هنگامی که پست یا صفحه جدیدی را اضافه میکنید، رباتها یا خزندههای گوگل آن صفحه یا پست را کراول میکنند. فرض کنید که در حال نوشتن یک مطلب هستید و در آن پست شما لینکهای داخلی و یا لینکهای خارجی وبسایتهای دیگر را به وبسایت خود اضافه میکنید. در اینصورت هنگامی که گوگل آن پست را کراول میکند، این لینکهای داخلی و خارجی را نیز دنبال خواهد کرد. هنگامی که لینکی فالو (Dofollow) است بدان معناست که شما هم نیز محتوای لینک را باارزش میدانید؛ به طور پیشفرض همه لینکها فالو هستند و گوگل نیز این لینکهای داخلی و خارجی را ردیابی میکند.
هنگامی که لینکهای داخلی یا لینکهای خارجی را در پست خود اضافه میکنید و یک تگ نوفالو در این لینکها قرار میدهید در نتیجه گوگل آن لینک را دنبال نمیکند؛ این بدان معناست که این لینکها کراول نمیشوند و بنابراین به این لینکها نوفالو (Nofollow) گفته میشود. در این مورد شما این لینکها را تأیید نمیکنید و تنها این لینکها توسط بازدیدکنندگان و نه گوگل دنبال خواهند شد. بنابراین اکنون میدانیم که اگر به گوگل اجازه دهیم لینکهای خارجی (لینکهایی که از وبسایت دیگر به وبسایت ما لینک داده میشود) در محتوای ما (پست) کراول شوند این لینکها، لینکهای فالو نامیده میشوند و اگر تگ نوفالو را در لینکهای خارجی در وبسایت خود اضافه کنیم در نتیجه لینکها، لینکهای نوفالو نامیده میشوند.
تبلیغات درون متنی/
اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.
تبلیغات درون متنی
به منظور درک تفاوت بین لینکهای فالو و نوفالو، باید به نحوه کار موتورهای جستجو نگاهی بیاندازیم. موتورهای جستجویی مانند گوگل همیشه به دنبال سرنخهایی بر روی صفحات وب هستند که دارای بالاترین رتبه بر روی نتایج جستجو هستند. یکی از مواردی که موتورهای جستجو در نظر میگیرند، تعداد لینکهایی است که از سایتهای دیگر لینک به آن صفحه شده است. برای مثال؛ دو پست با موضوع مشابه بر روی سایتهای جداگانه وجود دارند. هر دو پست دارای کیفیت بالا هستند، به خوبی نوشته شده و پر از مطالب مفید هستند. با این حال یکی از این پستها دارای صدها لینک طبیعی است که لینک به آن شده و از سایتهای خارجی میباشد. در حالیکه مورد دیگر تنها یک یا دو لینک دارد. در این مثال، موتور جستجو تأکید بیشتر بر روی پستی میکند که دارای لینکهای زیادی است زیرا بسیاری از افراد دوست دارند که به آن مطلب لینک دهند. بنابراین به لینکهایی که موتور جستجو هنگام برخورد با آنها، لینک مورد نظر را دنبال میکند لینکهای فالو نامیده میشود. این لینکها کمک به افزایش پیج رنک صفحه میکنند و هر چه لینکهای فالو طبیعیتری در یک وبسایت/صفحه باشد، احتمالا باعث رتبهبندی بالاتر خواهد شد. همانطور که ذکر شد، هر لینکی به طور پیش فرض یک لینک فالو است، بنابراین در صورتیکه لینک حاوی تگ نوفالو نباشد، در نتیجه به طور اتوماتیک لینک فالو میباشد. لینکهای فالو قدرتمندترین نوع لینکها در سئو در نظر گرفته میشوند.
هنگامی که افراد به اهمیت لینکهای اشاره کننده به وبسایت پی بردند، برخی از سایتها و یا افراد به طور افراطی از آنها استفاده کردند و شروع به دریافت لینک به هر طریقی کردند؛ آنها لینکها را میخریدند و افراد تا آنجا که میتوانستند سعی میکردند از هر وبسایتی بک لینک بگیرند، از کامنتها سوء استفاده میکردند و غیره. بدین طریق آنها میتوانستند رتبهبندی موتور جستجوی خود را افزایش دهند. موتورهای جستجو این تاکتیک را متوجه شدند و تگ نوفالو را برای کمک به جلوگیری از این فعالیتها معرفی کردند. از این رو، کارشناسان گوگل به نام متکاتز (Matt Cutts) و جیسون شلن (Jason Shellen) در سال 2005 ، تگ نوفالو را معرفی کردند.
یک لینک نوفالو ارزش HTML را دارد و به رباتهای موتورهای جستجو دستور میدهد این لینک را دنبال نکنند. بنابراین با استفاده از این دستور، لینکی که از وبسایت دیگری به وبسایت ما داده میشود مورد تأیید ما نیست و به موتورهای جستجو اعلام میکنید که این لینک نباید در پیج رنک محاسبه شود، اما همچنان ایندکس این صفحات در موتورهای جستجو انجام میشود. این لینک اساسا برای کاهش اثر بخشی انواع خاصی از اسپمها در موتور جستجو معرفی شد، بنابراین بهبود دهنده کیفیت نتایج موتور جستجوست. در نهایت شما اسپم کمتری را دریافت خواهید کرد و وبسایت شما بهبود خواهد یافت. همچنین موتورهای جستجو سایتی را که از لینکهای فالو بیش از حد استفاده میکند و به نظر برسد اسپمگونه باشند، به شدت مجازات میکند. افراد میتوانند بر روی لینک نوفالو کلیک کنند و منتقل به سایت دیگر شوند اما در چشم موتورهای جستجو این لینکها اشاره به هیچ چیز نمیکنند و نیز کراول نمیشوند. با اینکه همچنان اسپم کردن در کامنت وبلاگها وجود دارد، اما ایجاد تگ نوفالو باعث کاهش زیادی در آن شده است. لینکهای نوفالو هیچ لینک juice را عبور نمیدهند؛ همچنین به افزایش پیجرنک و رتبه سایت/صفحه کمک نمیکنند. لینک juice، برای معرفی قدرت یک سایت از طریق لینکهای داخلی و خارجی به کار میرود. در واقع، زمانیکه یک سایت معتبر به شما لینک میدهد، مقداری از اعتبارش از طریق این لینک به سایت شما منتقل میشود. از این رو موجب میشود که اعتبار سایت شما نیز افزایش یابد.
اگر پستی را مینویسید و لینکهای خارجی را به وبسایت خود اضافه میکنید خوب است که رتبهبندی مقاله خود را بهبود بخشید. اضافه کردن یک لینک خارجی از یک وبسایت معتبر، اعتبار صفحه و اعتبار دامنه شما را بهبود میبخشد و باعث افزایش رتبهبندی جستجوی شما میشود. به همین دلیل است که لینکها به طور پیشفرض لینک فالو هستند و اگر این لینکها از یک وبسایت معتبر باشند خوب است همان لینک فالو باقی بمانند. مشکل از آنجایی شروع میشود که شما لینکهایی را از وبسایتهایی باکیفیت پایین اضافه میکنید. اگر لینکها را به وبسایت باکیفیت پایین اضافه کنید و آنها همان لینک فالو باقی بمانند در نتیجه اعتبار صفحه و اعتبار دامنه شما و رتبهبندی شما کاهش خواهد یافت. اگر گوگل آن وبسایتها را برای محتوای بد جریمه کند در نتیجه احتمال دارد که گوگل وبسایت شما را هم جریمه کند. بنابراین باید با دقت انتخاب کنید که چه لینکی فالو و چه لینکی نوفالو باشد.
اکنون ما میدانیم که چه لینکهایی فالو و چه لینکهایی نوفالو هستند، تفاوت آنها در چیست و در کجا باید از آنها استفاده کنیم. اما سؤال بعدی که ذهن میآید این است که چگونه باید لینک نوفالو ایجاد کنیم؟
هیچ نیازی نیست که لینک فالو بسازیم زیرا هر لینکی به طور پیشفرض فالو میباشد. برای ایجاد یک لینک نوفالو تنها باید rel=”nofollow” را در لینک اضافه کنیم. برای مثال:
a href=”http://web24.ir”> what is digital marketing</a>
a href=”http://web24.ir/” rel=”nofollow” >what is digital marketing</a>
بر روی هر صفحه وبی که میخواهید لینک نوفالو آن را بررسی کنید، کلیک راست میکنیم، سپس بر روی inspect کلیک کرده، کلیدهای Cntrl+Shift+C را فشار دهید و بعد اشاره گر را به سمت لینک حرک دهید. پس از آن میتوانید بررسی کنید که آیا تگ نوفالو اضافه شده است یا خیر. البته برای افراد حرفهای که دائما میخواهند از فالو و نوفالو بودن لینکها اطلاع یابند، افزونههایی برای مرورگر کروم و فایرفاکس وجود دارد که میتوانند به طور اتوماتیک این دو لینک را از روی تفاوت رنگها تشخیص دهند.
به طور کلی برای بدست آوردن بکلینکها، باید برای کسب هر دو لینک فالو و نوفالو تعادلی برقرار کرد؛ همچنین باید صاحب وبسایت تصمیم بگیرد چه موقع باید از آنها استفاده کند. در واقع لینکهای فالو در سئو تأثیر بسیار زیادی دارند. از طرفی لینکهای نوفالو از نظر گوگل قانونی و مجاز هستند و هیچ مشکلی برای رتبه سایت شما بوجود نمیآورند. بنابراین استفاده از هر دو نوع لینک در بازاریابی آنلاین مهم است.
سخن پایانی
بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.
در ابتدا بیایید منظورمان از "محتوای تکراری" را روشن کنیم. در یک تعریف ساده ، محتوای تکراری به این معناست که محتوای وب سایت شما، منحصر به فرد نیست. ممکن است محتوایی باشد که در بخش دیگری از وب سایت خودتان از آن استفاده کرده اید، ممکن است محتوایی باشد که شما از وب سایت دیگری گرفته و در سایت خود منتشر کرده اید و یا برعکس ، سایت دیگری محتوای سایت شما را منتشر کرده است!
یکی از ساده ترین راه های تشخیص این که آیا محتوای تکراری به سایت شما صدمه میزند یا خیر، این است که از خود بپرسید چرا این محتوا را کپی می کنید؟ اگر دلیل شما نیاز های شخصی است و نفعی برای بازدیدکنندگان سایت ندارد ( به عنوان مثال نیاز به دیده شدن بیشتر ، نیاز به بالابردن سایت در موتورهای جستجو و یا دستکاری نتایج جستجو)، نباید این کار را انجام دهید.
گوگل در مقاله خود درباره "محتوای تکراری" به طور مشخص می گوید:
"وجود محتوای تکراری در یک سایت، زمینه ای برای اقدام علیه آن سایت نیست مگر اینکه تشخیص داده شود هدف از این تکرار، فریب و دستکاری نتایج موتور جستجو است"
گر گوگل احساس کند که شما تلاش می کنید نتایج جستجو را دستکاری کنید، علیه سایت شما اقدام می کند و تا حذف کامل وب سایت شما از نتایج جستجو پیش می رود. این عمل اغلب به نام " لیست سیاه " شناخته می شود و می تواند تمام اقداماتی را که جهت بهینه سازی موتورهای جستجو در سایت انجام داده اید ، خنثی کند. محتوای تکراری اساسا به عنوان اسپم (هرزنامه ) در نظر گرفته می شود و این اسپم ها دلیلی برای حذف وب سایت شما هستند . حتی اگر قصدی برای دستکاری نتایج جستجو نداشته باشید، باز هم محتوای تکراری می تواند مضر باشد و باعث کاهش کارآیی وب سایت شما شود . ارائه دهندگان موتورهای جستجو می خواهند به کاربران خود دسته بندی های متنوعی از نتایج را ارائه دهند، نه ده یا صد صفحه با محتوای دقیقا یکسان! برای مقابله با این مسئله ، بسیاری از موتورهای جستجو چیزی شبیه به متن زیر در نتایج جستجو می نویسند:
"به منظور نشان دادن نتایج مناسب، نتایجی که بسیار شبیه هم هستند حذف شده اند"
این نتایج اضافی به صورت یک پیوند فرعی نشان داده می شوند که تعداد کمی از کاربران، روی آن کلیک می کنند. این مسئله به این معنا است که محتوای شما از بینندگان پنهان می شود و امتیازی که امیدوار بودید با این روش به دست آورید، از بین می رود. اگر یک مقاله بنویسد و آن را در یک وب سایت قرار دهید و سپس ماه بعد تصمیم بگیرید که آن را در یک سایت دیگر قرار دهید ، سایت دوم ممکن است در جستجو به عنوان نتیجه فرعی نشان داده شود. در یک توضیح دقیق تر، این مجازات نیست بلکه تنها قدردانی گوگل از سایتی است که برای اولین بار یک مقاله یا محتوا را منتشر می کند، گوگل این سایت را به عنوان مالک محتوا در نظر می گیرد. اگر کسی جستجویی انجام می دهد، تمایل یا نیازی ندارد که یک مطلب را دوبار بخواند. فرستادن او به سایت اصلی کافی است و به این صورت سایت های دیگر ، پنهان می شوند!
شایع ترین نوع محتوای تکراری ناشی از پیوند های اضافی (لینک ها) در یک وب سایت است. به عنوان مثال سه لینک زیر دقیقا به یک صفحه مشخص از یک سایت درباره موضوع طراحی سایت اشاره دارند.
http://web4.ir
http://www.web4.ir
http://web4.ir/default.aspx
موتورجستجو می تواند هر سه آدرس را به صورت جداگانه فهرست کند و در نتیجه سه صفحه با محتوای تکراری در فهرست خود داشته باشد، اما از دیدگاه موتور جستجو این یک صفحه با سه راه دسترسی است! بنابراین اغلب موتورهای جستجو این نوع تکرار را تصادفی در نظر می گیرند و بهترین آدرس را به عنوان نتیجه جستجو نشان می دهند.
شکل دیگر محتوای تکراری هنگامی است که شما طرح زیربنایی و یا یک نسخه خاص از سایت خود ایجاد می کنید. به عنوان مثال از وب سایت اصلی خود، یک نسخه مناسب موبایل طراحی می کنید. این نوع محتوای تکراری، یک هدف مشخص برای بازدید کننده را دنبال می کند درنتیجه هیچ مشکل و مجازاتی در موتورهای جستجو به دنبال نخواهد داشت. این صفحات ممکن است در بخش " نتایج فرعی " نمایش داده شوند، اما اگر یک کاربر در جستجوی خود کلمه موبایل را اضافه کند، این صفحات به جای صفحه استاندارد نشان داده خواهد شد. این یکی از دلایلی است که طراحی وب پاسخگو وداشتن یک وب سایت پویا که طیف وسیعی از دستگاه ها و سایزهای مختلف صفحه نمایش را پوشش می دهد، به عنوان بهترین گزینه پذیرفته شده است.
محتوای منحصر به فرد و جدید برای گوگل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و محتوای تکراری و کپی شده، از نظر گوگل بی ارزش و فاقد اهمیت است و نقش موثری در سئو سایت ایفا نمی کند. گوگل، زمانی علیه سایتی که محتوای تکراری تولید کرده است، اقدام می کند که آن سایت با هدف فریبکاری و دست بردن در نتایج جستجو، اقدام به تکرار محتوا کرده باشد. اگر گوگل متوجه شود یک وب سایت قصد فریب او را دارد، آن سایت را در لیست سیاه قرار می دهد و از نتایج جستجو حذف می کند. این کار باعث از بین رفتن تمام اقداماتی که در راستای بهبود سئو سایت انجام شده است، می شود. استفاده از محتوای تکراری موجب سردرگمی موتور جستجوی گوگل و ربات های جستجوگر می شود. به همین دلیل، اعتبار سایت مذکور نزد کاربران اینترنتی کاهش می یابد و رتبه دامنه سایت نیز افت می کند.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تبلیغات میان متنی/
درب شیشه ای چیست؟ا یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنید. تیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.
تبلیغات میان متنی
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------