to-End

از آنجایی که چشم اندازها برای کدک H.265 در سیستمهای پلتفرم باز روشن نیست و انتظار استفاده بالایی نمی توانیم داشته باشیم، بسیاری از شرکتها در حال ساخت رکوردرها و دوربینهای مدار بسته سازگار با H.265 در کنار یکدیگر بصورت راهکاری جامع(End-to-End) هستند تا از پشتیبانی متقابل مناسبی برخوردار باشند و به سمت VMS های آزاد نمی روند. کاربران هم در این وضعیت به سیستمهای H.265 با رویکر End-to-End و خرید کل سیستم از یک برند روی آورده اند و این رویکرد منافع بیشتری به آنها عرضه کرده است. شرکتهای مختلفی مثل Hanwha، Panasonic و VIVOTEK در حال تغییر گرایش و معرفی دوربینهای مدار بسته و رکوردرهای سازگار با H.265 در آمریکای شمالی هستند که شاید فعلا درحال مبارزه با رویکرد شرکتهای چینی بنظر بیاید و به محبوبیت بیشتر Profile T بینجامد.


دوربین tiandy      دوربین مداربسته     هایک ویژن      نصب دوربین مدار بسته


5 دوربین مداربسته جدید VIVOTEK سازگار با کدک H.265 وارد بازار می شوند.


شرکت VIVOTEK، سازنده دوربینهای مدار بسته و تجهیزات نظارت تصویری اخیرا اعلام کرده است که 5 دوربین مداربسته جدید سازگار با کدک H.265/HEVC تولید کرده و به بازار عرضه خواهد کرد.

این دوبینهای مداربسته جدید شرکت ویووتک عبارتند از :

  • یک دوربین مداربسته تحت شبکه بولت با قابلیت زوم بنام IZ9361-EH
  • دو دوربین مداربسته تحت شبکه اسپید دام Full-HD با نامهای SD9363-EHL و SD9161-H
  • دو دوربین مداربسته تحت شبکه Fisheye(چشم ماهی) 5 مگاپیکسلی بل نامهای FE9382-EHV و FE9182-H.

این دوربینهای مداربسته جدید به شرکت VIVOTEK امکان می بخشد تا با رقابت بیشتر با محصولات دیگر شرکتها مبتنی بر راهکار H.265/HEVC خود را در بازار محصولات روز در بازار صنایع نظارتی حفظ نماید. ضمنا شرکت ویووتک قرار است 24 دوربین مداربسته تحت شبکه جدیدش را بر مبنای سازگاری با کدک H.265 از انواع مختلف همراه با  3 رکوردر تحت شبکه، VMS های حرفه ای و پیشرفته و VAST جدید به بازار عرضه نماید.

تمام محصولات جدید شرکت VIVOTEK مجهزبه تکنولوژی اسمارت خ واهند بود که با حفظ کیفیت تصاویر در بالاترین حد ممکن، میزان مصرف پهنای باند و حافظه ذخیره سازی دوربینهای مداربسته را تا 80 % کاهش خواهد داد.

دوربین مداربسته با زوم اپتیکال برای محیط آزاد

اولین محصول مبتنی بر H.265 قرار است IZ9361-EH باشد که برای مانیتورینگ محیط آزاد مجهز به لنزی با قابلیت زوم اپتیکال 20x شده است. این دوربین قادر است تا برد 150 متر را با پروژکتور نور IR داخلی روشن نماید! این دوربین مداربسته ویووتک به تکنولوژی جدید این شرکت به نام VAIR(نور IR با زاویه متغیر) مجهز است تا بتواند بطور خودکار زاویه تابش ال ای دی های دید در شب(IR) را برای هماهنگی با FOV(میدان دید) دوربین تنظیم نماید و فاصله بیشتری را با شدت نور IR متناسبتری تحت پوشش قرار دهد.

این دوربین بر اساس استاندارد IP67 و IK10 با شرایط محیط آزاد سازگار خواهد بود بدنه این محصول با تجهیز به استاندارد NEMA 4X از مقاومت خوبی در برابر شوک الکتریکی برخوردار است.

دوربینهای مداربسته تحت شبکه اسپید دام (Speed Dome)

شرکت VIVOTEK دو محصول دیگرش را که در خانوده دوربینهای مدار بسته تحت شبکه اسپید دام قرار دارند برای دو محیط داخلی و فضای آزاد بترتیب با نامهای SD9161-H و SD9363-EHL به بازار معرفی می نماید. دوربین مدار بسته SD9161-H که برای محیط داخلی طراحی شده است با رزولوشن 1080P و قابلیت زوم اپتیکال 10X از قابلیت چرخش 360 درجه کامل افقی(Pan) و 90 درجه عمودی(Tilt) برخوردار است. این قابلیت باعث می شود محیط بیشتری را در فضای آزاد داخلی مثل فضای انتظار فرودگاهها یا مراکز خرید زیر نظر داشته باشد.

دوربین مداربسته SD9363-EHL که برای استفاده در فضای آزاد ساخته شده است از زوم اپتیکال 20X برخوردار بود و با استفاده از تکنولوژی VAIR قادر است تصاویر باکیفیتی را در 24 ساعت شبانه روز تهیه نماید. این دوربین مدار بسته از استانداردهای مقاومت IP66، IK10 و NEMA 4X برخوردار است. همچنین این دو محصول از قابلیتهای خوبی مثل WDR Pro، EIS یا تثبیت کننده الکترونیکی تصویر، ردیابی خودکار و مه زداری برخوردارند که نیازهای نظارتی محیط آزاد را برآورده نمایند.

دوربینهای مدار بسته تحت شبکه چشم ماهی(FishEye)

در آخر به دو دوربین مدار بسته تحت شبکه چشم ماهی 5 مگاپیکسلی جدید خواهیم رسید. هر دو دوربین مداربسته FE9182-H و FE9382-EHV مجهز به فیلتر فیزیکی حذف IR، نور IR با برد 20 متر و تکنولوژی WDR Pro می باشند. ضمن اینکه دوربین مدار بسته FE9382-EHV دارای استانداردهای IP66، IK10 و EN50155 می باشد که دوربین را نسبت به نفوذ آب و غبار، لرزش، رطوبت بالا و شک الکتریکی حفظ می نماید.

آنطور که این شرکت اعلام کرده است عرضه این محصولات در آخرین ماه سال 2016 تقریبا اوایل دی ماه صورت خواهد گرفت.


تیاندی  قیمت دوربین مدار بسته خانگی   نصب دوربین مدار بسته تهران   لیست قیمت هایک ویژن


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد