مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

SSL چیست؟

اطمینان از اعتبار گواهینامه SSL

 

SSL مخفف عبارت Secure Sockets Layer است که به لایه امن اتصال ترجمه میشود. اگر بخواهیم SSL را بشکلی ساده توضیح دهیم، باید بگوییم که: SSL یک استاندارد تکنولوژی برای ایمن نگه داشتن یک ارتباط اینترنتی  و یک حفاظ امن برای داده های حساس است که باید بین سیستم های مختلف مورد تبادل قرار گیرند. داده هایی مانند اطلاعات شخصی که ممکن است برای ثبت و یا ویرایش بین دو سیستم رد و بدل شوند مثال خوبی برای داده هایی است که به حفاظت توسط SSL نیاز دارند.  سیستم هایی که داده ها را با هم رد و بدل می کنند میتوانند بصورت سرور و سیستم مشتری باشند مانند ارتباطی که بین خریدار یک کالا و سایت فروشگاه ارائه دهنده آن کالا وجود دارد. همچنین این ارتباط میتواند میان دو سرور برقرار شود، مثلا اطلاعات شخصی افراد یا حقوق و دستمزد که از یک نرم افزار به یک سرور ارسال میشوند.

حفاظت از امنیت داده های منتقل شده بین دو سیستم باید با اطمینان از عدم قابلیت خوانایی داده ها در مسیر انتقال بین یک کاربر و سایت و یا بین دو سیستم، صورت گیرد. برای انجام اینکار یک الگوریتم کدبندی را روی دادهایی که باید منتقل شوند پیاده سازی می کنند. این سیستم کدبندی مانع میشود که هکر ها بتوانند اطلاعات را در مسیر بین دو سیستم بخوانند. اطلاعاتی که به رمز در میآیند میتوانند اطلاعات شخصی، امنیتی، مالی و مانند اینها باشند. مثلا اطلاعات کارت بانکی مشتریان یک سایت و یا نام و آدرس مشتریان آن، اطلاعات محرمانه ای هستند که برای انتقال بین دو سیستم باید کد بندی شوند.

بیایید یک تعریف دیگر از SsL داشته باشیم.

SSL یک فناوری امنیتی استاندارد برای برقراری یک پیوند رمزگذاری شده بین یک سرور و یک مرورگر است. این پیوند امن، محرمانه باقی ماندن تمامی داده‌هایی که بین سرور و مرورگر رد و بدل می‌شوند را تضمین می‌کند.

اجازه بدهید که این تعریف را بازتر کنیم.

هنگامی‌که وارد صفحه‌ای می‌شوید که حاوی یک فرم است، بعد از آنکه فرم مزبور را تکمیل کردید و دکمه ارسال را فشردید، اگر آن صفحه گواهی SSL نداشته باشد تمامی اطلاعاتی که در فرم مزبور وارد کرده‌اید توسط هکرها قابل مشاهده خواهد بود.

این اطلاعات می‌تواند هر چیزی باشد؛ از اطلاعات تراکنش‌های بانکی گرفته تا اطلاعات خصوصی مهمی که برای ثبت نام در سرویس‌های مختلف وارد می‌کنید. هکرها به این سرقت اطلاعات، «حمله مرد میانی» (به انگلیسی man-in-the-middle attack) می‌گویند. حمله مزبور را از روش‌های مختلفی می‌توان انجام داد، اما یکی از رایج‌ترین روش‌های آن از این قرار است: هکر یک برنامه کم حجم و غیرقابل شناسایی جاسوسی را بر روی سروری که از وب‌سایت مورد نظر میزبانی می‌کند قرار می‌دهد. این برنامه در پس زمینه منتظر می‌ماند تا بازدیدکننده‌ای وارد یک وب‌سایت شود و درج اطلاعات در یکی از فرم‌های آن را آغاز کند؛ برنامه ذکرشده با درج اطلاعات فعال می‌شود، اطلاعات مربوطه را ثبت می‌کند و آن‌ها را برای هکر می‌فرستد؛ داستان ترسناکی که دیگر مشاهده آن فقط به فیلم‌های علمی-تخیلی محدود نمی‌شود.

اما هنگامی‌که از وب‌سایتی دیدن می‌کنید که با SSL رمزگذاری شده، مرورگر شما گواهینامه SSL را بررسی می‌کند و یک ارتباط واقعاً امن را بین مرورگر و سرور برقرار می‌کند. در این حالت هیچ‌کس به‌جز شما و وب‌سایتی که اطلاعاتتان را برای آن ارسال می‌کنید نمی‌تواند به آنچه که در مرورگر خود تایپ می‌کنید دسترسی داشته باشد یا آن اطلاعات را به هر نحوی مشاهده کند. امروزه برخلاف گذشته، سرعت این ارتباط بالا بوده و حتی از برخی از وب‌سایت‌های بدون SSL نیز سریع‌تر است

بیشتر بدانید: شرکت طراحی وب سایت    طراحی سایت فروشگاه آنلاین

 

TLS چیست؟

TLS مخفف واژه Transport Layer Security است و در واقع یک بروز رسانی برای سیستم SSL محسوب میشود که امنیت بیشتری دارد. بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات TLS ممکن است آن را با نام SSL عرضه کنند. این امر بدلیل آن است که SSL به گوش مخاطبان آشناتر است.

HTTPS چیست؟

HTTPS مخفف Hyper Text Transfer Protocol Secure میباشد. HTTPS در صورتی که سایت از گواهینامه SSL استفاده کند، در نوار ابزار مرورگر ظاهر میشود. اگر روی علامت قفل سبز رنگ در نوار آدرس سایت کلیک کنید اطلاعاتی مانند مالک سایت، صادر کننده گواهی نامه و اطلاعاتی در باره گواهینامه را میتوانید مشاهده کنید.

کروم و SSL

امنیت برای گوگل به‌عنوان یک غول جستجو و شرکتی که برای بقای خود به‌شدت به اینترنت وابسته است اهمیت فراوانی دارد؛ در نتیجه، این شرکت از نسخه 62 مرورگر خود موسوم به «کروم» برای همه وب‌سایت‌هایی که بدون داشتن گواهینامه SSL از هر نوعی از فرم‌های ثبت اطلاعات استفاده می‌کنند، هشداری را مبنی بر ناامن بودن آن‌ها برای کاربر نمایش می‌دهد. توجه داشته باشید که بر طبق نتایج یک تحقیق، 85 درصد از کاربران به بازدید از وب‌سایتی که امن نیست ادامه نمی‌دهند

بنابراین باید دقت کنید که اگر در وب‌سایتتان از هر نوعی از فرم استفاده می‌کنید، حتی فرم ثبت ایمیل یا فرم جستجو، باید گواهی SSL معتبر داشته باشید تا مرورگر کروم وب‌سایت شما را بدون مشکل برای کاربر نمایش بدهد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر بخشی از محتوای وب‌سایتتان، مثلاً تصاویر یا ویدئوهای آن را در آدرس یا پلتفرم دیگری بارگذاری کرده‌اید، آن منبع نیز باید گواهی SSL داشته باشد و گواهی وب‌سایت شما قابل تسری به آن نیست

به‌طورکلی، فارغ از اینکه در کدام صفحه یا صفحات وب‌سایت شما فرم وجود دارد، بهتر است که گواهی SSL را برای کل سایتتان فعال کنید؛ چرا که وجود این اعتبارنامه می‌تواند برای سئوی شما نیز مزایایی داشته باشد که در قسمت بعد به شرح آن می‌پردازیم.

 بیشتر بخوانید: طراحی سایت اختصاصی     ساخت وب سایت

 

مزایای SSL

امروزه وجود SSL برای هر وب‌سایت و وبلاگ و به‌خصوص وب‌سایت‌های شرکتی از حالت گزینه درآمده و به یک ضرورت تبدیل شده است؛ چرا که مزایای غیرقابل انکاری دارد که اهمیت آن‌ها بر کسی پوشیده نیست، از جمله:

 

 SSL از اطلاعات محافظت می‌کند

کار اصلی گواهی SSL حفاظت از اطلاعاتی است که در ارتباط بین کاربر با سرور رد و بدل می‌شود. با نصب SSL هر بیت از داده‌ها رمزگذاری خواهد شد؛ به زبان ساده، اطلاعات قفل می‌شوند و کلید بازگشایی این قفل فقط در اختیار دریافت کننده مورد نظر قرار دارد.

SSL علاوه بر محافظت از اطلاعات حساسی مانند رمزهای عبور و اطلاعات کارت‌های بانکی، در مقابله با لشکر هکرها و خرابکاران اینترنتی نیز به شما کمک می‌کند. ازآنجایی‌که داده‌ها توسط SSL به یک فرمت غیرقابل خواندن تبدیل می‌شوند، مهارت‌های هکرها در برابر فناوری رمزگذاری بی‌همتای SSL به یک شمشیر بی لبه می‌ماند.

 

 SSL هویت شما را تأیید می‌کند

دومین وظیفه اصلی گواهی SSL، تأیید اعتبار وب‌سایت است. تردیدی وجود ندارد که حجم تقلب و کلاه‌برداری در اینترنت به‌طور روزافزونی در حال افزایش است و بسیاری از مردم چه از نظر مالی و چه در ابعاد دیگر، با استفاده کردن از وب‌سایت‌های تقلبی متحمل خسارت‌های جبران‌ناپذیری شده و می‌شوند

هنگامی‌که می‌خواهید گواهی SSL نصب کنید باید وارد یک فرآیند اعتبارسنجی شوید که طی آن، بسته به نوع گواهینامه، هویت شما و سازمان متبوعتان سنجیده می‌شود. پس از تأیید اعتبار، وب‌سایت شما گواهینامه‌ای دریافت می‌کند که کاربر با توجه به آن می‌تواند مطمئن باشد که با همان کسی در تعامل است که باید باشد

البته توجه داشته باشید که همان‌طور که ذکر شد، هویت سنجی بسته به نوع گواهینامه‌ای که به دنبال دریافت آن هستید متفاوت خواهد بود؛ به‌عنوان مثال، برخی از صادرکنندگان گواهینامه‌های SSL، از جمله وب‌سایت‌های رایگانی مانند Let’s Encrypt زیاد در این رابطه مته به خشخاش نمی‌گذارند. لذا به ‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار معتبر پیشنهاد می‌شود که از گواهینامه‌های معتبرتری استفاده کنید که هویت شما را نیز تأیید می‌کنند.

 

SSL پیش‌نیاز اصلی دریافت نماد اعتماد دوستاره است

یکی از روش‌های شناخته‌شده برای تأیید اعتبار صاحبان کسب‌وکارها و محل کارشان داشتن نماد اعتماد است. در واقع، امروزه اگر وب‌سایت کسب‌وکار شما نماد اعتماد نداشته باشد هیچ‌کس به آن اعتماد نخواهد کرد. در حال حاضر، نماد اعتماد در دو سطح یک ستاره و دوستاره اعطا می‌شود که تفاوت عمده این دو در ضرورت وجود یک گواهی SSL معتبر یک‌ساله برای دریافت نماد دوستاره است. دقت داشته باشید که با گواهی‌های رایگان نمی‌توانید نماد دوستاره دریافت کنید

 

SSL باعث تقویت حس اعتماد مشتری می‌شود

امروزه مشتریانی که حتی اندکی از دنیای وب و مخاطرات آن آگاهند ابداً به وب‌سایت‌هایی که گواهی SSL ندارند اعتماد نمی‌کنند؛ چرا که علاوه بر مشکلات مرتبط با سرقت و افشای اطلاعات شخصی و بانکی که پتانسیل روی دادن آن‌ها برای این‌گونه وب‌سایت‌ها وجود دارد، نداشتن گواهی SSL به نوعی به معنای بی‌مبالاتی صاحب وب‌سایت و کسب‌وکار مربوطه نیز خواهد بود. طبیعتاً با توجه به رقابتی که امروزه در دنیای کسب‌وکار موج می‌زند، کسی از فروشنده‌ای که برای امنیت کسب‌وکار و مشتریان خود اهمیتی قائل نیست خرید نخواهد کرد.

 

 SSL باعث بهبود رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو می‌شود

آیا SSL برای سئو نیز مفید است؟ پاسخ به این سؤال مثبت است. علیرغم اینکه هدف از SSL ایمن‌سازی تبادل اطلاعات بین بازدیدکننده و وب‌سایت است، اما وجود گواهی SSL به‌عنوان یک امتیاز در مبحث سئو نیز محسوب می‌شود. بر طبق نتایج بررسی‌های تجربی انجام‌گرفته، یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در الگوریتم رتبه‌بندی گوگل، وجود SSL است.

علاوه بر این، گوگل نیز رسماً اعلام کرده است که اگر دو وب‌سایت از همه نظر با هم برابر باشند، اما یکی از آن‌ها گواهی SSL داشته باشد، احتمالاً در نتایج جستجو برای آن نسبت به دیگری اولویت قائل خواهد شد. در نتیجه، فعال‌سازی SSL در وب‌سایت و برای تمامی محتواهای داخل و خارج از آن به نفع سئوی سایت خواهد بود.

بیشتر بدانید: طراحی سایت تهران     طراحی سایت شرکتی

 

اطمینان از اعتبار گواهینامه SSL

با توجه به اعتبار شرکت های اصلی ارائه دهنده SSL چه نیازی به کنترل صحت عملکرد آنها وجود دارد؟

برای آنکه اهمیت این موضوع را درک کنید در ادامه این مقاله به بررسی مشکلی که برای بخش اعظمی از سایت های دنیا بخاطر استفاده از گواهینامه یکی از معتبرترین ارائه دهندگان این گواهینامه یعنی Symantec روی داد را بررسی می کنیم. شاید برای نشان دادن اعتبار شرکت Symantec باید یاداوری کنیم که شرکت Symantec ارائه دهنده آنتی ویروس Norton است.

گوگل همواره به دریافت گواهینامه SSL اصرار داشته است. اما بروز مشکلی در گواهینامه های صادر شده از شرکت Symantec و شرکت های وابسته به آن باعث شد، میلیون ها سایت در مرورگر گوگل کروم Chrome با پیام خطای عدم ثبت شدن گواهینامه SSL روبرو شوند و کاربران امکان دستیابی به این سایت ها را نداشته باشد. با توجه به آنکه این مشکل 12 ماه بطول انجامید. این سوال را مطرح کرد. که تهیه گواهینامه SSL به ریسک عدم نمایش سایت در مرورگرها می ارزد.

نکته: شرکت Symantec گواهینامه های خریداری شده توسط کاربران را بدرستی ثبت نکرده بود و این عدم ثبت درست باعث بروز مشکل عدم نمایش سایت های دارای گواهینامه این شرکت گردید. اگر گواهینامه های SSL توسط یک شرکت معتبر و بدرستی ثبت شوند مشکلی برای نمایش سایت ایجاد نخواهد شد.

طبق اعلام رسمی کارشناسان گوگل کروم Chrome عدم ثبت صحیح گواهینامه های SSL توسط شرکت Symantec باعث بروز این مشکل بوده است. همچنین با توجه به دامنه وسیع سایت های درگیر با این مشکل حل این مشکل به زمان زیادی نیاز خواهد داشت.

Ryan Sleevi کارشناس گوگل کروم Chrome و نویسنده گزارش سالانه شرکت گفته است که :

گواهینامه های صادرشده از سوی شرکت Symantec در گذشته نیز مشکلات زیادی داشته اند واین موضوع باعث شده است که ما نتوانیم به گواهینامه های صادره این شرکت اعتماد کنیم.

گوگل کروم Chrome برای جلوگیری از ایجاد یک بحران به شرکت Symantec پیشنهاد داد که تمام گواهینامه های صادره مشکل دار را ظرف مدت 9 ماه اصلاح کند و گواهینامه های جدید را هم نیز به درستی به ثبت برساند.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات بالا بهتر است هنگام خرید گواهینامه SSL از شرکت هایی که در گذشته توسط مرورگرها اعتبارشان تایید شده است گواهینامه SSL را خریداری کنیم.

بیشتر بدانید: هزینه طراحی سایت   طراحی سایت وردپرس

 

 

۳۰۱ ریدایرکت (۳۰۱ redirect) چیست؟

زمانی که بخواهید سایت خود را بهینه کنید لازم است با اصطلاحات رایج سئو آشنا باشید. در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید قدمی برای بهینه سازی سایت خود نمی‌توانید بردارید.

این یک لیست از اصطلاحات رایج سئو است که هر بازاریاب آنلاین باید برای بهینه سازی سایت خود یا مشتریان از آن اطلاعات داشته باشد تا درک بهتری از قوانین سئو داشته باشد.

 

۳۰۱ ریدایرکت (۳۰۱ redirect)

این اصطلاح به این معنی است آدرس صفحه‌ای را به صورت دائم به صفحه دیگری انتقال دهید. دلایل این کار می‌تواند برای هر کسب و کاری متفاوت باشد. اما موضوعی که مهم می‌شود این است که این تغییر برای صفحه قدیمی انجام شود تا اگر کاربر به این صفحه مراجعه کرد به صورت اتوماتیک به صفحه جدید انتقال داده شود.

زمانی که کرولرها به چنین صفحه‌هایی می‌رسند به دنبال آدرس صفحه‌های ریدایرکت شده می‌گردند. با این کار اعتبار صفحه اول برای صفحه مقصد در نظر گرفته می‌شود و ترافیک قبلی از بین نمی‌رود و رتبه این صفحه در گوگل حفظ می‌شود.

 

ALT Text / Tag یا Attribute

این یک توضیح مختصر از عکس‌های موجود در صفحه شماست. شما با این نوشته موضوع عکس خود را برای گوگل مشخص می‌کنید تا درک بهتری از عکس شما در صفحه سایت داشته باشد.

در واقع Alt Text یکی از صفت‌های تگ image است که در کدنویسی html مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتورهای جستجو به سراغ alt نوشته شده بر روی تصاویر می‌روند و عکس را بر اساس موضوع ایندکس می‌کنند. البته نوشته شده به عنوان alt باید مختصر و مفید باشد و همچنین بهتر است شامل کلمه کلیدی اصلی شما باشد. این کار را حداقل برای یکی از عکس‌های خود انجام دهید و سعی کنید برای توضیح عکس، کلمات مرتبط با آن را بنویسید.

 

انکر تکست (Anchor Text)

انکر تکست یکی دیگر از اصطلاحات رایج سئو است. لینک دهی برای صفحات ما در سایت یکی از مراحل بهینه سازی سئو است. برای لینک دهی شما قسمتی از متن که با مطلب مقصد لینک مرتبط باشد را انتخاب می‌کنید. به کلمه یا کلماتی که برای لینک مورد نظر انتخاب می‌کنید، انکر تکست می‌گویند.

معمولا زمانی که این کار را انجام می‌دهید، این کلمات به رنگ آبی تبدیل می‌شوند و کاربر با نگه داشتن ماوس بر روی آن، شکل دست را در صفحه نمایش خود می‌بیند که مشخصه وجود یک لینک است. با کلیک کردن بر روی آن وارد صفحه مقصد می‌شود.

انکر تکست‌ها در کدهای html با تگ a href  مشخص می‌شوند که مقابل کد href آدرس صفحه لینک نوشته می‌شود.

 

وبلاگ

وبلاگ‌ها بخشی از سایت شما هستند که می‌خواهید مقالاتی مرتبط با حرفه خود و به صورت مرتب را در این قسمت از سایت خود منتشر کنید. هر پست وبلاگ در سایت شما یک صفحه مجزا است که توسط موتورهای جستجو دیده می‌شود. با قسمت وبلاگ، محتوای سایت شما تکمیل‌تر می‌شود.

اگر کاربران با جستجو عناوین خود به سایت شما برسند، گوگل این موضوع را یک امتیاز ویژه در نظر می‌گیرد. فراموش نکنید که تولید محتوا می‌تواند پادشاه سایت شما باشد. با این پادشاه ترافیک سایت شما بیشتر و باعث فروش و بازدید می‌شود.

 

تگ canonical url

این تگ شباهت زیادی به کارکرد ۳۰۱ ریدایرکت است. در مواقعی که دو صفحه شبیه به هم از لحاظ اطلاعات داشته باشید، احتمالا یکی از آن صفحات به صورت مطلب داپلیکیت قرار گرفته است. برای این که هر دو صفحه در گوگل ایندکس نشود، به کمک تگ canonical url این دو صفحه، یک صفحه در نظر گرفته می‌شود.

این تگ به شما کمک می‌کند تا از ایجاد صفحات یک شکل با مطالب یکسان در فضای وب جلوگیری کنید. وجود صفحات یکسان و ایندکس شدن همه آن‌ها در موتورهای جستجو می‌تواند تاثیر منفی بر روی سئو سایت شما بگذارد.

فرم تبدیل (Conversion Form)

فرم‌های تبدیل فرم‌هایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید اطلاعاتی از بازدیدکنندگان سایت خود را به دست آورید. صفحات فرود یا landing page می‌توانند دارای این فرم‌ها باشند که سوالاتی را از بازدیدکننده بپرسند و اطلاعاتی از آن‌ها کسب کنند. این اطلاعات مانند ایمیل مخاطبان، در اختیارتان قرار می‌گیرد تا در صورت لزوم بتوانید برای نظرسنجی یا جشنواره‌ها به آن‌ها اطلاع رسانی کنید.

 

وب دایرکتوری (Web Directory)

وب دایرکتوری‌ها راهنمای موتورهای جستجو هستند. در فضای وب، سایت‌های معتبری وجود دارند که سایت‌های دیگر را در موضوعات مختلف دسته بندی می‌کنند. این وب‌سایت‌ها به صورت مرجع هستند توسط اشخاص ایجاد می‌شوند و به صورت دستی یا توسط ربات‌ها می‌توانند موضوعات سایت‌ها را دسته بندی کنند. دسته بندی با روش دستی قاعدتا دقیق‌تر از روش اتوماتیک است.

برای بهبود سئو وب سایت خود لازم است یک سایت مرجع را به عنوان وب دایرکتوری انتخاب کنیم. برای انتخاب این سایت لازم است به نکاتی توجه کنیم. سایت موردنظر باید جنبه بصری بالایی داشته باشد؛ یک سایت با ظاهر زیبا می‌تواند مخاطبان را جذب محتوای سایت کند.

به دنبال سایتی بگردید که در نتایج گوگل ثبت شده باشد. اگر با جستجوی موضوع مورد نظرتان، صفحه‌ای از این سایت مرجع در نتایج نباشد، ممکن است آن سایت اسپم شده باشد که در این صورت لازم است از این انتخاب صرف نظر کنید.

 

دامنه سایت (Domain)

نام اصلی وب سایت (به عنوان مثالwww.yoursite.com ) را دامنه می‌گویند. هر وب‌سایتی دارای یک آدرس IP است. این آدرس‌ها از تعدادی اعداد تشکیل شده‌اند که با نقطه از هم جدا می‌شوند.  آدرس‌های IP شامل ۴ دسته اعداد هستند. حفظ کردن این اعداد برای هر سایت مشکل ایجاد می‌کند. به همین منظور برای آسان کردن این رویه از نام دامنه برای این موضوع استفاده شد تا لازم نباشد اعدادهای آدرس IP هر سایت را به خاطر بسپارید.

به عنوان یک پیشنهاد خوب است که مالکیت دامنه خود را برای چندین سال تمدید کنید. موتورهای جستجو از وب سایت‌هایی که دارای ثبت نام طولانی‌تر هستند ، حمایت می کنند زیرا نشان از تعهد دارد.

 

Above the fold

اصطلاح Above the fold در روزنامه هم به کار برده می‎شد. در واقع به اولین صفحه روزنامه که جلوی دید خوانندگان یا رهگذران از جلوی دکه روزنامه فروشی بود، گفته می‌شد. برای طراحی این صفحه زمان و حساسیت بیشتری به کار می‌بردند تا خواننده رابه خواندن کامل مطلب ترغیب کنند.

قسمتی از وب‌سایت است که کاربر به محض ورود به سایت شما و بدون این که نیاز به اسکرول باشد شاهد اطلاعات آن قسمت می‌شود. بهتر است برای این قسمت از سایت که جلوی دید کاربر است اطلاعات ویژه‌ای قرار دهید. متن و تصویر با کیفیت و جذاب برای این قسمت از صفحه وب‌سایت شما پیشنهاد می‌شود.

این صفحه برای ربات‌های گوگل اهمیت ویژه‌ای دارد. توصیه می‌کنیم در این قسمت حتما از تگ H1 حتما استفاده کنید.

 

عنوان‌ها (Headings)

تگ‌های H1 تا H6 یکی از مهم‌ترین تگ‌های استفاده شده در وب‌سایت هستند که عناوین شما را مشخص می‌کنند. این عناوین از متن عادی به ترتیب می‌تواند برجسته‌تر و پر رنگ‌تر نوشته شوند. موتورهای جستجو اهمیت ویژه‌ای به این تگ‌ها می‌دهند.

 

HTML

کدهای html یک زبان نشانه گذاری برای ایجاد صفحات وب و اپلیکیشن است. البته زبان‌های برنامه نویسی دیگری نیز برای ایجاد صفحات وب وجود دارند، اما همه آن‌ها به نوعی به این زبان وابسته هستند. به همین دلیل این زبان را عنصر کلیدی در طراحی صفحات وب می‌دانند.

 

Java script

یک زبان برنامه نویسی تحت وب است که به صورت اسکریپت نویسی نوشته می‌شود. جاوا اسکریپت امکانات و قابلیت‌های متنوعی دارد و با کدهای html در  ارتباط است. با کدهای جاوا اسکریپت می‌توانید انیمیشن‌های مختلفی را در سایت خلق کنید.

 

Inbound Link

پیوندی از یک سایت به سایت دیگر. پیوندی از سایت دیگر سئو شما را بهبود می بخشد، به خصوص اگر این سایت دارای PageRank بالایی هم باشد.

 

لینک داخلی (Internal Link)

پیوندی از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت. می‌توانید در صفحه اصلی وب سایت به صفحات محصولات لینک ایجاد کنید.

 

صفحات ایندکس شده (Indexed Pages)

صفحات وب سایت شما که توسط موتورهای جستجو ذخیره می شوند. برای ایندکس شدن صفحات وب سایت شما دو مرحله باید طی شود. اول این که ربات گوگل بتواند صفحات جدیدی که به سایت اضافه کرده‌اید را پیدا کند و همچنین تشخیص دهد که این اطلاعات برای مخاطبان مفید است.

 

کلمه کلیدی (Keyword)

این کلمات توسط کاربران در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ می‌شوند. هر صفحه در وب سایت شما باید توسط کلمه کلیدی خاصی بهینه شود.

 

لینک بیلدینگ (link building)

ایجاد لینک‌های ورودی بیشتر به وب سایت خود برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو را لینک بیلدینگ می‌گویند.

 

کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keyword)

رقابت در کلمات کلیدی بلندتر آسان‌تر می‌شود. استفاده از این کلمات کلیدی برای مشاغل کوچک راهکار خوبی برای بهبود رتبه سایت در گوگل است.

 

فراداده (Metadata)

داده‌هایی هستند که به موتورهای جستجو اطلاعاتی درباره وب سایت شما ارائه می‌دهند. در واقع این داده‌ها موضوع فعالیت شما را به گوگل توضیح می‌دهند.

 

توضیحات متا (Meta Description)

یک توضیح ۱۶۰ کاراکتری یا کمتر که خلاصه‌ای از موضوع صفحه مورد نظر وب‌سایت شماست. این توضیح مختصر در صفحات نتایج جستجو در زیر عنوان صفحه نشان داده می‌شود.

 

Meta Keywords

مانند برچسب‌هایی از کلمات کلیدی بودند که در حال حاضر دیگر استفاده‌ای در موتورهای جستجو ندارند.

 

mozRank

رتبه بندی لگاریتمی ارائه شده توسط SEOmoz. تعداد و کیفیت پیوندهای ورودی که به یک وب سایت یا صفحه خاص در آن وب سایت اشاره دارد. ۱۰.۰ بهترین صفحه مرتبط با اینترنت است و ۰ هیچ پیوندی برای ورود به وی‌سایت ندارد.

 

Nofollow

لینک سازی در سئو تاثیر به سزایی در بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل دارد. لینک‌سازی به ۲ صورت فالو و نوفالو انجام می‌شود. لینک نوفالو به صورت بک کد در صفحه مورد نظر شما نوشته می‌شود که به موتورهای جستجو خبر می‌دهد به سراغ لینک مورد نظر نروند و این صفحه را در پیج رنک سایت شما محاسبه نکند.

 

عنوان صفحه (Page Title)

نامی که برای صفحه خود و مرتبط با موضوع آن انتخاب می‌کنید در بالای پنجره نمایشگر شما نمایش داده می‌شود. این عنوان باید دارای کلمه کلیدی مربوط به محتوای صفحه مورد نظر شما باشد.

PageRank

به معنی رتبه صفحه است که این رتبه از جانب گوگل به صفحه شما در وب‌سایت اختصاص داده می‌شود.

 

پرداخت هزینه برای هر کلیک (PPC)

PPC مخفف Pay Per Click است. یکی از روش‌های بازاریابی آنلاین است. در این روش بازاریابان از وب‌سایت‌های پربازدید برای تبلیغات محتویات سایت خود استفاده می‌کنند. زمانی هزینه به ازای هر کلیک حساب می‌شود که کاربری بر روی تبلیغات شما کلیک کند. مانند تبلیغات در گوگل

 

RSS Feed

ابزاری برای انتقال دیتا بین وب‌سایت‌های مختلف است. این دیتا قابل درک برای کاربران است و می‌تواند اخبار سایت‌های مورد نظر شما باشد.

 

SERP

به صفحه نتایج موتورهای جستجو هنگام جستجوی یک عبارت گفته می‌شود.

 

نقشه سایت (Sitemap)

موتورهای جستجو توسط نقشه سایت، سایت شما را مشاهده و ارزش‌گذاری می‌کنند. سایت مپ یک لیستی از مهم‌ترین عناوین و مطالب سایت شما را در خود نگهداری می‌کند تا سایت توسط خزنده‌های موتورهای جستجو راحت‌تر ایندکس شود.

 

رسانه‌های اجتماعی (Social Media)

برنامه‌هایی مانند لینکدین، یوتیوب، توئیتر، گوگل پلاس و فیس بوک رسانه‌های آنلاین هستند که توسط افراد ایجاد می‌شوند. بهتر است از این رسانه‌های اجتماعی به سایت خود لینک دهی انجام دهید.

 

یکی دیگر از اصطلاحات رایج سئو ، Traffic Rank

رتبه‌بندی میزان ترافیک سایت شما نسبت به سایر سایت‌های اینترنتی است. می‌توانید رتبه ترافیک خود را بر روی سایت الکسا بررسی کنید.

 

آدرس سایت (URL)

آدرس وب سایت. زمانی که وارد سایتی شوید، نام آن سایت در قسمت نوار آدرس مرورگر شما نمایش داده می‌شود.

منابع دیجیتال مارکتینگ و سئو:


http://elektrohikvision.royablog.ir/

http://etc-electronic.royablog.ir/

http://kvn-electronic.royablog.ir/



http://tejaratelectronic.ratablog.com/

http://tejaratfarda.ratablog.com/

http://rima-marketing.ratablog.com/

https://tejarat-online.blogiran.net/

https://digital-marketing.blogiran.net/

https://web24.blogiran.net/

تبلیغات /نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته شامل مراحل گوناگونی است. استفاده از دوربین های مدار بسته برخلاف بسیاری دیگر از وسایل الکترونیکی دیگر به سادگی و به تنهایی ممکن نبوده و علاوه بر طراحی نقشه و برنامه‌ریزی، نیازمند نصب تجهیزات گوناگون و هماهنگی بین آن‌هاست. پس از تشخیص بهترین نوع آرایش دوربین مدار بسته در محل به جهت پوشش حداکثری محیط، تجهیزات شبکه، ذخیره‌سازی و ارتباط میان آن ها نیز نیاز به نصب تخصصی دارد. به همین جهت در این مقاله قصد داریم آموزشی کلی در این جهت ارائه داده و مراحل مختلف آن را توضیح دهیم.

نصب دوربین مدار بسته

طراحی و برنامه‌ریزی نصب دوربین مدار بسته

بهترین روش نصب دوربین مدار بسته به صورتی است که همه‌ی فضای خانه یا محل کار شما را پوشش داده و نقطه‌ای را خارج از دید باقی نگذارد. پیاده‌سازی همچین روشی هزینه‌ی بالایی داشته و گران تمام می‌شود، چرا که نیازمند نصب تعداد بالای دستگاه دوربین مدار بسته و ارتباط بین آن‌هاست. به جهت بهینه‌سازی این هزینه، لازم است که قسمت‌هایی که نیازمند نظارت ویدئویی هستند اولویت بندی شوند. در این مرحله نیاز است که نقشه‌ای از محل سکونت یا کار خود تهیه کرده و قسمت‌های حساس آن را مشخص کنید. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که میدان دید دوربین مدار بسته نصب شده با اشیا خارجی بسته نشده باشد و قابلیت نظارت حداکثری و به تمام نقاط وجود داشته باشد.

به طور معمول استفاده از دوربین مدار بسته در قسمت های حساس به طوری که ورود، خروج و فعالیت‌های افراد، کارکنان و در صورت وقوع، سارقان را ضبط کند لازم است. به همین جهت، نصب دوربین مدار بسته در محل‌هایی که بتواند درهای ورودی و خروجی را تماماً پوشش دهد ضروری است. از دیگر قسمت‌های ضروری برای نصب دوربین مدار بسته می‌توان به پنجره‌های ساختمان اشاره کرد که می‌تواند برای نفوذ به داخل استفاده شود. نصب دوربین مدار بسته در فضاهای بزرگ مانند سالن، آشپزخانه و پارکنیگ، و همچنین سایر ورودی و خروجی‌ها مانند راه‌های ماشین‌رو و همچنین تراس‌های ساختمان ضروری است. باید توجه کرد که نصب دوربین مدار بسته در محلی با دسترسی دشوار برای سارقان انجام شود.

انتخاب تجهیزات لازم برای نصب دوربین مدار بسته

تجهیزات سیستم نظارت ویدئویی را می‌توان به صورت جدا تهیه کرده و یا به صورت پکیج تهیه کرد. به صورت حرفه‌ای، خرید پکیج‌های دوربین مدار بسته توصیه نمی‌شود. از جمله دلایل آن می‌توان به وجود تجهیزاتی بیش از حد نیاز (کابل‌های طولانی) و عدم عملکرد درست بعضی از تجهیزات در مقابل نیاز پروژه اشاره کرد. همچنین در پکیج‌های آماده‌ی دوربین مدار بسته برای نصب تجهیزات ذخیره‌سازی محدودیت فاصله داریم. به هر جهت خرید تجهیزات به صورت پکیج از لحاظ قیمتی به صرفه‌تر بوده و راحت‌تر است. معمولا برای نصب استفاده از 1 الی 3 دوربین مدار بسته (بسته به اندازه محل تا هر تعداد بیشتر) دستگاه ذخیره‌سازی دیجیتال (DVR)، تجهیزات مانیتورینگ و کابل‌های مربوطه لازم است. همچنین در استفاده‌های جزئی‌تر می‌توان از دوربین های بدون سیم استفاده کرد.

برای خرید و نصب دوربین مدار بسته، محل پوشش تصاویر و کاربرد مورد نیاز ما تعیین‌کننده است:

-در محل های سرپوشیده می‌‌توان از دوربین مدار بسته ارزان‌تر و مخصوص داخل نصب کرد که در صورت نصب در خارج از ساختمان، در حضور باران و رطوبت دچار مشکل می‌شود، فلذا برای فضای باز نیاز به دوربین مدار بسته ضد آب و گران‌تر داریم.

-استفاده از دوربین های بی‌سیم نیز بسیار راحت‌تر بوده و نصب دوربین مدار بسته بی‌سیم ساده‌تر و بدون سوراخکاری فراوان است. به هر جهت در مکان‌های بزرگ و تعداد بالای دستگاه، نصب دوربین مدار بسته بی‌سیم اصلا توصیه نمی‌شود. در این دوربین‌ها با دور شدن از محل ارسال سیگنال، کیفیت تصاویر دچار افت شدید می‌شود.

-بعضی دوربین‌ها نیز فقط در صورت احساس حرکت تصاویر را ضبط کرده و مانند دزدگیر عمل می‌کنند که در کاربری مورد نیاز، می‌‌توانند به صرفه باشد.

-دوربین‌‌های تحت شبکه (IP) می‌توانند تصاویر را از طریق اینترنت منتقل کرده و کاربر در صورت نیاز از هر محلی که به شبکه‌ی اینترنت دسترسی دارد، از روی گوشی موبایل تصاویر زنده از منزل یا محل کار خود را مشاهده کند.

تصاویر ثبت شده توسط دوربین مدار بسته نیازمند تجهیزات ذخیره‌سازی و مانیتورینگ هستند. به همین منظور باید برای ذخیره‌سازی اطلاعات اقدام به خرید دستگاه ذخیره‌سازی دیجیتال (DVR) کرد. دستگاه DVR می‌تواند با اتصال به دوربین مدار بسته، اطلاعات تصاویر را دریافت کرده و اقدام به ذخیره‌سازی و پخش آن کند. برای پخش می‌‌توان از صفحه نمایش کامپیوتر یا یک تلویزیون معمولی استفاده کرد. حافظه‌ی دستگاه‌های DVR و تعداد ورودی در آن‌ها بسته به نیاز مشتری متفاوت است و در هنگام خرید باید به آن دقت کرد. دستگاه‌های DVR می‌توانند اطلاعات صد ها دوربین را دریافت، پخش و ذخیره کنند، و یا اطلاعات یک روز از یک دوربین را در خود نگاه دارند.

برای نصب دوربین مدار بسته می‌توان از تجهیزات دیگر ذخیره‌سازی شامل نوارهای ضبط آنالوگ (VCR) و دستگاه ذخیره‌سازی تحت شبکه (NVR)  نیز استفاده کرد. نحوه‌ی عملکرد این ها هم مشابه DVR است، با این تفاوت که در VCR از نوارهای خالی برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده می‌شود. در دستگاه ذخیره سازی تحت شبکه نیز از سیگنال اینترنتی به این منظور استفاده می‌شود. دستگاه‌های NVR در دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) کاربرد دارند. به دلیل حجم پایین سیم‌کشی در این نوع دستگاه‌های ذخیره‌سازی، استفاده از آن‌ها راحت‌تر است. همچنین با استفاده از NVR با فاصله گرفتن از دوربین و زیاد شدن طول کابل، کیفیت تصاویر دستخوش تغییر نمی‌شود.

دستگاه DVR

مراحل نصب دوربین مدار بسته

انتخاب محل نصب

برای نصب دوربین مدار بسته در قسمت‌های داخلی ساختمان باید توجه کرد که بهترین نقطه برای پوشش حداکثری و بهینه‌ی فضا انتخاب شود. معمولا در فضاهای داخلی گوشه‌ی بالای ساختمان که محل تقاطع سقف و دیوار است محلی مناسب برای دوربین مدار بسته می‌باشد. دوربین باید با زاویه‌ای به سمت پایین قرار گیرد. همچنین در فضاهای خارجی ساختمان باید توجه داشت که دوربین در معرض دید بوده ولی ارتفاع دوربین با زمین تا حدود حداقل 3 متر باشد، چرا که برای متخطیان به سادگی قابل دسترسی و آسیب‌رسانی نباشد.

اتصال به ساختمان

اولین مرحله در اجرای سیستم نظارت ویدئویی، وصل آن به دیوار (یا قسمت نگهدارنده از ساختمان) است. به طور معمول نصب دوربین مدار بسته با استفاده از سوراخکاری و پیچ انجام می‌شود، هرچند برخی از دوربین های مدار بسته دارای قسمت چسبناکی برای اتصال به دیوار هستند. استفاده از چسب برای نصب دوربین مدار بسته مطمئن نبوده و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. مراحل معمول برای نصب دوربین مدار بسته با دریل و سوراخ‌کاری شامل علامتگذاری محل پیچ‌ها روی دیوار، سوراخکاری نقطه‌های علامت‌گذاری شده با دریل، جا زدن رول پلاک و پیچ کردن دوربین در محل مشخص شده است. در انتها می‌توان دوربین مدار بسته را در زاویه‌ی دلخواه تنظیم نمود.

منبع تغذیه

پس از نصب دوربین مدار بسته باید منبع تغذیه‌ی آن را وصل نمود. تمام دوربین‌های مدار بسته در درجه‌ی اول نیاز به یک کابل برای انتقال انرژی هستند. حتی دوربین مدار بسته بی‌سیم نیز برای برق خود نیاز به سیم دارد و اصطلاح بی‌سیم به انتقال اطلاعات صدا و تصویر مربوط می‌شود. کابل برق دوربین مدار بسته را باید از طریق سوکت به پشت دستگاه وصل کرده و از سمت مقابل به برق شهری وصل کنیم. در دوربین های مدار بسته ضد آب که در فضاهای آزاد و در معرض باران کاربرد دارند، باید سوکت‌های برق در درپوش‌های ضد آب قرار گیرند.

اتصال به دستگاه ذخیره‌سازی

انتقال داده در دوربین مدار بسته با کابل BNC انجام می‌شود. کابل‌های BNC کابل‌های متقارنی بوده که استفاده از آن‌ها بسیار ساده است. در نصب دوربین مدار بسته باید ابتدا یک طرف کابل BNC را به خروجی دوربین (Output) و سمت دیگر آن را به ورودی دستگاه ذخیره‌ساز دیجیتال (DVR) متصل نمود. درگاه ورودی در DVR مهم است و باید به خاطر داشت که از کدام درگاه استفاده می‌شود، چرا که در هنگام مشاهده‌ی تصاویر به این اطلاعات نیاز داریم. در صورتی که دوربین مدار بسته قابلیت استفاده از کابل BNC را ندارد باید از تجهیزات تبدیل به BNC که به سادگی قابل تهیه‌اند، استفاده کرد.

دوربین‌های بی‌سیم

دوربین های بی‌سیم نیاز به کابل BNC جهت انتقال اطلاعات از دوربین به دستگاه DVR ندارند. برای استفاده از این دوربین‌ها نیاز به کامپیوتری با قابلیت اتصال Wireless به دوربین داریم. بعضی از دوربین‌ها نیز دارای یک گیرنده‌ی کوچک هستند که با استفاده از درگاه USB به کامپیوتر متصل می‌شود. نرم‌افزار مورد استفاده در این نوع دوربین‌ها توسط شرکت سازنده ارائه شده و باید برای استفاده از آن این نرم‌افزار را بر روی کامپیوتر مورد استفاده نصب نمود. مراحل کار با دوربین توسط سازنده در نرم‌افزار توضیح داده شده است. این دوربین‌ها دارای یک IP هستند (مانند 192.168.0.1) که می‌‌توان با تایپ آن در بروزر کامپیوتر به تصویر دوربین دسترسی پیدا کرد.

اتصال به مانیتور

پس از دریافت تصاویر از دوربین و انتقال آن‌ها به دستگاه DVR برای ذخیره‌سازی، نوبت به نمایش تصاویر روی مانیتور جهت نظارت ویدئویی می‌رسد. برای اتصال دستگاه DVR به مانیتور می‌‌توان از کابل‌های BNC، HDMI و کوآکسیال استفاده کرد. می‌توان به تعداد ورودی دستگاه DVR به آن دوربین متصل کرد، ولی برای گرفتن خروجی و مشاهده تصویر باید به اینکه هر دوربین به کدام ورودی متصل شده توجه کرد. با استفاده از هر نوع از کابل‌های قابل استفاده، باید ابتدا یک سر کابل را به قسمت خروجی (Output) دستگاه ذخیره‌ساز دیجیتال (DVR) متصل کرده و سپس قسمت دیگر آن را به قسمت ورودی (Input) تلویزیون یا صفحه نمایش، متصل کرد.

اکنون پیاده‌سازی سیستم نظارت ویدئویی به پایان رسیده است. لذا باید برای رفع هرگونه مشکلات، مراحل نصب را بازبینی و کنترل کرد. ابتدا باید مطمئن شد که دوربین، مانیتور و دستگاه DVR همگی به درستی به منبع برق متصل بوده و روشن هستند. سپس کابل‌های ارتباطی بین آن‌ها و صحت نصب در آن‌ها کنترل شود. استفاده از درگاه درست ورودی و خروجی در دوربین، DVR، و مانیتور بسیار مهم است. بعضی از مانیتورها می‌توانند ورودی های مختلفی را به صورت همزمان نمایش دهند، در حالی که  در بعضی دیگر باید با استفاده از دکمه‌ی Input ورودی نمایش داده شده را تغییر داد.

راهکارهای بهبود سیستم

محل درست قرارگیری DVR

در نصب یک سیستم نظارت ویدئویی از تعداد زیادی دوربین مدار بسته استفاده می‌شود. برای نصب دوربین مدار بسته در بهترین و بهینه‌ترین حالت، بهتر است که از یک نقطه مرکزی جهت جمع‌آوری کابل‌های انتقال تصویر استفاده کرد. توجه کنید که در پیاده‌سازی یک سیستم واحد امنیتی، شما تنها به یک دستگاه DVR نیاز دارید، لذا بهتر است که این دستگاه در محلی قرار گیرد که در عین استفاده از کمترین کابل، راحت‌ترین دسترسی را به دوربین‌های مختلف در اتاق، حیاط، ورودی و خروجی، پارکنیگ، دفتر، انبار و سالن داشته باشد.

استفاده از کابل ترکیبی برق و تصویر

بهترین و رایج‌ترین نوع کابل برای استفاده در دوربین مدار بسته، استفاده از کابل ترکیبی برق و تصویر (Siamese) است. این کابل ها در واقع دو کابل متصل به هم هستند که قابلیت انتقال تصاویر و انرژی را به صورت همزمان میسر می‌کنند. در نتیجه برای نصب هر دوربین تنها نیاز به یک کابل داریم. قسمت قرمز و سیاه کابل ها برای انتقال برق (قرمز به نشانه قطب مثبت و سیاه به نشانه قطب منفی) و قسمت دیگر برای انتقال تصویر است که خود می‌تواند یک کابل BNC  یا کوآکسیال باشد.

استفاده از جعبه تقسیم

با استفاده از یک جعبه تقسیم می‌توان کابل برق همه‌ی دوربین‌ها را به یک نقطه متصل کرده و از سیم‌کشی منظم‌تری بهره برد. معمولا از این جعبه تقسیم ها برای دوربین‌هایی که به هم نزدیکند و یا دوربین‌هایی که به منبع برق در نزدیکی خود دسترسی ندارند استفاده می‌شود. جعبه‌های تقسیم به تعداد مشخصی خروجی داشته و قبل از تهیه جعبه تقسیم مناسب باید توجه داشت که چه تعداد دوربین برای استفاده از آن داریم. این دستگاه را باید پس از نصب به شبکه برق متصل کرد. از اشکالات استفاده از جعبه تقسیم نیز می‌توان به استفاده از متراژ بیشتری سیم انتقال برق اشاره کرد.

پنهان‌سازی سیم‌ها

برای نصب یک سیستم مرتب و با ظاهری زیبا، بهتر است سیم‌ها و کابل‌های استفاده شده را به خوبی پنهان کنیم. برای پنهان‌سازی کامل این سیم‌ها باید با برق‌کشی ساختمان و نقشه‌ی آن آشنا بوده و از لوله‌های از پیش تعیین شده استفاده کرد. همچنین در ساختمان‌هایی که از سقف کاذب بهره می‌برند می‌توان انتقال پنهان کابل‌ها را به سقف کاذب سپرد. به هر جهت و در صورت عدم امکان استفاده از این ویژگی‌های ساختمان، بهتر است سیم‌ها به صورت مرتب و از گوشه و کنارهای دیوار رد شده و با استفاده از منگنه یا داکت، مسیر آن‌ها را مشخص و مرتب کرد.

نصب دوربین مدار بسته

کلام آخر

یک سیستم شامل دوربین مدار بسته دارای پیچیدگی های خاص خود بوده و نیازمند بررسی تخصصی است. این ویژگی‌ها از مراحل قبل از طراحی پروژه آغاز گشته و تا پس از نصب ادامه دارد. در سیستم‌های بزرگتر، تعداد دوربین بالا و پروژه‌های پیچیده، نصب دوربین مدار بسته نیاز به تجربه‌ی تخصصی افراد فعال در این حرفه دارد. پیش‌نهاد می‌شود برای نصب دوربین مدار بسته و مخصوصاً در مکان‌های بزرگتر که نیاز به دوربین‌های تعداد بالا دارند، از شرکت‌های معتبر در این حرفه مشاوره گرفته و از خدمات آن‌ها در پیاده‌سازی این سیستم‌ها استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته   هایک ویژن       نمایندگی هایک ویژن       پشتیبانی هایک ویژن