مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

چشم انداز سیستم نظارت تصویری HD آنالوگ


با پیشرفت خلاقیت ها در صنعت نظارت تصویری HD، سیستم نظارت تصویری آنالوگ احتمالا باز هم به کار خود ادامه خواهد داد.اگر چه تکنولوژی آنالوگ از گذشته مدام در حال تغییر استاندارد است! از زمانی که تنها بشکلی بعنوان کابل آنتن در منازل استفاده می شد گرفته تا به امروز که تا 800 متر نیز می تواند تصاویر را تا رسیدن به مقصد هدایت کند!

موضع شما در مورد مهاجرت از سیستم آنالوگ به سیستم تصویری تحت شبکه چیست؟ کی این اتفاق رخ می دهد؟ آیا واقعا سیستم آنالوگ بکلی کنار گذاشته می شود؟ با هر شرکت امنیتی که صحبت کنید اقرار می کنند که عاشق سادکی نصب و راه اندازی دوربین مداربسته آنالوگ هستند. آنها خوب می دانند که چطور سریع سیستم آنالوگ را گسترش بدهند، همزمان باعث صرفه جویی نیروی کار هم بوده و از شبکه کابل کواکسیال در دسترس و حتی کابلهایی ازین دست استفاده کنند. فکر میکنیم که با روند رشد نوآوری ها در سیستم نظارت تصویری HD این دسته از محصولات چند وقتی دیگر نیز انتخاب اول بسیاری از کسب و کارها باشند.

hikvision

  بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته   دوربین مداربسته تی وی تی    هایک ویژن 
HD آنالوگ: بخشی با سریع ترین رشد در صنعت سیستم نظارت تصویری

چه شما موافق باشید چه نباشید، HD آنالوگ همچنان بعنوان راه حل محبوبی در روش استفاده از سیستم نظارت تصویری بحساب می آید. بر اساس تحقیقاتی که در سال 2015 توسط موسسه تکنولوژی IHS صورت گرفت، بنام "گزارش دوربین های نصب شده سیستم نظارت تصویری" برای سال 2015 نشان می داد که بخشی از صنعت نظارت تصویری تحت عنوان دوربین مداربسته HD آنالوگ سریع ترین رشد را در این صنعت داراست. این یک پیشروی خزنده بسمت پذیرش کامل سیستم نظارت تصویری تحت شبکه بوده که توسط شرکتهای متخصص امنیتی در طی دهه گذشته صورت گرفته است. درست است که دوربین مداربسته تحت شبکه رزولوشن بالاتری برای ارائه تصاویر باکیفیت تر دارند و توانایی دیدن جزئیات بیشتری را میسر می کنند، اما ممکن است به خلق دسته جدیدی از محصولات در آینده بینجامد که هدف خلقشان همزیستی با سیستم آنالوگ امروزی باشد.

البته همانطور که بارها از ما می شنوید،نوآوری در همه دسته بندی های محصولات صنعت سیستم نظارت تصویری همچنان ادامه دارد. شرکت Digital Watchdog برای مثال در حال کار بر روی اولین دوربین AHD چند سنسوره 6مگاپیکسلی و پانورامیک است که برای جابجایی تصاویر از کابل کواکسیال بهره می برد و تصاویری بسیار شفاف را با جزئیات 1080P تا 30فریم در ثانیه منتقل می نماید. این سه سنسور به تولید 3 بخش تصویری که هر کدام معادل 2مگاپیکسل واحد تصویری دارند، پرداخته و تمام این ویژگی ها توسط کابل کواکسیال می تواند منتقل شود.

صرفه جویی با  حفظ زیرساخت های سیستم نظارت تصویری فعلی

تکنولوژی HD بر روی کابل های کواکسیال بازگشت سرمایه ای هوشمندانه برای پیمانکاران این صنعت بهمراه خواهد داشت.چطور ممکن است سرمایه گذاری در کابل کشی کواکسیال و یا هزینه جایگزینی آن را بتوان توجیه کرد؟ درسته که در ساختمان های جدید اکثرا کابل کشی Cat5/6 برای شبکه از پیش انجام شده است بنابراین اضافه شدن یک سیستم نظارت تصویری جدید ممکن است به معنی این باشد که از زیرساخت موجود بهره برداری بهینه انجام شود. مثال عملی این استفاده مشترک از زیرساخت را می توان در تکنولوژی VoIP دید، یعنی سیستم تلفن و انتقال VoIP همزمان بر روی شبکه های کامپیوتری به کار خود بپردازند و چندین قابلیت بوسیله یک زیرساخت قابل استفاده باشند و هزینه راه اندازی مجزا با خود تحمیل نکنند. در مورد سیستم نظارت تصویری آنالوگ یعنی تجهیزات سیستم نظارت تصویری چیزهای جدیدی می شوند که باید در شبکه اضافه شوند. بهر حال شاید اصلا کاربر نهایی حاضر نباشد برای داشتن تصویر با کیفیت بالاتر، هزینه ای که در راه اندازی سیستم نظارت تصویری با کابل کشی کواکسیال کرده را نادیده بگیرد!

حجم عظیمی از کابل های کواکسیال موجود در جهان بر روی سیستم نظارت تصویری HD مورد استفاده قرار گرفته اند تا به یک سیستم نظارت تصویری تحت شبکه شوند!

  نوآوری ها در تکنولوژی آنالوگ
نوآوری های زیر به ادامه کار تکنولوژی آنالوگ در آینده کمک می کند:
  • سه استاندارد آنالوگ HD یعنی AHD،TVI و CVI همگی قابلیت پشتیبانی انتقال سیگنال غیرقابل باوری دارند. یعنی بوسیله استاندارد AHD و یا TVI، شما می توانید از زمین تا نوک یک برج مثل ایمپایر استیت را کابل بکشید و هنوز هم کابل RG59 (نوعی از کابل کواکسیال) به شما سیگنال ضبط یا پخش مناسبی بدهد! یعنی تا 450 متر می توان سیگنال صوت و تصویر را بوسیله این استاندارد در طول کابل کواکسیال منتقل کرد.
  • همانند IP، رزولوشن 1080P بصورت استانداردی پایه و کاملا رایج برای سیستم نظارت تصویری آنالوگ امروزه بکار می رود. محصولات دوربین مداربسته آنالوگ با 3 و 5 مگاپیکسل امروزه در حال رسیدن به دست مشتری توسط پخش کننده ها هستند.
  • رکوردرهای HD آنالوگ نیز امکانات تکنولوژیکی هستند که دوربین مداربسته نسخه های پیشین را با استانداردهای متنوع پشتیبانی می کنند. بنابراین مشکل "این تنها با آن کار میکند" از میان برداشته می شود. درواقع رکوردری داریم که برایش محدودیت محصولات متصل بی معنی می شود.
  • محصولات دوربین مداربسته پانورامیک چند سنسوره هم پیشتر توسط سیستم مداربسته تحت شبکه ،آنهم با تلاش چندین و چند ساله تولیدکنندگان آن قابل استفاده شده بودند. بطرز شگفت انگیزی امروزه دوربین مداربسته HD آنالوگ چند سنسوره با همان ویژگی های مثبت در دسترس قرار گرفته است که می توانید با همان زیرساخت کواکسیال عادی سیستم های آنالوگ هم میزان تصاویر وهم دوربین های متعددی را ببینید. هزینه های وابسته به نصب و راه اندازی یک سیستم نظارت تصویری بخاطر اینکه با نصب دوربین های کمتری پوشش تصویری بهتر و بیشتری خواهید داشت، کاهش می یابد. نکته کلیدی برای درک ارزش دوربین مداربسته چند سنسوره(یا داشتن چند دوربین در یک محوطه) همین است که در مقام مقایسه تنها به قیمت دوربین نباید توجه کنیم بلکه باید به هزینه راه اندازی کل سیستم نظارت تصویری فکر کنید. یعنی چیزی که در پایان بدست می آید نسبت به هزینه انجام شده ارزش بالاتری دارد.
  • با اینکه رکوردرها را بعنوان تجهیزات آنالوگ نگاه می کنیم، اما دارابودن هارددیسک های ذخیره سازی و انواع قابلیت های اتصال به اینترنت در این رکوردرها برای شما امکان نمایش و مدیریت سیستم را بوجود می آورد. این دسترسی ها می توانند بدون وابستگی به مکان شما، بوسیله نرم افزاری بر روی موبایل یا کامپیوتر شخصی ممکن شود.

تنها زمان است که به ما می گوید سیستم نظارت تصویری آنالوگ چه مدت می تواند به صنعت امنیت فیزیکی خدمات دهد.

اما مهمترین نکته ای که وجود دارد: "با توجه به گزارش های تحقیقاتی، کابل کشیهای بسیار زیادی از کواکسیال همچنان در دنیا وجود دارد که می توانند دلیل خوبی برای تبدیل شدن به بستر انتقال تصاویر HD بجای راه اندازی سیستم نظارت تصویری تحت شبکه جدید باشند!"

     تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد