مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته بدون اینترنت


دوربین مدار بسته امروزه جزو سیستم هایی به شمار می رود که شاهد پیشرفت روز افزون تکنولوژی در آن می باشیم. از این رو طبیعی است که سوالات بسیاری در هنگام خرید و تهیه این نوع محصولات در ذهن کاربران پدیدار شود. تنوع و پیچیدگی در نوع کارکرد و همچنین عملکرد این سیستم های نظارتی به گونه ای بوده که در صورت نداشتن اطلاعات کافی، شما را از خرید کالای مد نظرتان دور می نماید. در طی سالیان اخیر یکی از سوالات رایج و متداولی که در هنگام خرید دوربین مدار بسته از جانب مصرف کنندگان مطرح شده است، در حوضه کارکرد و ثبت و ضبط تصاویر آنان، به واسطه ی اتصال به اینترنت بوده است. آیا دوربین مدار بسته بدون اینترنت هم می تواند کار کند؟ جواب این سوال کاملا واضح و روشن است، بله.
در باور عموم شاید اینطور به نظر برسد که راه اندازی و نصب دوربین مدار بسته بدون اینترنت غیر ممکن است اما اغلب دوربین های مداربسته امکان مشاهده و ضبط تصاویر را بدون اتصال به اینترنت می توانند برای شما فراهم آورند. در واقع انتخاب با شما می باشد که بخواهید کارایی دوربین مداربسته خود را به چه مواردی محدود نمایید. همراه ما باشید تا به صورت دقیق تر به بررسی این مسئله بپردازیم.

دسته بندی دوربین های مدار بسته از لحاظ کارکرد بر حسب تکنولوژی

دوربین های امنیتی با وجود انواع و اقسام مختلفی که دارند، قابلیت ها و امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهند. به طور کل سیستم های نظارتی در دو شاخه اصلی دوربین های آنالوگ و دوربین های تحت شبکه (IP) دسته بندی می شوند. تمامی دوربین هایی که در زیر شاخه این دو فناوری جای گرفته اند امکان ضبط و مشاهده تصاویر را به واسطه اینترنت و یا بدون اتصال به آن فراهم می سازند. تنها مسئله ای که در این میان می بایست به آن توجه شود، این است که اتصال دستگاه ها و تجهیزات در سیستم های آنالوگ و همچنین تحت شبکه، چگونه باید انجام پذیرد که ثبت تصاویر بدون اتصال به اینترنت مهیا شود. در ادامه چگونگی کارکرد این دو سیستم مدار بسته را بدون اتصال به اینترنت بررسی خواهیم کرد.

نحوه نصب دوربین مدار بسته بدون اینترنت در بستر آنالوگ و ضبط کننده های XVR/DVR

دوربین های امنیتی که همگام با تکنولوژی آنالوگ طراحی و به بازار عرضه شدند را می توان از سری دوربین های اولیه در حوزه نظارت تصویری به شمار آورد. با گذشت زمان، به منظور ارتقا کیفی این نوع سیستم ها و همچنین رقابت با سیستم های مدار بسته تحت شبکه، بسیاری از کمپانی های مطرح روی به نوآوری و خلاقیت های شگرفی آوردند که نواقص پیشین این سیستم ها (آنالوگ) را برطرف نمایند. از این رو راه کارها و خلاقیت های ارائه شده منجر به خلق تکنولوژی هایی همچون AHD ، HDTVI و HDCVI در سیستم های آنالوگ گردید.

در اغلب سیستم های مدار بسته آنالوگ، با اتصال 2 کابل مجزا می توانید در جهت راه اندازی آن ها اقدام به عمل آورید. کابل اول که به عنوان کابل تصویر می باشد، وظیفه انتقال تصویر دوربین مدار بسته را به XVR/DVR داشته و می تواند از نوع RG6، RG11، RG59 و یا 2/5C2V باشد. کابل دومی که باید از محل نصب XVR/DVR به سمت دوربین مداربسته AHD شما کشیده شود، کابل برق می باشد. البته لازم به ذکر است که برخی از دوربین های مدار بسته پیشرفته آنالوگ که از درگاه POC پشتیبانی می کنند، انتقال برق و تصاویر را به صورت یکجا انجام می دهند. حال می توانید با برقراری ارتباط این دو کابل و همچنین اتصال کابل HDMI و یا VGA از دستگاه ضبط کننده به نمایشگر، سیستم دوربین مدار بسته بدون اینترنت خود را راه اندازی و تنظیم نمایید.

اگر قصد ثبت تصاویر خود را بر روی دستگاه های ضبط کننده XVR/DVR ندارید و تنها می خواهید تصاویری زنده از محیط خود در اختیار داشته باشید، می توانید به راحتی تنها با سیم کشی و اتصال کابل تصویر به نمایشگر (یا لپ تاپ خود) و همچنین با تامین برق دوربین مدار بسته، دوربین نظارتی خود را راه اندازی کنید و شاهد تصاویر زنده و 24 ساعته آن باشید.

 

دوربین مداربسته       دوربین مداربسته هایک ویژن       دوربین مداربسته منزل      تجهیزات دوربین مداربسته       نمایندگی دوربین مداربسته

نصب دوربین مدار بسته بدون اینترنت در بستر آنالوگ

نحوه نصب دوربین مدار بسته بدون اینترنت در بستر تحت شبکه و ضبط کننده های XVR/NVR

دوربین مدار بسته تحت شبکه یا IP، نوع دیگر و همچنین نسل جدیدتر سیستم های مداربسته نظارتی به شمار می روند. پایه و اساس کار این نوع سیستم، اتصال دوربین مداربسته و ضبط کننده های آن ها (XVR/NVR) به شبکه های اینترنتی می باشد. اما جای هیچ گونه نگرانی نیست. زیرا به راحتی می توانید از این نوع دوربین مدار بسته بدون اینترنت بهره ببرید و در جهت مشاهده و ثبت تصاویر اقدام کنید. تغذیه برق دوربین های تحت شبکه و همچنین انتقال اطلاعات ویدئویی آن ها، تنها به واسطه یک کابل شبکه صورت می گیرد که می تواند از نوع CAT6 ، CAT5E و یا CAT5 باشد. از این رو سیم کشی در سیستم های مدار بسته تحت شبکه نسبت به سیستم های مدار بسته آنالوگ، صرفه جویی زیادی را در زمان و هزینه برای شما به ارمغان می آورد.
اگر قصد دارید سیستم مداربسته تحت شبکه خود را به صورتی راه اندازی کنید که بدون اتصال به اینترنت تصاویر دوربین خود را مشاهده و ثبت نمایید، راه سختی در پیش ندارید. شما علاوه بر دوربین مدار بسته IP خود به تجهیزاتی اعم از یک سوئیچ شبکه، ضبط کننده تصویر XVR/NVR و یک نمایشگر نیاز پیدا خواهید کرد. لازم به ذکر است که سوئیچ شبکه دستگاهی می باشد که نقش انشعاب دهنده را ایفا می کند و لازمه پروژه های نظارتی می باشد که در آن ها بیش از دو دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده شده است. همچنین این دستگاه به عنوان انژکتور POE و یا منبع تغذیه دوربین های مداربسته نیز عمل می کند.
به منظور انتقال تصاویر دوربین مداربسته IP به دستگاه ضبط کننده تصاویر، در وحله اول بایستی از هر دوربین یک کابل شبکه به دستگاه سوئیچ شبکه کشیده شود و پس از آن یک کابل به ضبط کننده XVR/NVR متصل گردد. پس از آن به راحتی می توانید همانند سیستم های آنالوگ تنها با متصل نمودن دستگاه ضبط کننده با کابل های VGA و یا HDMI به نمایشگر خود، علاوه بر ثبت تصاویر توسط دستگاه NVR، به تماشای تصاویر دوربین مداربسته (بدون اینترنت) بپردازید.

نصب دوربین مدار بسته بدون اینترنت در بستر تحت شبکه

لازم است بدانید:
در صورت نیاز به اینترنت ملزم به استفاده از دستگاهی به نام Router می باشید. روتر ها وظیفه ارسال بسته های داده ای موجود در شبکه را به مقصد مناسب دارند، که در نهایت با این کار، امکان اتصال دستگاه ها به اینترنت را مهیا می سازند. حضور این سیستم جهت برقراری ارتباط بین دستگاه های موجود در شبکه شما، امری ضروری به حساب می آید. به این وسیله، Router امکان و اجازه انتقال داده ها به جاهای مختلف، که توسط مودم و دستگاه های شما انجام می پذیرد را می دهد.

دوربین مداربسته سیم کارتی

می توان گفت که استفاده و بهره بری از دوربین مداربسته سیم کارتی، روشی دیگر است که می تواند شما را در ثبت تصاویر (بدون مشاهده زنده) در صورت نبود اینترنت سیم کارت همراهی کند. علاوه بر استفاده از این محصولات به جای دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه می توانید امکانات و مزایای زیادی را برای خود به ارمغان آورید. این نوع از دوربین ها با کمک شبکه تلفن همراه (توسط انتقال سیگنال های ویدئویی) به تجهیزاتی همچون گوشی موبایل هوشمند، لپ تاپ ها و کامپیوتر های خانگی می پردازند. استفاده از سیم کارت در این نوع دوربین مدار بسته تنها جهت مشاهده تصاویر به صورت زنده است و در صورت عدم وجود اینترنت با کمک این سامانه ها می توانید تصاویر را به صورت آفلاین بر روی Micro SD ذخیره سازی کنید.
در دوربین مداربسته سیم کارتی دو اسلات به منظور قرار گیری کارت حافظه و همچنین جای گذاری سیم کارت در نظر گرفته شده است. شما می توانید با قرار دادن سیم کارت در درون دوربین مدار بسته و همگام سازی گوشی هوشمند خود با آن، دستگاه را روشن و راه اندازی نمایید. این دوربین با ارسال سیگنال های ویدئویی به ایستگاه های نظارتی، تصاویر را از طریق نرم افزار های انحصاری دوربین در زمان وجود اینترنت، به گوشی هوشمند شما ارسال می کند.

 

مقایسه دوربین مدار بسته بدون اینترنت با دوربین های که به اینترنت دسترسی دارند

امروزه تجهیزات نظارتی همچون دوربین مدار بسته بدون اینترنت می تواند به عملکرد از پیش تعریف شده خود به خوبی عمل کند. اما در این میان استفاده از دوربین ها و در کل سیستم هایی که مرسوم به اتصال اینترنت می باشند، بسیار محبوب و کاربردی تر هستند. با این تفاصیل نمی توان مقایسه صحیح و یا دقیقی در این زمینه انجام داد. زیرا شرایط هر محیطی که به منظور راه اندازی یک پروژه نظارتی در نظر گرفته می شود، خاص آن محیط می باشد و گاها پیش می آید که در آن مکان از دوربین مدار بسته بدون اینترنت استفاده شود.
به طور کل با اتصال به اینترنت می توانید چه از راه دور و یا به صورت محلی به دوربین مدار بسته Turbo HD خود دسترسی پیدا کنید. در حقیقت بدون توجه و در نظر گرفتن موقعیت مکانی که در آن قرار دارید (در سفر و یا محل کار خود) ، فیلم های زنده دوربین مداربسته را بر روی گوشی موبایل خود تماشا و به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. از دیگر مزیت های اتصال به اینترنت می توان به اطلاع و اعلان هشدار هایی اشاره داشت که توسط لنز دوربین مدار بسته مشاهده و به صورت کاملا مستقیم با کمک شبکه جهانی به گوشی هوشمند شما ارسال می شود. همچنین می توانید جهت ذخیره سازی فایل ها و ویدئو های گرفته شده از فضای ابری به بهترین شکل ممکن استفاده کنید که این امر می تواند یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها جهت ذخیره سازی فیلم های دوربین مدار بسته شما تلقی شود.
البته نباید از این مهم غافل شد که با استفاده از دوربین مدار بسته سیم کارتی نیز می توانید بدون اتصال به اینترنت به فیلم های خود دسترسی پیدا کنید. از طرفی دیگر تنها راه پیش رو جهت نمایش تصاویر دوربین مدار بسته بر روی گوشی همراه شما، از طریق اینترنت می باشد. نا گفته نماند که یکی از معایب دوربین مدار بسته سیم کارتی و وایرلس، محدودیت مکانی و مسافتی دستگاه از مودم می باشد. هر کدام از دوربین های مداربسته بی سیم از میزان متفاوتی مسافت پشتیبانی کرده و قادرند تا یک شعاع مشخص انتقال تصاویر را بر روی گوشی هوشمند شما با کمک اینترنت ممکن سازند.

 

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

سخن پایانی

لزوم استفاده از دوربین مدار بسته به هر نحوی، در جوامعی که امروزه شاهد انواع رخدادها و جنایت ها در آن می باشیم، به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است، از این جهت که سیستم های امنیتی به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات دنیای امروزی در راستای تامین امنیت توسط شرکت های پیشرفته معرفی شده اند. از طرفی با رشد تکنولوژی های موجود در این محصولات، افراد در محافظت از اموال و دارایی شان نسبت به زمان های قبل چالش های کمتری را در پیش رو دارند. استفاده از دوربین مدار بسته بدون اینترنت یا همراه با آن، تنها به خواسته شما بستگی دارد. به کار گیری هر کدام از این روش ها منطبق با سبک، سنگین کردن پروژه نظارتی شما صورت می گیرد. شما بایستی تمامی جوانب و احتمالات را در نظر بگیرید تا بر حسب نیازتان به بهترین روش نظارتی در محیط خود دست پیدا کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد