مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

تفاوت سایت و سامانه چیست؟

دو مورد از چیزهایی که امروزه زیاد شنیده می شود، سایت و سامانه هستند. شاید برای برخی کسانی که در این رابطه سر رشته ای نداشته باشد این سوال پیش آید که چرا برخی مواقع از کلمه سایت استفاده می شود و برخی مواقع کلمه سامانه به کار برده می شود. در این متن قصد داریم توضیحی مختصر و مفید در مورد دو واژه سایت و سامانه بیان کرده و در رابطه با تفاوت ها و شباهت هایی که بین این دو وجود دارد، نکاتی را به شما ارائه کنیم. امیدواریم مطالعه این متن بتواند به شما در رفع ابهام ایجاده شده کمک کند و از این به بعد این دو واژه را در جای خود مناسب خود به کار بگیرید.


سایت چیست ؟


سایت چیست

سایت ها از تعدادی صفحات وب تشکیل شده اند که معمولا یک آدرس url داشته و کاربر به وسیله آن می تواند آدرس سایت مورد نظر خود را به راحتی پیدا کند. مثلا شرکت های گردشگری که در تمامی ماه های سال در حال برگزاری تور هستند، با تاسیس یک سایت و انتخاب یک دامنه سعی می کند اطلاعات مفیدی را در مورد شرکت و بقیه موارد مرتبط در اختیار کاربران قرار دهند. وب سایت ها انواع و اقسام متفاوت دارند و از جمله آنها می توان به وب سایت های ایستا، پویا و یا تعاملی اشاره کرد که هر یک از این سایت ها مشخصات خاص خود را دارند.

 

سامانه چیست

نام دیگر سامانه، پورتال است و به عنوان یک سیستم مدیریتی از آن استفاده می شود. برخی شرکت ها و سازمان ها از پورتال یا سامانه استفاده می کنند تا بتوانند اطلاعاتی که در آن ساخته اند را در اختیار سایر افراد حاضر در آن مجموعه قرار دهند. برای ورود به سامانه باید یک نام کاربری و رمز عبور داشته باشید و دقت داشته باشید که سامانه، یک صفحه خصوصی است. محتوا سامانه ها پویا و فعال بوده و معمولا بعد از آنکه کابر از پورتال بازدید می کند محتوا تغییر خواهد کرد. شرکت های طراحی وب بر اساس نیازهای کاربر دو نوع پورتال افقی و عمودی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

پشتیبانی سایت


تفاوت های سایت و سامانه

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که در مورد سایت و سامانه به آن اشاره می شود، تاثیر متقابل است. سایت ها با کاربران خود ارتباط دو طرفه ندارند و معمولا کاربر قادر نیست اطلاعاتی را در آن درج کند اما در سامانه، ارتباط به صورت دو طرفه است و امکان قرار دادن برخی اطلاعات در آن وجود دارد. از دیگر تفاوت های مهم بین این دو، مدیریت و بروز رسانی است. در وب سایت به طور قطعی نیازی بروز رسانی های مداوم وجود ندارد، اما در سامانه به خاطر کاربری خاصی که دارد، اطلاعات باید به صورت مداوم بروز شود.

 

شباهت های سایت و سامانه

از جمله شباهت هایی که می توان به وجود آن میان سایت و سامانه یا همان پورتال اشاره کرد، به همبستگی معنایی این دو بر می گردد. به بیان دیگر گفته می شود که سایت و سامانه دارای همبستگی معنایی هستند.

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد